۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۷۹۸۵

اعلام برنامه‌­های رادیو معارف در هفته پیش‌‌رو

تفسير آيات مبارك سوره انفال در برنامه «سروش آسماني»، بررسي ابعاد فقهي حج در برنامه «فقه پويا»، بررسی شبيخون فرهنگي در برنامه «خانه مهر»، تفسير سوره مبارك فاطر آیت الله جوادی در برنامه «بر کرانه نور» و مهارت انتخاب همسر و مهرورزي در برنامه «عصر جواني» از برنامه‌­های این هفته رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، تفسير آيات مبارك سوره انفال در برنامه «سروش آسماني»، بررسي ابعاد فقهي حج در برنامه «فقه پويا»، بررسی شبيخون فرهنگي در برنامه «خانه مهر»، تفسير سوره مبارك فاطر آیت الله جوادی در برنامه «بر کرانه نور» و مهارت انتخاب همسر و مهرورزي در برنامه «عصر جواني» از جلمه این هفته برنامه­های رادیو معارف است.

سروش آسماني در راديو معارف

تفسير آيات مبارك سوره  انفال با بيان آيت الله سيد احمد خاتمي از راديو معارف پخش مي شود.

برنامه «سروش آسماني» چهارشنبه 17 شهريور نكات تفسيري آيه 29 سوره مبارك  انفال  را به سمع معارف جويان مي رساند.

آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان در اين برنامه بر محور آيات كلام الله مجيد تفاوت بين كساني كه كفر مي ورزند و كساني كه مورد غفران و بخشش الهي واقع مي شوند را تبيين مي كند.

برنامه «سروش آسماني» به همت گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف به تهيه‌كنندگي حميد اشتري و گويندگي نرجس فروغي چهارشنبه ها ساعت 30 : 15 از صداي فضيلت پخش مي شود.

بررسي ابعاد فقهي حج و مسائل پيرامون آن در راديو معارف

برنامه «فقه پويا» پنجشنبه ۱۸ شهريور به بررسي مسائل فقهي حج سال گذشته و تعطيلي حج در سال جاري مي پردازد.

در آستانه هفته حج، حجج اسلام و المسلمين قائني و بستان در برنامه « فقه پويا » با نگاه به فاجعه تلخ منا و شهادت جمع زيادي از حجاج بيت الله الحرام به تبيين مسائل فقهي حج سال گذشته و تعطيلي حج در سال جاري خواهند پرداخت.

برنامه «فقه پويا» با تلاش گروه فقه و انديشه راديو معارف به تهيه‌كنندگي حميد عليخاني و گويندگي سيدمرتضي موسوي‌نژاد پنجشنبه‌ ها ساعت 14:50 از صداي فضيلت پخش مي شود.

شبيخون فرهنگي با اسباب بازي و نوشت افزار وارداتي

برنامه «خانه مهر» راديو معارف اثرات مخرب فرهنگي و تربيتي عروسك ها و لوازم التحرير وارداتي را بررسي مي كند.

برنامه «خانه مهر» سه شنبه و چهارشنبه 16 و 17 شهريور به بررسي آسيب هاي فرهنگي ، اجتماعي و تربيتي عروسك ها و تصاوير لوازم التحرير وارداتي اختصاص دارد .

حجت الاسلام هادي عظيمي كارشناس حوزه فرهنگ و مسائل خانواده در اين برنامه با اشاره به اينكه اغلب اين اسباب بازي ها و لوازم التحرير از مبادي قاچاق وارد كشور مي شوند و حتي فاقد صلاحيت هاي بهداشتي هستند ، از آثار مخرب نمادهاي عريان گري و مصرف گرايي عروسك ها و لوازم التحرير وارداتي بر تربيت كودكان سخن مي گويد.

«خانه مهر» به همت گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به تهيه كنندگي اعظم ايراني و اجراي محبوبه شيرعلي روزهاي سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9  تا 10 صبح از صداي فضيلت پخش مي شود.

طيفهاي شهروندان و ترفندهاي شيطان

حضرت آيت الله جوادي آملي مفسر عاليقدر قرآن كريم ذيل تفسير آيات نوراني سوره مبارك فاطر، طيف هاي شهروندان و ترفندهاي شيطان براي فريب انسان را معرفي مي كنند.

حضرت آيت الله جوادي آملي در برنامه «بركرانه نور» دوشنبه 15 شهريور به شرح و تفسير آيات 32 تا 38 سوره مبارك  فاطر مي پردازند و امت اسلامي را از نظر دينداري و رعايت تقواي الهي در قالب سه گروه شهروندان لاابالي،  معتدل و جماعت با تقوي و الهي مسلك ، معرفي مي كنند.

اين استاد فرزانه در ادامه تفسير سوره مبارك فاطر( آيات 39 تا 42 ) سه شنبه 16 شهريور از گام هاي شيطان در تسخير انسان و مسخ انسانيت سخن مي گويند.

برنامه «بركرانه نور» كاري از گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف به سردبيري و تهيه كنندگي علي برخورداري شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 بامداد پخش و در ساعت 30 : 21 بازپخش مي شود.

مهارت انتخاب همسر و مهرورزي در عصر جواني

راديو معارف در برنامه «عصر جواني» به موضوع انتخاب همسر و مهرورزي در خانواده مي پردازد.

برنامه « عصر جواني » با نگاه به سيره الگويي ائمه اطهار علیه السلام در اظهار محبت به خانواده، راهكارهاي استحكام بناي خانواده تبيين مي كند.

دكتر حسن بلند؛ روانشناس و استاد دانشگاه با تأكيد بر اينكه خانواده به عنوان مهمترين ركن جامعه با زلال مهر و گرماي محبت استوار و موفق است ؛ ازدواج را نهال نوپايي مي داند كه بايد تمام تمهيدات را به كار بست تا اين نهال ترد و شكننده، حفظ و بارور شود و در سايه مهرورزي زوجين به درختي تناور تبديل گردد.

برنامه « عصر جواني »كاري از گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف هر روز ساعت 15 :19 به روي آنتن  مي رود.در هفته جاري محمد حسين پور تهيه كنندگي و رضا ملايي گويندگي عصر جواني را بر عهده دارند./998/پ204/ی

ارسال نظرات