۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۴۸۰۷۰
در نشست اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای انقلاب فرهنگی تاکید شد؛

نظارت بر عملکرد صدا و سیما با هدف تولید برنامه‌های مناسب

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای انقلاب فرهنگی خواستار نظارت جدی بر عملکرد سازمان صدا و سیما به منظور تولید برنامه‌های مناسب و در شأن نظام اسلامی شدند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد ارتباطات شورای تخصصی حوزوی، در نشست اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، عملکرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید و پخش برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست اعضاء با ابراز نگرانی از تولید و پخش برخی برنامه‌های نامناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی در صدا و سیما و همچنین آثار سوئی که برخی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بر نسل جوان دارد، بر نظارت بهتر و صحیح‌تر بر عملکرد این سازمان به منظور تولید و پخش برنامه‌ها با محتوای مناسب و درشان نظام اسلامی تاکید کردند.

در بخش دیگری از این نشست اعضا به بررسی آثار سوء و خطرات فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی فضای مجازی پرداخته و ضمن هشدار نسبت به خطرات و آسیب‌های فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی، خواستار ورود جدی تر و ارائه برنامه‌های عملیاتی توسط شورای عالی فضای مجازی برای کنترل و مدیریت بهتر و کامل تر محتوا در این زمینه شدند.

همچنین در این نشست بر اهمیت روشنگری و آگاهی بخشی حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات سراسر کشور در راستای کاهش آثار سوء فضاهای مجازی تاکید شد.

در پایان اعضای شورای تخصصی حوزوی لازم دانستند تا مسؤولان مرتبط با حضور در جلسات آتی مجمع شورای تخصصی حوزوی، گزارشی از برنامه‌های سازمان‌های متبوع خود در رابطه با روند بهسازی و سالم سازی تولیدات در هر دو عرصه مذکور ارائه کنند./840/د102/ی

ارسال نظرات