۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۰۵۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

رعایت حجاب و عفاف سبب حفظ بنیان خانواده می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تأکید خداوند بر رعایت حجاب و عفاف برای حفظ بنیان خانواده است، کسانی که احکام دین را نادیده گرفته و با پوشش و وضعیت نامناسب در خیابانها ظاهر می شوند در واقع زمینه را برای خراب شدن زندگی خود و دیگران فراهم می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سلسله جلسات تفسیر قرآن که با استقبال مردم در مسجد امام جعفر صادق(ع) ارومیه برگزار می شود، به آیه 26 سوره نساء اشاره کرد و افزود: خداوند درآیات قبل سوره نساء احکام ازدواج و محرم و نامحرم را بیان کرده و در این آیات می فرماید که  با بیان این احکام می خواهد شریعت خود را بیان کند و ما را به سنت و احکام گذشتگان هدایت کند.

وی گفت: خداوند در آیه 26 متذکر می شود که با بیان احکام به بندگان توجه کرده و مورد عنایت قرار می دهد، همانا که خداوند دانا و کارهای او از روی حکمت است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به آیه 27 سوره نساء پرداخت و گفت: رحمت خداوند شامل حال بندگان می شود و آنهایی که تابع شهوت هستند می خواهند ما را از راه حق و درست منحرف کنند.

وی به آیه 28 سوره نساء اشاره کرد و افزود: خداوند با بیان اینکه در صورت عدم امکان برای ازدواج با زنان آزاده با کنیزان ازدواج کنید، در واقع به بندگان تخفیف داده است و راههای شرعی را برای جلوگیری از نفس خود و ارضای جنسی بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: اگر احکام الهی درباره ازدواج نبود، انسان دچار معصیت می شد، در حالی که با وجود راههای شرعی انسان هوای نفسانی اش را کنترل کرده و مسیر کمال را طی می کند.

وی احکام الهی را سبب آبادانی دنیا و آخرت انسان دانست و تصریح کرد: اگر احکام دینی به صورت کامل اجرا شود، مشکلی در جامعه پیش نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر خداوند در قرآن می فرماید با همسرانت به خوبی معاشرت کنید، نسخه ای برای این دنیا و آخرت است، خوش اخلاقی با اعضای خانواده زندگی را راحت تر و شیرین می کند در حالی که با عصبانیت و دعوا زندگی به سختی می گذرد.

امام جمعه ارومیه احکام خداوند درباره پرهیز از حسادت، کینه و نفرت، حرص مال و نگاه به نامحرمان و بی عفتی نکردن را قوانینی برای خیر و سعادت دنیوی و اخروی انسان برشمرد و گفت: چشم چرانی و هوس رانی سبب بی اعتمادی خانواده و دیگران نسبت به فرد شده و موجب تباه شدن زندگی فرد می شود.

وی تأکید کرد: اگر خداوند بر رعایت حجاب و عفاف تأکید کرده است برای حفظ بنیان خانواده است، کسانی که احکام دین را نادیده گرفته و با پوشش و وضعیت نامناسب در خیابانها ظاهر می شوند در واقع زمینه را برای خراب شدن زندگی خود و دیگران فراهم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بی حجابی بانوان در عموم سبب می شود که مردان فقط به همسر خود بسنده نکنند، در حالی که حفظ حجاب سبب توجه بیشتر مردان به همسران خود شده و آنها را به کانون خانواده دلگرم تر می کند.

وی گفت: اگر حریم های الهی درباره ارتباط بین محرم و نامحرم حفظ شود، اطمینان بین همسران بیشتر شده و عشق و علاقه آنها به یکدیگر روز به روز بیشتر می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات