۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۱۴۴
حجت الاسلام عبدالله الدقاق:

شیخ عیسی قاسم عزت و کرامت را به جوانان بحرین آموخت

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران با بیان این که شیخ عیسی قاسم فقیه و عالمی است که بین جهاد و اجتهاد جمع کرده است، گفت: جوان و پیر شبانه روز دور خانه او جمع شده و از مرجع دینی خود حمایت کرده اند.
شیخ عبدالله دقاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت سرکوب مردم انقلابی بحرین و هتک حرمت به روحانی مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم ظهر امروز در سالن اجتماعت مدرسه فیضیه برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران در این دیدار با اشاره به آیه «إن الله یدافع عن الذین آمنوا» اظهار داشت: علمای حوزه در این روز جمع شده اند تا از حقوق مردم بحرین دفاع کنند؛ حوزه ای که مهد فقاهت،جهاد و اجتهاد است و به دنبال دفاع از فقیه و عالمی است که بین جهاد و اجتهاد جمع کرده است.

رییس حوزه علمیه بحرین در قم که به زبان عربی سخن می گفت، افزود: این فقیه مجاهد برای دفاع از مردم مظلوم بحرین جان را کف دست گرفته است و آن قدر مردم به او علاقه دارند که جوان و پیر شبانه روز دور خانه او جمع شده اند و می خواهند از مرجع دینی خود حمایت کنند.

وی با بیان این که مردم بحرین به دنبال حقوقی هستند که از آنها گرفته شده است، ابراز داشت: آنها می گویند اگر می خواهید شیخ عیسی را بکشید باید ابتدا از روی اجساد ما عبور کنید.

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران تأکید کرد: امروز حوزه علمیه  قم در افتتاح دروس حوزوی خود صفی واحد برای دفاع از شیعه و این فقیه اهل علم و معنویت تشکیل داده است و نخواهد گذاشت حماقتی از سوی حکام بحرین صورت بگیرد؛ علما، مراجع و حوزه های علمیه برای حفظ و صیانت از این فقیه به پاخواسته است که البته مختص به بحرین نیست بلکه عالمی برای کل اسلام و مسلمین و آزادگان عالم است و حق حوزه علمیه قم، اصفهان، تبریز و مشهد است.

وی با اشاره به این که شیخ عیسی قاسم عزت و کرامت را به جوانان بحرین آموخت، ابراز داشت: ایشان همانند امامش حسین بن علی(ع) که هیهات من الذله گفت و از خودش گذشت از جان و آبروی خودش گذشته است.

رییس حوزه علمیه بحرین در قم در پایان تأکید کرد: ما هیچ گاه این را شایسته نمی دانیم که با سلاطین بحرین تعامل کنیم؛ آیت الله شیخ عیسی قاسم امروز در قلوب مسلمین و جمیع آزادگان قرار دارد و امکان ندارد دست از ایشان برداریم./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات