۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۴۷۹۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان سیاستهای کلی ابلاغ شده از سوی رهبری را در خانواده ها تبیین کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید روحانیان و مبلغان دینی در جلسات و محافل مذهبی سیاستهای شانزده‌گانه خانواده که اخیراً از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد را برای اقشار مختلف مردم تبیین و تشریح کنند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب، با اشاره به اجرای طرح بررسی شاخصهای سیاست کلی خانواده ابلاغی رهبری در جلسات روحانیان استان، اظهار کرد: تشریح و تبیین این سیاستها برای اقشار مختلف مردم جامعه یکی از رسالتهای روحانیان و مبلغان دینی است.

وی افزود: بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب، خانواده واحد بنیادی، سنگ بنای جامعه اسلامی، کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است؛ ازاین‌رو بایستی سمت و سوی حرکت نظام به شاخصه هایی معطوف باشد که معظم له به آنها اشاره کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: روحانیان مستقر و هجرت و در حالت کلی تمامی مبلغان و مبلغه‌ها می‌توانند در مجالس و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، اکثر شاخص های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را برای عموم تبیین کنند، به همین دلیل لازم است این شاخصها در برنامه‌ها و جلسات روحانیان مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا روحانیان بتوانند با بهره‌گیری از نظرات مفید، این شاخصها را برای عموم کاربردی‌تر کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات جوانان و خانواده‌ها و درصد بالای آمار طلاق در جامعه امید می‌رود با اجرای سیاستهای کلی خانواده ابلاغ شده از سوی رهبری، بتوانیم جوانان را در تصمیم‌گیریهای صحیح خود قبل از ازدواج کمک کنیم تا در آینده به مشکلات کنونی جامعه گرفتار نشوند.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در مشاوره فرزندان قبل از ازدواج، تأکید کرد: خانواده‌ها وظیفه دارند زمینه‌های ازدواج راحت و آسان با کمترین هزینه‌ها را برای جوانان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به ورود آسیبهای اجتماعی و سبکهای غلط زندگی غربی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: در این راستا باید خانواده‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند و با همکاری نهادهای فرهنگی و مذهبی و آموزشی روند فعلی اصلاح شود.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی نهاد تبلیغات اسلامی با تعامل و همفکری با نهادهای فرهنگی و مذهبی دیگر، معرفی و تبیین مؤلفه‌های زندگی اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته ازدواج و سالروز ازدواج امام علی(ع) با حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: ساده‌ترین و موفق‌ترین ازدواج‌ها، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بوده، از این‌ رو باید جوانان این ازدواج را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: جوانان باید در ازدواج به اصول اسلامی، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) توجه کنند و ازدواج ساده حضرت علی(ع) و فاطمه(س) را بهترین الگو برای خود بدانند تا در آینده دچار مشکلات و گرفتاریهای متعدد زندگی خانوادگی نشوند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیزدهم شهریورماه امسال و همزمان با هفته ازدواج، در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاستهای کلی خانواده که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام در 16 بند تصویب شده را ابلاغ کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات