۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۴۸۰۰۵

نشست نقد و بررسی رمان «سه راه سرگردون» برگزار شد

نشست عصری با کتاب با محوریت نقد و بررسی رمان «سه راه سرگردون» با حضور حجت الاسام زائری در خبرگزاری فارس برگزار شد.
زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زائری بعدازظهر دوشنبه در نشست عصری با کتاب با محوریت نقد و بررسی رمان «سه راه سرگردون» که در خبرگزاری فارس برگزار شد با اشاره به اینکه انتشار امثال کتاب‌ "سه راه سرگردون" سبب می‌شود در رابطه با جبهه منتقد انقلاب سخنی گفته شود اظهار داشت: آن چیزی که این روزها باید گفته شود صحبت درباه بچه‌های انقلابی است که حرف‌های صحیح می‌‌زنند و انقلاب مدیون این جریان است و اگر این صراحت از سوی این جوانان نباشد انقلاب از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در بین مسؤولان اهل شعار و دشمنان کینه دوز اهل عمل، تنها جریان بچه‌های انقلابی باقی مانده که به صورت پراکنده بر سر شعارهای انقلاب استوارند، این نوع ادبیات از سوی بچه‌های انقلابی در خدمت انقلاب است، خاطرات جنگ، ژانرهای انقلاب و.... نیز به همین قدر بریا حفظ انقلاب نیاز است.

رییس مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اینکه چیزی که خیلی امروزه نیاز است، نوع ادبیاتی است که راجع به فساد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و عدالت حرف می‌زند خاطرنشان کرد: این نوع مسائل بسیار حیاتی است، عدالت که ستون این کتاب است ذات انقلاب و رکن مهم دینی است، در بعد فردی توحید رکن است و در عموم عدالت نکته محوری است، بزرگترها ما می‌توانند شهادت دهند آنچه آنها را به خیابان کشاند در زمان انقلاب تنها جستجوی عدالت بود.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه اگر بعد از مدتها متوجه شده‌ایم که در کشورمان عدالت ایجاد نشده پس شکست خورده‌ایم ابراز داشت: در این راستا باید گفت جمهوری اسلامی اگه نتوانسته عدالت برقرار کند باید گفت انقلاب ما شکسته خورده و ما با کشورهای چون عمان فرقی نداریم زیرا ما ادعای عدالت و دین‌داری داریم امام آنها ادعایی ندارند.

وی افزود: در گذشته مردم تنها اعمال روزانه خود را ارزیابی می کردند اما الان باید به طور کلی رفتارهای خود را چه در سازمان، موسسه یا وزارت‌خانه به طور کامل ارزیابی کنیم، نباید نگاه کرد که شخصی ریش و جای مهر بر پیشانی دارد بلکه باید بینید آیا راست می‌گوید، اینکه سازمانی سرتاسر ساختمان خود را قرآن بنویسد اما در همان اختلاس شود چه فایده دارد.

رییس مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اینکه ما نباید یادمان برود که اسلامی و دینی شدن برای چه است یادآور شد: بعضی از دوستان حزب اللهی فکر می‌کنند که این محفل‌های نویسندگی و شعر برای انتقاد از کشور باید آرام گفته شود اما این درست نیست بلکه باید چون اختلاس‌ها که همه جا را پر کرده است ما نیز در راه عدالت فریاد بزنیم.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه وقتی مردم از اسلام فاصله گرفتند عاشورا رخت داد تاکید کرد: ما نباید ایمان داشته باشیم که خدا حمایت از انقلاب ایران را قطعی کرده است بلکه اگر قرار است انقلاب حفظ شود باید در میدان عمل اقدام کرد زیرا امروزه مردم در دانشگاه، مترو، خیابان و هر مکانی سوال دارند و نمی‌شود مردم را با ساکت کردن جلویشان را گرفت‌.

در پایان مراسم رضا رسولی نویسنده کتاب "سه راه سر گردون" با اشاره به اینکه جانمایه این کتاب بحث عدالت است افزود: بالاترین بخش عدالت، عدالت انسانی است و هرکسی که در این زمینه تربیت انسان را فراهم آورد مهم است، عدالت انسانی یعنی شایسته سالاری که در همه زمینه‌ها باشد.

وی ادامه داد: امروزه کشور ما در حال تقسیم به دو دسته حاکمان و مردم است، این به آن مفهوم است که در مراتب اداری و کاری ما روابط خانوادگی و آشنایی بیشتر از دانش افراد اهمیت دارد، حال ما نیز وظیفه داریم با قلم خود به فاش کردن حقایق بپردازیم.

رسولی در پایان گفت: پس از سخنان رهبری در باب مفاسد اقتصادی و بیان 8 ماده حکیمانه آیا کسی اقدامی کرد؟ اینجا جمهوری اسلامی است نه جمهوری رودروایسی، ما نباید به خاطر جایگاه افراد به آنها چیزی نگوییم زیرا همه باید در منصب صحیح خود باشند، باید عدالت را با تلاش فراوان برقرار کرد زیرا منابع ملی ایران در دست بعضی آقازاده‌هاست./202/816/ب1

ارسال نظرات