۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۴۷۹۲۱
رییس مجمع عالی تفسیر حوزه مطرح کرد؛

تقاضای دو کشور اروپایی برای تأسیس شعبه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با اشاره به گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از تقاضای دو کشور اتریش و آلمان برای تأسیس شعبه این دانشگاه خبر داد.
میرکتولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان کمیته های آموزشی دهمین همایش بین المللی «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» و  دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

موفقیت های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی در این دیدار با اشاره به گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، اظهار داشت: به شکر خدا این دانشگاه در عرصه معارف قرآن کریم توفیقات زیادی داشته است به گونه ای که حتی امروز برخی از کشورهای خارجی نظیر آلمان و اتریش تقاضای تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن را در کشور خود دارند.

رییس مجمع عالی تفسیر حوزه افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن امروز حلقه اتصال بین حوزه و مراکز علمی و دانشگاهی در سراسر کشور شده است و نقش پررنگی در انتقال معارف نورانی قرآن به دانشگاه ها داشته است.

وی با اشاره به نگاه ملی و فراملی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، ابراز داشت: از آن جایی که این مرکز بزرگ برای انتقال معارف اسلامی در عرصه های آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی نگاه ملی و فراملی دارد، مجمع عالی تفسیر قرآن کریم نزدیک به دو سال است که با این دانشگاه همکاری های خوبی را داشته است.

تشکیل شورای رسانه ای در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی افزود: در طی این دو سال همکاری صمیمانه توانسته ایم چند گام مثبت برداریم که مهمترین آن ها تشکیل شورای تولیدات رسانه ای با همکاری مجمع عالی تفسیر حوزه، صدا و سیما و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بوده است که در برنامه ای نیز در ایام نوروز پخش شد که در جریان آن سیره مفسران قرآن کریم تبیین و توضیح داده شد.

وی ابراز نگرانی کرد: متأسفانه به قرآن در عرصه معارفی کم مهری شده است در حالی که قرآن کریم در تمدن سازی اسلامی نقش بسزایی دارد و از طرفی نیروهای لیبرالیسم که در دنیا برای خود رقیب نمی بینند تنها رویکرد شیعی عقلانی و منظقی اهل بیت(ع) راکه برگرفته از تعالیم قرآن است، رقیب خود می داند.

رییس مجمع عالی تفسیر حوزه در پایان سخنان رهبری معظم و مراجع معظم تقلید را نیز برگرفته از تعالیم نورانی قرآن دانست و از حضرت آیت الله علوی گرگانی خواست در آستانه همایش «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» پیامی تصویری به این همایش داشته باشند که با موافقت ایشان روبه رو شد./1330/پ202/ی

ارسال نظرات