۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۴۸۲۳۰

چهارمین دوره طرح «پیوند آسمانی» در سراسر کشور برگزار شد

طرح پیوند آسمانی در آستان مقدس امامزادگان شاخص 22 استان با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و حمایت و تسهیل در ازدواج جوانان همزمان با سالروز پیوند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار وبه برکت نیت خیر واقفان صدها زوج جوان از برکات این طرح بهره مند شدند.
پیوند آسمانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، این سازمان در راستای رسالت خود مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و ارتقاء هویت اسلامی و حمایت از بنیان خانواده اقدام به برگزاری چهارمین دوره طرح پیوند آسمانی همزمان با سالروز فرخنده ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر کشور کرد.

مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف هدف از اجرای این طرح را ساماندهی نیات و جذب بیشتر کمکهای مردمی و خیرین و اجرای امینانه نیات واقفین و همچنین حمایت، هدایت و تسهیل امر ازدواج عنوان کرد و افزود: این طرح باعث ایجاد رویه ای واحد در عمل به نیات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سلیقه ها جلوگیری خواهد کرد وی تاکیید کرد: اجرای این طرح علاوه بر هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آنرا از جامعیت و شفافیت لازمی برخوردار خواهد کرد.

مدیر کل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف افزود: این طرح برای چهارمین سال پیاپی در سالروز ازدواج فرخنده امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) به طور همزمان در سراسر کشور با برگزاری مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با عنوان پیوند آسمانی در بقاع شاخص با حضور مردم، خیرین، مسئولین و واقفین برگزار شد.

وی گفت: پس از این مراسم جهیزیه هایی که تهیه شده است به صورت یک کاروان نمادین در سطح شهر به نمایش گذاشته شده  و به خانواده هایی که شرایط لازم را برای برخورداری از این تسهیلات دارند با حفظ کرامت و عزت خانواده ها تحویل شد.

مدیرکل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تعداد 146 موقوفه در 22 استان با نیت ازدواج به ثبت رسیده که استانهای تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین و استانهای بوشهر و سیستان و بلوچستان به ترتیب دارای کمترین موقوفه هستند.

الگوهای ساختگی خانواده ها را تهدید می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی  هم در این باره با تاکید بر ضرورت الگوگیری از زندگانی حضرت علی و حضرت فاطمه(سلام الله علیهم) گفت: الگوهای ساختگی و جعلی جامعه ما را تهدید می کند که بسیاری از خانواده ها را متلاشی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در جشن ازدواج نوعرسان بندرشرفخانه که به همت کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(سلام الله علیها) برگزار شد، از خلقت انسان تا قیامت در هیچ خانه ای عاشق تر از حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) پیدا نمی شود که جان خود را در راه عشقش فدا کند.

وی افزود: زندگانی حضرت علی و حضرت فاطمه(سلام الله علیهم) باید به عنوان الگو مورد استفاده در تمامی عرصه های زندگی قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: نشاط معنوی در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، اما امروزه نشاط های ساختگی و جعلی وارد جامعه ما شده است و بیشتر خانواده ها از این الگوهای دروغی تبعیت می کنند و برهمین اساس شاهد افزایش طلاق در جامعه هستیم. 

تبیین دوری از اشرافی گری به جوانان

همچنین معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در این جشن ازدواج تاکید کرد: دوری از اشرافی گیری و سخت گیری در ازدواج باید به عنوان الگوی در بین جوانان جامعه ما تبیین شود.

 وی افزود: جوانان باید با دوری از تجملات، زندگی های آسان را با خوشحالی دائمی و خوشبختی آغاز کنند.

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جوانان باید زندگی مشترک خود را بر پایه محبت و عشق و امید و با عفاف و پاکدامنی بنا کنند.

کاهش سن ازدواج با تغییر نگرش های عمومی

امیر تقی زاده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش ابراز داشت: مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج به مزدوجین ارائه می شود تا شاهد ازدواج آسان و پایدار باشیم.

