۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۸۰۲۴
آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:

دشمن به دنبال ايجاد اختلاف بين شيعه و سني است/ ضرورت دشمن شناسی جهان اسلام

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: امروز دشمن نه تنها در ايران بلكه در سراسر جهان اسلام به دنبال ايجاد اختلاف بين اهل سنت و شيعه است، از اين رو ملت ايران به ويژه نسل جوان و حوزه هاي علميه و دانشجويان بايد مراقب باشند و دشمن شناس باشند و بدانند در كجاي زمان قرار دارند و در كجاي تاريخ ايستاده اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در سيصد و دوازدهمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در ترجمه آيات 103تا 105سوره مباركه آل عمران، گفت: اين آيات نيز در ادامه آيات قبل است كه خداوند به جامعه توحيدي و مسلمانان توصيه كرد كه شما كه از جاهليت به دين خدا پيوستيد، مراقب باشيد يهود و صهيونيست دركمين شما است و شما را رها نخواهد كرد تا دين شما را بگيرد.

وي افزود: در ادامه توصيه خداوند به مسلمانان و جامعه توحيدي اين آيات‹‹ وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلي‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذلِکَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آياتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ›› نازل شدكه همه مسلمانان به ريسمان الهي متمسك شويد وبه حرف كسي گوش ندهيد و ريسمان خدا را كه اسلام و قرآن است محكم بگيريد.

آيت الله نمازي ادامه داد: بعد از پيامبر حبل الله در وجود مبارك اميرمؤمنان(ع) كه مظهر جلال و جمال خداي متعال است متجلي مي‌شود، چرا كه اميرمؤمنان(ع) مجسمه كامل و تمام عيار ربوبيت رحمان است و تمام صفات خدا در او است و او آيينه خدا است و جلال و جمال و شجاعت و قدرت و ترحم و مهرباني او از خدا است، از اين رو اين حبل الله بعد از اميرمؤمنان(ع) به ائمه معصومين منتقل مي شود و در عصر حاضر نيز به امام زمان (عج) منتقل مي شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان عنوان كرد: در زمان غيبت كبري نيز حبل الله مقام ولايت است كه مرتبه نازله  ولايت كبراي الهيه است و خداوند به مسلمانان توصيه مي‌كند فريب دشمن را نخوريد چرا كه دشمن در كمين شما است و قصد انتقام گرفتن دارد، از اين رو مسلمانان با وجود همه اختلافات در زبان و فرهنگ و آداب، همه به ريسمان الهي متمسك شوند و متفرق نشوند.

آيت الله نمازي اضافه كرد: خداوند به مسلمانان مي فرمايد، قبل از اسلام را به ياد بياوريد بين شما اختلاف و جنگ بود و آرامش نداشتيد، اما اسلام آمده امنيت را به ارمغان آورده است و خداوند دلهاي شما را به هم نزديك كرده است و نه تنها صلح بين شما برقرار شد بلكه بالاتر صلح بين شما الفت دلها را برقرار كرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: نخستین مرتبه صلح است و بالاتر از صلح تأليف قلب است و بالاتر تأليف قلب، برادري است و به بركت هدايت الهي با هم برادر شديد، از اين رو شما در لبه پرتگاه آتش بوديد اما امروز نه تنها صلح كرديد بلكه با يكديگر برادر هستيد و اينها نعمت خدا است و نبايد فراموش كنيد و بايد به ياد داشته باشيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان اضافه كرد: خداوند چنين آيات و دستور العمل‌هاي خود را براي انسانها بيان مي‌كند تا انسانها در راه راست و در صراط مستقيم قرار بگيرند.

عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان در گرو وحدت است

وي با بيان اينكه از اين آيه و آيات ديگر مطلب مهمي استنباط مي‌شود و اين مطلب مهم اين است كه عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان در گرو يك اصل است و آن اصل وحدت است، گفت: با اينكه صهيونيست ها در برابر جمعيت بيش از يك ميليارد و 800 ميليون نفري مسلمان در اقليت هستند اما به دليل ایجاد تفرقه، مسلمانان بازيچه دست چند ميليون صهيونيست هستند.

آيت الله نمازي ادامه داد: امروز نيز اين مسأله مبتلابه شده و مورد تعرض و طمع دشمنان هستيم و بايد به هوش و آماده باش باشيم، چرا كه اگر ما هم با دشمن كاري نداشته باشيم دشمن با ما كار دارد، چرا كه اميرمؤمنان(ع) نيز در نهج البلاغه مي فرمايد اگر شما خواب باشيد دشمن بيدار است.

