۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۴۸۰۲۹

انتقاد آیت الله دین پرور از عدم همکاری وزارت علوم و کتابخانه ملی در ثبت نهج البلاغه

رییس بنیاد نهج البلاغه با انتقاد شدید از مسؤولان کتابخانه ملی، گفت: متأسفانه دست اندرکاران کتابخانه ملی برای ثبت عهدنامه مالک اشتر به عنوان میراث ملی کم‌کاری و بی‌توجهی می‌کنند و وزارت علوم هم در گسترش نهج البلاغه همکاری نمی کند.
آیت الله دین پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید جمال‌الدین دین‌پرور، استاد برجسته حوزه‌های علمیه، شامگاه دوشنبه 15 شهریور در مراسم تجلیلی که برای وی در محل فرهنگسرای فردوس تدارک دیده شده بود، گفت: تقدیر و تشکر اصلی را باید از کسانی انجام داد که بانیان برگزاری مراسماتی می‌شوند  که در آن برکت امیرمؤمنان(ع) وجود دارد.

وی افزود: وظیفه همه افراد در جامعه این است که معارف علوی را بیان کنند، بنیاد نهج البلاغه نیز تلاش دارد صدای امیرمؤمنان(ع) را به گوش جهانیان برساند.

رییس بنیاد نهج البلاغه با تأکید بر این نکته که بنیاد هیچ وابستگی مالی به دولت ندارد، بیان داشت: باید بیش از پیش به مفاهیم نهج البلاغه توجه کنیم، در همین راستا نیز بنیاد نهج البلاغه تلاش کرده است در دروس دانشگاهی نیز واحدهای درسی مرتبط با نهج البلاغه را تعریف کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در راه گسترش مفاهیم نهج البلاغه در فضاهای دانشگاهی، وزارت علوم با ما همکاری نمی‌کند و مجوز تدریس در مقطع دکترا در بنیاد را صادر نمی‌کند.

رییس بنیاد نهج البلاغه با انتقاد شدید از بی توجهی به نهج البلاغه، تصریح کرد: در کشور ما سوهان هم ثبت ملی شده است، اما هنوز عهدنامه مالک اشتر به ثبت نرسیده است، متأسفانه کتابخانه ملی در راه ثبت نهج البلاغه به عنوان میراث ملی هیچ کمکی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: زمانی که تلاش کردیم عهدنامه مالک اشتر را به ثبت جهانی برسانیم از ما خواستند تا ابتدا این موضوع را به ثبت ملی برسانیم.

آیت الله دین‌پرور در پایان گفت: در گذشته نه چندان دور در مدارس، جملات کوتاه از حضرت علی(ع) به عنوان درس و مسابقه در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت، اما امروز شاهد هستیم که با تغییر نظامات آموزشی، این موضوع نیز از دستور کار وزارت آموزش و پرورش خارج شده است./856/202/ب2

ارسال نظرات