۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۸۹۱
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه مطرح کرد؛

ضرورت فضاسازی فرهنگی و اقدام عملی برای تسهیل ازدواج آسان

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه ازدواج نخستین اولویت فرهنگی کشور است، گفت: اگر بحث تکثیر نسل، خروج خانواده‌ها از تک فرزندی و ازدواج را که امروز به بحران نزدیک شده‌ایم به مطلوب نرسانیم فردایی نه چندان دور غیرقابل جبران خواهد بود.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ازدواج جوانان از مباحث استراتژیک برای وضعیت کنونی کشور است، ابراز داشت: اصل ازدواج ضرورتی انکار ناپذیر برای تعدیل اوضاع فرهنگی و نابسامانی‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: ازدواج و خانواده مقدس‌ترین و ارزشمندترین مفهوم و نهادی است که متولیان دین و حاملان وحی بر آن تأکید می‌ورزند؛ بنابراین دولت مردان باید بکوشند و این حقیقت را با عمل اذعان کنند.

یکی از راهکارهای عدم وجود بزهکاری در مسائل اجتماعی پایین آوردن سن ازدواج است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیا اینکه یکی از راهکارهای عدم وجود بزهکاری در مسائل اجتماعی پایین آوردن سن ازدواج است، اظهار داشت: بخش ازدواج و مهندسی فرهنگ حفظ و حراست خانواده، لوازم مرتبط با اصل این قضیه را نیز لازم دارد. بخش مسکن، بخش اشتغال و بخش یک اقتصاد ایده آل برای خانواده های ایران اسلامی از وظایف حکومت است.

مشاور سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه افزود: حاکمان باید رفاه نسبی در جامعه را برای مردم در اولویت قرار دهند و لایه لایه اجتماع و جامعه را که زنجیره‌وار در نیازمندی‌ها به هم متصل می‌شوند را با توازن به پیش ببرند.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: اگر دولتمردان مباحث سیاسی را اولویت کاری خود بدانند و یا به شعار اکتفا کرده و عمل را به فصل بعد موکول کنند به اشتباه رفته و تحقیقاً از مقاصدی که در سند چشم انداز نظام تعبیه شده است، فاصله گرفته‌اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید امروز اقتصاد ما در انحصار عده ای یا کسانی که بده بستان سیاسی و یا اقتصادی به وابستگان دولت دارند، خلاصه شود، گفت: نباید امروز بحث ازدواج را که زیربنای توسعه و منابع انسانی را تأمین می‌کند اولویت چندمین دولتمردان قرار داد باید بین گفته های مسؤولان با دیدنی‌های مردم یک نوع سنخیت به وجود آید که قبل از گفتن گزارش دهند‌ه‌گان فعالیت‌ها، مردم در عمل گفته‌ها را تطبیق کنند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: اگر ما جامعه را با فضاسازی فرهنگی و هم اقدامات عملیاتی دولتمردان به سمت و سوی ازدواج آسان و تسهیل در امر وصلت جوانان نبریم به یک کشور مصرف گرا، واردات اشیاء لوکس و دلخوش نمودن به اسراف و تبذیر تبدیل خواهیم شد و به زودی با استقلال منابع اقتصادی کشور و از بین رفتن اهداف اصولی با چشم انداز نظام فاصله خواهیم گرفت.

ضرورت بحث تکثیر نسل

مشاور سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر بحث تکثیر نسل را که امروز از ضروریات محسوب می‌شود و خروج خانواده‌ها از تک فرزندی را که امروز نیاز روانی جامعه است و بحث ازدواج را که امروز به بحران نزدیک شده‌ایم به مطلوب نرسانیم فردایی نه چندان دور غیرقابل جبران خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: دولتمردان نباید به بحث ازدواج اکتفا کنند بلکه حفظ خانواده‌ها و حریم زندگی خصوصی افراد و تقلیل ثبت طلاق‌ها هم از دیگر وظایف حکومت و دولتمردان است.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: نباید دستگاه های فرهنگی اینگونه بر خود تلقین کنند که فقط صرفاً با فضا سازی فرهنگی می‌توانیم بحث ازدواج و سن ازدواج را تقلیل دهیم بلکه خدمت رسانی دولت هم با تسریع و وسعت و تعمیق نیازمندی‌های اجتماع در کنار فضاسازی فرهنگی مثل دو بال باید مقاصد را رصد کنند و نیاز جدی امروز نسل پیش رو را تأمین نمایند./875/ت302/ی

خبرنگار:علی شمس

                                                                                                                                              

ارسال نظرات