 وی افزود: میانگین سن ازدواج دختران و پسران در جامعه ما افزایش پیدا کرده که باید با تغییر نگرش، سن ازدواج را در جامعه کاهش دهیم.

 تقی زاده تاکید کرد: صدور مجوز قبل از مشاوره و انجام مشاوره های تخصصی جزو اولویت های اداره کل ورزش و جوانان استان به شمار می رود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: باورهای عمومی جامعه در بحث ازدواج باید تغییر کند و با دوری از ریخت و پاش ها و چشم و هم چشمی ها، به سمت ازدواج آسان جوانان پیش برویم. 

وی در پایان عنوان کرد: هدیه ای به نوعرسان این جشن از سوی اداره کل ورزش و جوانان اهدا می شود.

گفتنی است،‌در پایان این جشن از نفرات برتر این کانون در عرصه های فرهگنی و ورزشی و علمی با اهدای هدایایی تجلیل و بنر ستارگان کانون رونمایی شد.

عقد ازدواج بيش از ١١٠٠ نوعروس و داماد در امامزادگان كرج

عقد ازدواج بيش از ١١٠٠ نو عروس و داماد در اتاق عقد سه امامزاده شاخص در شهرستان كرج منعقد شد.

حجت الاسلام محمد صالحي مدير كل اوقاف در حاشيه مراسم عقد نوعروس و دامادي كه در سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علي (ع) در اطاق عقد آستان مقدس امامزاده حسن كرج گرد هم آمده بودند اظهار كرد:هدف از برگزاری مراسم عقد در جوار امامزادگان این است که به جامعه نشان دهیم که امامزاده تنها جای مراسم عزاداری نیست بلکه می‌ شود مراسم جشن و سرور را با رعایت موازین شرعی در چنین مکان‌های معنوی و مقدسی برگزار کرد.

وي با بیان اینکه برای برگزاری مراسم عقد در امامزاده هیچ هزینه ای برای زوج‌های جوان ندارد، تصريح کرد: زوج‌های جوانی که ازدواجی ساده و آسان با مهریه کم داشته باشند می‌توانند با مراجعه به مدیر امامزاده با هماهنگی با مسئولان روز خاصی را برای برگزاری مراسم عقد خود انتخاب کنند.

اين مسئول گفت:تشویق جوانان به ازدواج آسان و ساده ، علاقمندي و حب و تولی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از اهداف راه اندازی اطاق عقد در آستان مقدس امامزادگان از سال  است.

صالحي بيان كرد: زوج های جوانی که مهریه آنها حداکثر 114 سکه بهار آزادی است می توانند با مراجعه به آستان امامزاده محمد (ع) به صورت رایگان به عقد ازدواج یکدیگر در مي آيند.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان البرز افزود: پس از جاری شدن خطبه عقد بسته های فرهنگی شامل کتاب های دینی به زوجین از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اهدا می شود .

وی افزود:آستان مقدس امامزادگان محمد(ع)،حسن (ع) و طاهر (ع) از جمله امامزادگان شاخص استان البرز هستند كه از سال 1389 داري اتاق عقد ازدواج مي باشند كه با تمام تجهیزات سفره عقد به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

خنچه عقد ساده و یادبود شهدای مدافع حرم

خنچه عقد ساده و یادبود شهدای مدافع حرم در سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهریاربرگزار شد.

مراسم عقد زوج متدین در روز ازدواج آسمانی حضرت امیر و حضرت زهرا سلام الله علیهما در محضر امامزاده اسماعیل علیه السلام با سادگی و معنویت برگزار گردید.

مراسم پیوند آسمانی 20 زوج جوان در امامزاده حسن(ع)

مراسم پیوند آسمانی 20 زوج جوان با هدف ترویج ازدواج ساده و اجرای نیات امینانه موقوفات در امامزاده حسن(ع) برگزار شد

مراسم ازدواج آسان 20 زوج جوان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حلواییان در امامزاده حسن (ع) برگزار شد. 

