۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۸۲۲۵

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

آغاز تحول فرهنگی از مسیر کلام وحی، معرفی لیگ حافظان قرآن مازندران به‌ عنوان الگو در کشور، آغاز زندگی مشترک بیش از 180 زوج جوان از امامزاده ساره مریم(س) و فرهنگ وقف نمونه بارز اقتصاد مقاومتی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد با اشاره به موقعیت کشوری استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان امام راحل باید سهم بیشتری در مسابقات قرآنی کشور به خود اختصاص دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رژیم آل‌سعود در سال ۶۶ نیز با بی‌تدبیری هرچه تمامتر۴۰۰ نفر از زائران ما را به شهادت رساند و این واقعه با سبک وسیاقی دیگر سال گذشته با شهادت ۴۶۷زائر تکرار شد و برگ فضاحتی دیگر در کارنامه عربستان اضافه کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به افرادی که در راه خدا قیام می‌کنند گفت: بدون شک افرادی که برای یاری قرآن قیام کنند خداوند در مقابل به آنان آبرو خواهد داد، شرکت کنندگان در مسابقات قرآن در تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی بدانند که حضرت باریتعالی آنها را در تمام مسیر زندگی یاری کننده خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه جنایت آل‌سعود هیچگاه فراموش شدنی نیست، ابراز کرد: ما از تمام تریبون‌ها برای احقاق حق خود استفاده می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد آل‌سعود اهداف شوم خود را دنبال و به مقاصدش برسد.

امام جمعه اراک در بخشی از سخنان خود وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان را خوب توصیف کرد اظهار کرد: با این همه فضا برای خدمات بیشتر وجود دارد، یکی از افتخارات ما این است که در کشورمان محافل و مجالس قرآنی در فضایی کاملاً آرام برگزار می‌شود اما باید در نظر داشت این شجره طیبه توسعه یابد و ترویج این مهم نیز مستلزم بسیج همگانی است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه‌های درست قرآنی می توانیم شاهد تحول عظیمی در جامعه، تصریح کرد: تحول فرهنگی از مسیر کلام وحی و پیاده کردن آموزه‌های قرآنی می‌گذرد و باید برنامه‌ریزی کاربردی از سوی کارشناسان علوم قرآن و حدیث انجام شود.

به گفته وی نشر معارف قرآن در بین آحاد مردم و در سطوح مختلف می‌تواند یک حرکت بی‌نظیر در حوزه فرهنگ اسلامی در جامعه باشد که مسئولان فرهنگی با اتخاذ تدابیر هوشمندانه نباید از این مهم غافل شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر ضرورت داشتن دانشکده علوم قرآنی در اراک تأکید کرد و افزود: بسط و تبیین سبک زندگی اسلامی با شاخصه‌های قرآنی از عوامل مهم ترویج فرهنگ قرآنی محسوب می‌شود، اشاعه فرهنگ دینی باعث می‌شود ریشه‌ طلاق مانند چشم و هم چشمی بخشکد و فرهنگ قناعت در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان با بیان اینکه مقابله با هجمه‌های فرهنگی تنها با نهادینه کردن مبانی قرآن کریم در جامعه تحقق می‌یابد، گفت: درست است که در زمینه فرهنگی و قرآنی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معرفی لیگ حافظان قرآن مازندران به‌ عنوان الگو در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین  سید مصطفی حسینی،رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران گفت: مسابقات قرآن کریم موجب ایجاد فضای قرآنی در جامعه می شود و باید از سوی همه مسئولان تقویت شود.

 وی لیگ قرآن کریم را حلقه مفقوده مسابقات قرآنی در جامعه دانست و اظهار کرد: مسابقات فصلی قرآن کریم باید برنامه ریزی و اجرا شود که در حال حاضر در قالب لیگ در مازندران برگزار خواهد شد.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در گذشته اقداماتی در کشور برای برگزاری مسابقات تیمی انجام شد، افزود: در حال حاضر نیازمند توجه و برنامه ریزی دقیق تر و هدفمندتر در راستای برگزاری مسابقات لیگ قرآن کریم هستیم.

 این مسئول بیان کرد: در شهر مقدس قم به صورت ابتکاری یک سری از برادران در حال برگزاری مسابقات حفظ نهج‌البلاغه هستند که این اقدام ارزشمند است و باید از اینگونه فعالیت ها حمایت شود.

 حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری لیگ حافظان قرآن کریم از سوی جمعی از خواهران حافظ قرآن کریم در مازندران، گفت: برگزاری لیگ قرآنی اقدام بسیار خوب است و فضای رقابت را بسیار زنده نگه می دارد.

