۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۸۰۷۶

آغاز آزمون مسابقات قرآنی از 20 شهریورماه

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال گذشته آزمون مسابقات قرآنی یکبار برگزار می‌شود، گفت: از 20 شهریور ثبت نام آزمون آغاز می شود.
حجت الاسلام حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد پیش از ظهر امروز در نشست افتتاحیه مسابقات قرآنی که در سالن همایش قرآن و عترت برگزار شد با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال گذشته این آزمون یکبار برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال از 20 شهریور ثبت نام آزمون آغاز می شود، کار جدید امسال بخشنامه‌ای است که سازمان مدیریت آماده کرده و براساس آن چنانچه کارمندان دولت در این آزمون شرکت کنند و در مسابقه قرآن و عترت موفق باشند تمام ساعات آموزش به عنوان امتیاز ویژه ضمن خدمت برای کارمندان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: این نوع آزمونها نشان از آن دارد که موسسات ما در تربیت و آموزش افراد موفق بودند یا نه و به ازای این موفقیت نیز حق‌الزمه‌ای به موسسات پرداخت می‌کنیم، در این آزمون سازمانها و نهادهای مختلفی از جمله اموزش و پرورش و سازمان تبلیغات شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه برخی از کارهای قرآنی که امکان واگذاری دارد را باید واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد این فعالیت قرآنی از سوی موسسات انجام می‌شود و این کار بهتر است که دولت در آن دخالت کمتری دارد و این نوع فعالیت در دست موسسات خصوصی را باید به فال نیک گرفت.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با انجام رونمایی از دو پوستر و یک کتاب مربوط به آزمون، گفت: مرحله تبلیغاتی مربوط به این آزمون از امروز آغاز می‌شود./202/816/ب1

ارسال نظرات