هر ساله طرح پیوند آسمانی در یکی از امام زادگان با هدف ترویج ازدواج ساده و اجرای نیات امینانه موقوفات برگزار می شود.

پیوند ازدواج ۱۰ زوج جوان مسجدسلیمانی در کنار ضریح مطهر آستان مقدس امام زادگان هفت شهیدان(ع)

در آستانه اول ماه ذی الحجه و مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت مولی الموحدین علی (ع) و بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) مراسم برقراری پیوند زناشویی ۱۰ نفر از زوج های جوان شهرستان مسجدسلیمان در کنار ضریح مطهر آستان مقدس امام زادگان هفت شهیدان (ع) در تاریخ ۹۵/۰۶/۱۳ از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان و مساعدت خیرین نیکوکار و با همکاری خادمین افتخاری اداره اوقاف و امور خیریه. به منظور احیای سنت حسنه ازدواج که همانا سفارش اکید پیامبر مهر و رحمت بوده برگزار می گردد. رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجد سلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: با توجه به این که سن ازدواج در میان جوانان ما هر روز بیشتر می شود لذا وظیفه همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً نهادهایی که به نوعی با مقوله جوان سر و کار دارند، سنگین تر می شود. وی ادامه داد: همه ما به نوعی وظیفه داریم زمینه فراهم نمودن ازدواج های ساده را در میان جوانان مان به وجود آوریم و با آسان گرفتن شرایط برای دختران و پسران عزیرمان آن ها را بیشتر به سوی این سنت پسندیده رهنمون سازیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه بر اساس وظیفه ایمانی و انسانی خود و همچنین به منظور اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش و نیز جلب کمک های خیرین نیکوکار در راستای تهیه جهیزیه و شناسایی زوج های جوان، با مشارکت واقفین و خیرین اقدام به این امر خداپسندانه نموده است. این برنامه از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۹۵/۰۶/۱۳ در آستان مقدس امامزادگان هفت شهیدان (ع) برگزار می گردد. لذا از همه همشهریان عزیز و گرامی در شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا و عموم زائرین و مجاورین بزرگواران بقعه متبرکه دعوت می شود تا در این مراسم و پیوند آسمانی شرکت فرمایند. وی گفت: در این مراسم معنوی برنامه های متنوعی نیز انجام و اجرا می شود. همچنین برای هر زوج جوان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و خیرین عزیز و نیکو کار شهرستان، اقلام و جهیزیه ای نسبتاً ساده که شامل یک تخته فرش، یک عدد پتو، یک عدد جارو برقی، یک سرویس غذاخوری کامل در نظر گرفته شده است که همراه با یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه نبات و تقدیرنامه به هر یک از زوج ها اهدا می گردد. وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از همه خیرین نیکوکار و کسانی که تمکن مالی دارند تقاضامندم با همدلی و هم زبانی و در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است در عرصه یاری رساندن به محرومین و کسانی که به نوعی نیازمند هستند ورود نمایند.

آغاز زندگی مشترک آلوده به مادیات محکوم به شکست است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: آغاز زندگی مشترک آلوده به مادیات محکوم به شکست است.

حجت‌الاسلام احمد نیکنام در مراسم جشن پیوند آسمانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ضمن تبریک به مناسبت روز ازدواج اظهار کرد: ازدواج یک سنت حسنه است که از پیامبر بزرگ اسلام (ص) سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید در عمل به سنت حسنه ازدواج پایبند باشند، تصریح کرد: اگر زندگی در همان گام نخست آلوده به مادیات بنا نهاده شود این زندگی خیلی زود محکوم به شکست و جدایی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اظهار تاسف از افزایش آمار طلاق در جامعه بیان کرد: افزایش طلاق دلایل بسیاری دارد که برای حل این مشکل، باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

نیکنام با اشاره به وظایف زن و مرد در قبال هم افزود: زندگی در نزد خداوند از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است که بر مبنای معنویت بنا شده باشد.

