۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۸۰۱۵
استاد حوزه علمیه:

مرگ قانونی عمومی برای همه انسان ها و مشیتی الهی است

حجت الاسلام میرحیدری با عمومی خواندن قانون مرگ برای همه انسانها، گفت: مشیت الهی بر این تعلق گرفته تا انسانها بعد از مرگ پای میزان الهی حاضر شوند و به حساب آنها رسیدگی شود و ثمره و عقوبت اعمالی را که در دنیا انجام داده اند ببینند.
مرگ و قبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مصطفی میرحیدری، استاد حوزه علمیه اصفهان امشب در ‏مسجد امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به حتمی بودن مرگ برای همه انسانها، گفت: انسان را راه گریزی از مرگ نیست و مرگ یک سرنوشت عمومی برای پایان زندگی دنیاست و هیچ کس از این قانون مستثنی نیست.

وی ادامه داد: ‏مشیت الهی بر این تعلق گرفته تا انسانها بعد از مرگ پای میزان الهی حاضر شوند و به حساب آنها رسیدگی شود و ثمره و عقوبت اعمالی را که در دنیا انجام داده اند ببینند، هر آنچه که انسان در در دنیا بکارد در آخرت درو خواهد کرد، هر عمل زشت و ثوابی که انجام دهیم، هر چند بسیار کوچک باشد به طور کاملاً دقیق به حساب آن رسیدگی می شود.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به داستانی پند آموز از مثنوی معنوی، افزود: ‏مرد از ترس شیر با کمک طنابی به چاه پناه برد، وارد چاه که شد در نیمه چاه کندوی عسل بسیار گوارایی یافت و شروع به خوردن کرد، اما همین که مشغول لذت شیرینی عسل بود، مشاهده کرد که دو موش یکی سیاه و دیگری سفید مشغول خوردن طناب هستند، خواست به بالا برگردد که دید شیر منتظر اوست، خواست پایین برود که دید اژدهایی دهانش را باز کرده است، مراد از شیر حضرت عزرائیل(ع) و منظور از اژدها قبر است، مراد از طناب، موش سیاه، موش سفید و عسل، به ترتیب عمر انسان، شب، روز و لذتهای دنیا هستند.

حجت الاسلام میرحیدری بیان داشت: ‏کسانی که دو روز دنیا را با انجام گناهان می گذرانند و حاضر نیستند تا لذتهای زودگذر را از دست بدهند، خشم خدای متعال را برای خود می خرند و با معصیت الهی خود را از رحمت خدا دور می کنند، خداوند هم بر اساس سنتهای الهی به آنها اجازه می دهد تا چند صباحی را به ظاهر خوشگذرانی کنند، اما آنها حساب عذاب جهان آخرت را نکرده اند.

وی اظهار داشت: ‏بعضی از انسانها نه تنها خودشان اهل گناه و معصیت هستند، بلکه اطرافیان خود را نیر تشویق می کنند که  سعی کنید تا این چند روز دنیا را تا جایی که می توانید خوشگذرانی کنید و از هر فرصتی بری لذت بیشتر و جمع مال دنیا استفاده کنید که در غیر این صورت ضرر خواهید کرد و این خسارت را نمی توانید جبران کنید، حال آنکه به تعبیر قرآن کریم خسات دیدگان حقیقی خود همین اشخاص هستند.

استاد حزه علمیه اصفهان ابراز داشت: ‏اهل جهنم در جهان آخرت وقتی پرده ها کنار می رود و تجسم اعمال خود در دنیا را می بینند و عذابها برآنها آشکار می شود، بارها از خداوند درخواست بازگشت به دنیا می کنند تا اعمال خود را جبران کنند، اما به درخواست آنها اعتنایی نمی شود.

حجت الاسلام میرحیدری تصریح کرد: طناب عمر انسان هر چقدر هم مرغوب و ضخیم باشد، بالاخره موشهای شب و روز آنقدر آن را می جوند که تمام شود، اژدهای قبر هم همواره دهانش باز است تا به محض پاره شدن طناب عمر انسان را ببلعد، عزرائیل هم در بالای چاه همیشه منتظر است تا طناب عمر انسان به مرز پارگی برسد و با نهیبی انسان را به طرف دهان قبر هدایت کند، پس انسان عاقل و فرصت طلب کسی است که تا طناب عمرش پاره نشده، از فرصت استفاده کند و اعمال نیک نجام دهد، چرا که عسل لذت دنیا همیشگی نیست. /869/202/ب2

ارسال نظرات