۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۴۴۸۰۲۶

اخبار کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

تاکید جامعه المصطفی بر آموزش پژوهش محور و تربیت مدار، تفاهم نامه مجتمع علوم و مطالعات اسلامی و دبیرخانه شورای برنامه ریزی، برپایی نمایشگاه تخصصی "خانواده و تربیت اسلامی"، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه بنت الهدی از اخبار کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، معاون آموزش جامعه المصطفی ضمن اشاره به اهمیت ترسیم جغرافیای معرفتی جهان، اظهار داشت: جامعه المصطفی ضمن توجه به رویکردهای پژوهش محوری، تربیت مدار در عرصه آموزش را سر لوحه اقدامات خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری افزود: جامعه المصطفی ضمن تأکید بر دانش افزایی دینی، مسائل پژوهشی را مهم دانسته، رساله ها و پایان نامه های تحقیقی خود را به سوی پاسخ به نیازهای واقعی جهان امروز، سوق می دهد.

وی در ادامه با تأکید بر این که تربیت طلاب و دانش پژوهان، مهمترین رسالت حوزه های دینی به شمار می رود، اظهار داشت: جامعه المصطفی نهادی حوزوی است، که اخلاق، تربیت و معنویت از عناصر برجسته آن است.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری تأکید کرد: پژوهش از پایه های آموزش در جامعه المصطفی بوده، تربیت، اخلاق و معنویت عنصر های جهت ده عرصه های آموزشی آن هستند.

سخنران این نشست خبری با بیان این که جامعه المصطفی از ظرفیت های بی شماری برخودار است، اظهار داشت: المصطفی توانسته در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی هایی راه اندازی نموده، بیش از 35 هزار نفر دانش آموخته را به جوامع بشری تقدیم نماید.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی امروز موفق به راه اندازی سطح 5 حوزه برای نخبگان آموزشی شده است، ضمن جدیت و اعمال سخت گیری های فراوان در امر پذیرش برای این سطح آموزشی، بر تربیت مجتهد علوم دینی تأکید می شود.

 

تفاهم نامه مجتمع علوم و مطالعات اسلامی و دبیرخانه شورای برنامه ریزی

تفاهم نامه همکاری مابین مجتمع علوم و مطالعات اسلامی «ویژه مذاهب» و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت  به امضا رسید.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی،  در طی نشست ها و کارشناسی های مذاهبی با شورای عالی برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت تفاهم نامه ای مابین مجتمع علوم و مطالعات اسلامی «ویژه مذاهب» و دبیرخانه شورای برنامه ریزی به امضا رسید.

لازم به ذکر است در این تفاهم نامه همکاری آموزشی، تربیتی، پژوهشی، جذب طلاب اهل سنت داخل و خارج کشور، توسعه مدارس تابع، پیوسته و همکار و همچنین اجرای برنامه های رسمی المصطفی با رویکردی مذاهبی و ... تاکید شده است.

 

برپایی نمایشگاه تخصصی "خانواده و تربیت اسلامی"

نمایشگاهی با عنوان «خانواده و تربیت اسلامی» در موسسه آموزش عالی بنت الهدی افتتاح شد.

نمایشگاه «خانواده و تربیت اسلامی» به کوشش طلاب گروه علوم تربیتی و انجمن علمی پژوهشی و با همکاری معاونت پژوهش به مناسبت هفته­ خانواده و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه ( س) با هدف تکریم خانواده و ارائه ی الگوهای صحیح و راهکارهای درست در تعامل با خانواده برگزار شد.

شایان ذکر است، غرفه های این نمایشگاه با موضوع خانواده و اقتصاد مقاومتی، خانواده و مهارت های همسرداری، خانواده و فرزندپروری، مهارت های پیش از ازدواج و آسیب های خانواده می باشد که در کنار غرفه های این نمایشگاه، یک غرفه نیز به پرسش و پاسخ و مشاوره حضوری با حضور اساتید گروه علوم تربیتی اختصاص یافته است.

گفتنی است، آثار پژوهشی و پایان نامه های تحصیلی طلاب نیز در این نمایشگاه، در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا روز یکشنبه مورخ 21 شهریور در مؤسسه دایر می باشد.

 

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی

مرکز امور طلاب و خانواده ها جشنواره فرهنگی ورزشی تابستانه  را در بخش فرزندان  دختر در بوستان نرگس برگزار کرد.

واحد تربیت بدنی اداره فرهنگی تربیتی معاونت امور خانواده قم با توجه به اهداف تربیتی و فرهنگی ورزشی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش در خصوص توسعه ورزش همگانی وایجاد روحیه شادی ونشاط در بین فرزندان محترم طلاب در شهریورماه سال جاری ، جشنواره فرهنگی ورزشی تابستانه را در بخش فرزندان  دختر در بوستان نرگس ، در رده  سنی زیر 18 سال برگزار نمود.

لازم بذکر است که اداره فرهنگی تربیتی با ایجاد پل ارتباطی با هیئت گلف استان قم در این جشنواره اقدام به آموزش مقدماتی سه رشته  وودبال، بهکاپ وگلف دربین 78 نفر از فرزندان طلاب از 15 ملیت نموده ودرپایان نیز 4 مسابقه (3رشته آموزش داداه شده ودوهمگانی) رابرگزار نمود ودر پایان به نفرات برتر حکم قهرمانی وجوایزی اهداء گردید.

 

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه بنت الهدی

مراسم آغاز سال تحصیلی 96-95 در حسینیه مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با حضور مسئولان، اساتید، طلاب و کارکنان مؤسسه و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفورایی رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در سخنانی با ابراز خوشحالی از آغاز سال تحصیلی جدید و تبریک به اساتید، طلاب و کارکنان، برنامه سال جاری تحصیلی را در جهت رشد و بالندگی طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) برشمرد و به چند موضوع اصلی در برنامه آموزشی سال جاری اشاره کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی  در سخنانی به بیان ویژگی های مدرسه علمیه امام صادق(ع) پرداخت و خدامحوری، معاد محوری، عمل محوری، پشتکار علمی، اخلاق محوری، اولویت بندی، عقل گرایی و علم اعطایی و ... را از ویژگی های طلبه مکتب اهل بیت علیهم سلام بر شمرد

گفتنی است، در این مراسم پس از قرائت میثاق نامه با حضرت ولی عصر(عج) توسط دو نفر از طلاب، کلیپ معرفی «کانال زمینه سازان ظهور منجی آخرالزمان» پخش گردید./1325/ت303/ی

ارسال نظرات