۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۴۷۹۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

هنر دینی باید معارف دین مبین اسلام را منتشر کند

محبوبه اسماعیل زاده با بیان اینکه هنر دینی باید معارف دین مبین اسلام را منتشر کند٬ گفت: هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که همه ادیان و بیش از همه٬ دین است مبین اسلام به نشر آن در بین انسانها گماشته اند و جانهایی پاک در راه نشر این حقایق نثار شده است، نشر دهد و جاودانه کند و در ذهن مردم ماندگار سازد.
هنر دینی

محبوبه اسماعیل زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: هنر و قالبهای گوناگون آن در عصری که شاهد صف آرایی تمام عیار تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم اهمیت مضاعفی پیدا کرده و وظیفه مهم در تببین حقایق و مقابله با دشمنیها دارد٬ از این رو است که رسالت هنر انقلابی در دوره پس از انقلاب اسلامی مطرح می شود و هنرمندان متدین و انقلابی نقشی مضاعف پیدا می کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که انسان روحیه انقلابی داشته باشد سبب می شود آن را در زندگی به کار ببرد.

اسماعیل زاده خاطر نشان کرد: اگر شخص هنرمند که سعی می کند اندیشه و نگاهش را در قالب هنر منتقل کند٬ چه بهتر که این هنر٬  هنری با ابعاد و ویژگیهای انقلابی باشد و در خدمت آرمانها و ارزشهای انقلاب باشد و آنان را گسترش دهد٬ از این رو آن را هنر انقلابی می گویند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که همه ادیان و بیش از همه٬ دین است مبین اسلام به نشر آن در بین انسانها گماشته اند و جانهایی پاک در راه نشر این حقایق نثار شده است، نشر دهد و جاودانه کند و در ذهن مردم ماندگار سازد.

وی افزود: مهمترین وظیفه انسان هنری و فرهنگی، تبلیغ و تبیین دین است، بنابراین این یک معیار است، حقیقتی را که درک می کنید آن را تبیین و تبلیغ کنید.

اسماعیل زاده در پایان گفت: هنگامی که هنری را در خود یافتیم آن را دنبال کنیم، ریشه و چشمه هنر را در خودمان به جوشش در آوریم باید کوشش کنیم مایه هنر را غلیظ نماییم تا بتوانیم این اندیشه مقدس و این روح پاک امروز دنیا یعنی انقلاب اسلامی را که مثل روح و اندیشه معصومی، در دنیای ناپاک افکار غلط و در روزگار سیاه ما، بالاخره جای خودش را در دنیا باز می کند، تقویت نماییم و گسترش دهیم. /۸۶۶/303/ب3

ارسال نظرات