۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۴۸۱۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

جوانان منتظر دولت و برنامه ریزان کشور نباشند

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حتی طلبه های ما هم باید مهارت پیدا کنند، گفت: یک طلبه باید بتواند قصه و فقه بگوید و یا داستان بنویسد و در این شرایط نباید منتظر دولت و برنامه ریزان کشور شد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز 16 شهریور در مراسم اختتاحیه سومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی مشهد با اشاره به آیات قرآن، گفت: خداوند سه مرتبه در قرآن گفته است که اسلام کره زمین را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف خداوند یک رهبر جهانی که همان حضرت مهدی(عج) است را ذخیره کرده است، افزود: برای این مسیر یک راهنما می خواهد که قرآن است و آمادگی در این موضوع خلاصه می شود که طلبه های فاضل قرآن را به زبانهای مختلف دنیا ترجمه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: در حال حاضر کتب مسیحیان به دو هزار زبان دنیا ترجمه شده است و این درحالی است که قرآن فقط به 50 زبان ترجمه شده است.

وی خطاب به فعالان کانون های مساجد گفت: شما سکانداران مساجد هستید و برای هدایت و رهبری به مطالعه نیاز دارید و اگر فقط دارای لیسانس هستید فکر نکنید که باسواد هستید چرا که مطالعه شما تا به امروز برای مدرک بوده است.

بسیاری از فیلمهای تلویزیون و سریال ها فقط سرگرمی هستند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درادامه توصیه به فعالان کانون های مساجد بیان کرد: در کنار مطالعه، تلفن یک اسلام شناس را هم به همراه داشته باشید و باید تصمیم جدی بگیرید و برای تشکل های خودتان یک برنامه مطالعاتی تعریف کنید.

وی با تأکید بر اجتناب از کارهای بیهوده گفت: شما برای مطالعه تصمیم جدی بگیرید و شما باید بتوانید شبهات را پاسخ بدهید و علم و مهارت بیاموزید چرا که درس خواندن و نماز خواندن سبب پیشرفت می شود و برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که بسیاری از فیلمهای تلویزیون و سریال ها فقط سرگرمی و سرکاری هستند، تصریح کرد: چرا با این کار عمر و وقتتان را هدر می دهید و این درحالی است که شما باید برای عمرتان اجتهاد کنید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما مشکل اقتصادی داریم و از طرفی دیپلم و لیسانسهای بی هنر هم داریم، تصریح کرد: راه نجات کشور این است که جوانها مهارت داشته باشند که اگر جوانها مهارت داشته باشند همه گره های کشور باز می شود چرا که این بی هنری ما است که مهارت نداریم.

جوانان منتظر دولت و برنامه ریزان کشور نشوید

وی در ادامه با بیان اینکه حتی طلبه های ما هم باید مهارت پیدا کنند، افزود: یک طلبه باید بتواند قصه و فقه بگوید و یا داستان بنویسد و در این شرایط نباید منتظر دولت و برنامه ریزان کشور شد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما در اسلام فارغ التحصیل نداریم، اظهار کرد: شما باید در همه حال در حال تحصیل علم باشید و حتی در تعطیلات هم بیکار نباشید و سعی کنید با مطالعه بتوانید به شبهات پاسخ بدهید.

وی در ادامه در پاسخ به این شبهه که چرا اسلام جرم دزدی را قطع دست گذاسته است و چرا اسلام اینهمه خشونت دارد و با قطع دست آبروی افراد در خانواده و جامعه می رود، گفت: این درحالی است که شما نمی دانید اسلام برای انجام این حکم 26 شرط گذاشته است که در صورت تحقق این شرطها این حکم اجرا می شود که یکی از این شرایط دیدن دو شاهد عادل است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به شبهه دیگر مبنی بر اینکه مگر در دین آزادی وجود ندارد پس چرا حکم مرتد اعدام است، گفت: افراد می توانند حتی یهودی باشند اما حق تبلیغ ندارند چرا که جامعه هم حق دارد شما می توانید بی دین باشید و چیزی هم نگویید اما اینکه بگویید من از اسلام دست برداشته ام، اینکار تضعیف است و حکم اسلامی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برخی افراد تقلید از مراجع برایشان سنگین است، افزود: تقلید رجوع به کارشناس است و همه جهان در حال تقلید هستند و خود مراجع هم وقتی بیمار می شوند درباره نسخه پزشک اما و چرا نمی آورند و طبق دستور پزشک عمل می کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور درباره چرایی ولایت فقیه و اینکه آیا ولایت فقیه معصوم است، تصریح کرد: بین عصمت و حجت تفاوتهایی وجو دارد و ما به دنبال عصمت نیستیم و به دنبال حجتیم و حرف فقیه برای ما حجت است.

راه دعوت مردم به مسجد، محبت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه دعوت مردم به مسجد، محبت است، تصریح کرد: شما فعالان کانونهای مساجد خودتان را بالاتر از دیگران ندانید و شما باید مطالعه کنید چرا که دست خالی نمی توانید دیگران را هدایت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ما دست خودمان را از قرآن برداشته ایم و گرفتار شده ایم، تصریح کرد: شما فعالان کانونهای مساجد مرزبان فکر نو در جامعه هستید و باید توانایی پاسخگویی به شبهات را در خودتان ایجاد کنید.

وی در ادامه ضمن سفارش جوانان به ازدواج گفت: برای ازدواج سختگیری نداشته باشید و سوادتان را ملاک قرار ندهید چرا که هم برای اینکه با هم کنار بیایید ربطی به مدرک تحصیلی شما ندارد./202/934/ب1

ارسال نظرات