به گفته وي، امام خميني(ره) تأكيد بر وحدت بين ملت داشت و 12 تا 17 ربيع الاول را هفته وحدت اعلام كرد اما برخي متوجه نيستند و اين هفته را با عنوان هفته برائت اعلام مي‌كنند و اين موضوع سبب ايجاد آتش و اختلاف بين مسلمانان است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: در ايجاد اختلافات انگليس نقش دارد و از همه امكانات پيشرفته الكترونيكي‌ خود براي اختلاف بين ملت ايران و حتي در استان استفاده مي‌كنند و دشمن نيز براي ايجاد اختلاف حمايت مي‌كند و مشخص نيست پولهايي‌ كه در رابطه هزينه مي‌شود از كجا دريافت مي‌شود.

آيت الله نمازي بیان كرد: امروز دشمن نه تنها در ايران بلكه در سراسر جهان اسلام به دنبال ايجاد اختلاف بين اهل سنت و شيعه است، از اين رو ملت ايران به ويژه نسل جوان و حوزه هاي علميه و دانشجويان بايد مراقب باشند و دشمن شناس باشند و بدانند در كجاي زمان قرار دارند و در كجاي تاريخ ايستاده اند.

به گفته وي، امروز نبايد استعداد و انرژي خود را صرف مسائل كوچك و پيش پا افتاده كنيم، بلكه اين ظرفيت را بايد براي مقابله با دشمن قهار خود كه بي رحمانه و با قصاوت قلب كودكان و انسانها را با اره برقي از وسط نصف مي‌كنند بايد ذخيره كنيم.

آيت الله نمازي اظهار داشت: براساس اين آيه شريفه همه مسلمانان بر محور كتاب الهي و محور ولايت الهي و خلافت آسماني جمع و به ريسمان الهي چنگ بزنند، چرا كه دشمن در حال تلاش براي ايجاد اختلاف و تفرقه است.

وي با بيان اينكه امروز يكي از اصلاح طلبي و ديگري از اصولگرايي و ديگران از جبهه هاي مختلف حمايت و جانبداري ‌مي‌كنند، بیان كرد: اين گروهها و جبهه ها و احزاب سياسي چنانچه در راستاي صراط مستقيم باشند مانند هيئات مذهبي كه همه يك شعار «هيهات منا الذله» سر مي‌دهند باشند خوب است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأكيد كرد: اگر گروه هاي سياسي‌ مانند هيئات مذهبي در راستاي اسلام و ولايت باشند خوب است، اما چنانچه بنا باشد هر كس براي خودش مغازه باز كند و براي گروه و جناح خود تبليغ كند و به دنبال تصاحب صندلي‌هاي مجلس و رياست جمهوري باشند مردود است.

به گفته وي، اين آيه مانند اين است كه امروز نازل شده است و ناظر بر همين مسائلي است كه امروز ما به آن مبتلا هستيم.

آيت الله نمازي در ادامه با بيان اينكه آيه 103 سوره آل عمران مطلب جديدي را بيان مي‌كند، گفت: در اين آيه خداوند به مسلمانان مي فرمايد، از بين خود گروهي را انتخاب كنيد و سازماني را تشكيل دهيد تا كار تخصصي ارشاد جامعه را انجام دهد و جامعه را به سمت و سوي آنچه كه به مصلحت جامعه است هدايت‌ كنند نه اينكه به گروه خاصي دعوت كنند.

وي افزود: منظور تشكيل يك سازمان نظارتي، تخصصي‌ كه بر سازمانها و ادارات نظارت كند، يك امر به معروف تخصصي و نظارت بر كادرهاي حكومتي و سه قوه و اصناف و وزارتخانه ها و مشابه سازمان بازرسي‌ كل‌ كشور است، منتها بايد خيلي مقتدر باشد و زير بليط كسي نباشد و مستقيم زير نظر ولايت باشد.

نماينده ولي فقيه دركاشان اضافه كرد: امر به معروف و نهي از منكر سازماني و تخصصي براي شناسايي معروف و منكر در آموزش و پرورش و شهرداريها و نهادها و سازمانهاي ديگر است.

وي افزود: خداوند در ادامه فرمان ديگري صادر مي‌كند و از مسلمانان مي‌خواهد تا مانند قوم يهود و نصاري نباشند و بين خود مانند يهود و نصاري كه اقوام مختلفي بودند اختلاف نداشته باشند.

آيت الله نمازي يادآور شد: از پيامبر اكرم(ص) روايت است كه قوم يهود 71 فرقه و قوم عيسي 72 فرقه و اسلام 73 فرقه است و از بين اين 73 فرقه يك فرقه حق است آن يك فرقه حق پيروان اهل بيت(ع) هستند و بقيه باطل هستند و اين حديث را هم محدثين و روايان اهل سنت و هم شيعه نقل كردند.

گفتني است، درسهاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و دوازدهمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزار شد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است./1307/201/ب2

ارسال نظرات