 وی با بیان اینکه برگزاری لیگ حافظان قرآن کریم موجب پویایی فضای قرآنی کشور می شود، عنوان کرد: در این مسابقات حافظان قرآن در یک فضای رقابتی قرار می گیرند که در جریان قرآنی کشور موثر و ارزشمند است.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر لزوم حمایت از لیگ حافظان قرآن کریم استان مازندران تاکید کرد و افزود: اجرای موفق لیگ حافظان قرآن کریم مازندران می تواند به عنوان یک الگو در کشور معرفی شود.

 وی با بیان اینکه آماده برگزاری نشست همفکری و انتقال تجربیات در خصوص برگزاری لیگ حافظان قرآن کریم هستیم، گفت: لیگ حافظان قرآن کریم حرکتی ارزشمند و نوپا است که باید از سوی نخبگان قرآنی حمایت شود.

قهرمان تكواندوي جهان مدال طلاي خود را به آستان مقدس سلطانعلي بن امام باقر(ع) کاشان اهدا كرد
حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: پرویز زمانی، دارنده مدال طلای مسابقات تکواندوی پیشکسوتان جهان با حضور در حرم مطهر مقدس سلطانعلي بن امام باقر(ع) کاشان طی مراسمی مدال طلاي خود را به این آستان مقدس اهدا کرد.

وی در ادامه افزود: پرويز زماني پيشکسوت جهاني تكواندو و نماينده ايران در مسابقات جهاني‹‹هان مادانگ تکواندو›› كه مرداد ماه امسال در كره جنوبي برگزار شد در آن مسابقه شرکت کرد و موفق به کسب مدال طلا و قهرماني جهان در آن مسابقات شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه بیان کرد: اين قهرمان پيشکسوت تکواندو جهان با حضور در آستان مقدس سلطانعلي بن امام باقر(ع) و در حضور سيد محمد ناظم رضوي شهردار کاشان، حسين واثقي شهردار مشهد اردهال، خيرخواه رئيس هيات مديره آستان و خبرنگاران شهرستان کاشان مدال جهاني خود را براي اهدا به آستان مقدس علي ابن باقر(ع) تحويل سيد محمد ناظم رضوي شهردار كاشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه گفت: ایشان نایب خاص امام محمد باقر(علیه السلام) و امام جعفر صادق(علیه السلام) و فرزند فاطمه یکی از همسران امام کاظم(علیه السلام) هستند و آستان مقدس امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(علیه السلام) در 42 کیلومتری کاشان در مشهد اردهال واقع است.

بیش از 180 زوج جوان زندگی مشترک خود را در امامزاده ساره مریم(س)  آغاز کردند

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) جشن پیوند آسمانی با حضور بیش از 180 زوج جوان در جوار حرم مطهر امامزاده ساره مریم(س) جوزدان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم روز یکشنبه 14 شهریور ماه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی و اهدا شاخه های گل به هریک از زوج ها در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه بیان کرد: همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی  امام جمعه شهرجوزدان برای حاضران به ایراد سخن پرداخت و در ادامه نیز مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت(ع) موسوی اجرا شد و مشاوره نیز به زوج های جوان ارائه شد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی ادامه: در ادامه نیز به قید قید قرعه 5 نفر از زوج های جوان هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت کردند.

وی گفت: این جشن با همکاری شورای شهر جوزدان، شهرداری جوزدان، دفتر امام جمعه شهر و مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده ساره مریم(س) شهر جوزدان برگزار شد.

فرهنگ وقف نمونه بارز اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در جمع اصحاب وقف و بقاع متبرکه استان گلستان بابیان اینکه وقف نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است،  گفت: اثرات و برکات وقف باید بدرستی در بین مردم تبیین شود و امروزه یکی از مسائل و نیازمندیهای روز جامعه که تحت حمایت فقه و شرع می باشد ، مسئله وقف است.

وی افزود: شخص واقف با مشاوره صحیح میتواند نیتی را که نیازمند جامعه امروز است را شناسایی کند  و با اختیاراتی که برای او دیده شده مبادرت به امر وقف کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان عنوان کرد: امروزه بیش از 700 نوع نیت در وقفنامه های موجود شناسایی شده است و با توجه به مسائل امروز اقتصادی کشور باید وقف را نهادینه کرد تا راهی برای حل بسیاری از مشکلات جامعه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هرشخصی می تواند واقف شود و وقف اموال مختص به ثروتمندان نیست ، تصریح کرد: افراد می توانند با تعامل در وقف مشارکتی در جهت رفع موانع اقتصادی ، اجتماعی و توسعه فرهنگ وقف در جامعه کمک کنند و در این صورت است که بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه برطرف می شود و قدمی استواردر راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

حجت الاسلام سهرابی سند دار شدن موقوفات را بهترین راه تثبیت آنها دانشت و افزود : سند چشم انداز آینده اداره کل اوقاف استان سند دار کردن کلیه موقوفات و بقاع متبرکه استان است که این امر مهم با برگزاری جلسات و تعاملات گسترده در حال انجام است./1325/ت303/ی

ارسال نظرات