وی با اشاره به اینکه زندگی بر اساس معنویت پیوند ناگسستنی و پربرکت خواهد بود و باید چنین زندگی‌های برای سایرین الگو قرار گیرد، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در ترویج زندگی آسان و الگوبرداری شده از زندگی ائمه معصومین (ع) تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وظایف زن و مرد در قبال هم افزود: زن و مرد در قبال وظایفی که در نهاد خانواده بر عهده آنها گذاشته شده، مسؤولیت دارند و در قیامت پاسخگوی آن خواهند بود.

نیکنام با اشاره به ساز و کار برگزاری جشن پیوند آسمانی در زنجان افزود: در این مراسم که به همت ارگان و دستگاهی از جمله اداره کل بهزیستی، کمیته امداد، خیرین‌ سازمان‌های مردم نهاد با هدف ازدواج آسان تدارک دیده شده است، 110جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه شده است و به آنها اهدا خواهد

برگزاری مراسم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ع)در شهرستان خنجشت

همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) جشنی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امیر المومنین علی (ع) در امامزاده ابراهیم (ع) دهستان خنجشت شهرستان اقلید برگزار شد.

مدیر حرم مطهر امام زاده ابراهیم (ع) گفت: مراسم جشنی به مناسبت سالروز مقدس ترین پیوند هستی در این امام زاده برگزار شد.

رسول مرادی گفت: جشن بزرگ پیوند هستی دیروز شنبه مصادف با یکم ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با حضور مسئولین، هیئت امناء و خدام برگزار شد و حجت الاسلام بابایی در توصیف این روز بزرگ و معنوی به سخنرانی پرداختند.

 وی در پایان ادامه داد: مراسم عقد معنوی زوجهای جوان نیز در جوار حرم مطهر امام زاده ابراهیم(ع) نیز برگزار شد و به رسم یادبود هدایایی به زوجین نیز اهدا گردید.

مراسم جشن ازدواج 31 زوج جوان در امامزاده قاسم (ع) باغ گلبن برگزار شد

همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) مراسم جشن ازدواج 31 زوج جوان با حضور مدیر کل اوقاف گلستان ، ریاست اوقاف شهرستان گرگان ، معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف گلستان و مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در امامزاده قاسم روستای باغ گلبن گرگان برگزار گردید.

حجت الاسلام سهرابی در این مراسم اظهار کرد : متاسفانه در بعضی از خانواده ها برای ازدواج جوانان سخت گیری هایی وجود دارد که با برپایی اینگونه مراسمات فرهنگ ازدواج آسان را برای جوانان به دور از هرگونه تجملاتی فراهم می کند وی یاد آور شد : با فراهم کردن ازدواج به دور از تجملات امروزی مشکلات اقتصادی آنان نیز برطرف خواهد شد  . مدیرکل اوقاف گلستان گفت :  خانواده ها باید ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگو اسوه  زندگی خویش قرار دهند تا زندگی موفقی داشته باشند.

 مراسم عقد ازدواج یک زوج خرم آبادی در حرم مطهر امامزاده زید بن علی (ع)

مسلم رضایی پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم آباد  گفت: همزمان با روز اول ذی الحجه یک زوج خرم آبادی مراسم عقد ازدواج خود را در کنار مضجع شریف آستان مقدس امامزاده زید بن علی آغاز کردند.

رضایی پور افزود: در همین راستا این اداره نیز ضمن استقبال از تصمیم ولایت مدارانه این زوج جوان، از تمام ظرفیت خود استفاده نموده و ضمن تهیه سفره عقد، کلبه عروس، برگزاری مراسم جشن و پذیرایی در این خصوص، اقدام نمود و با حضور حجت الاسلام بیرانوند مسول اعزام مبلغ ،صیغه عقد آنها جاری شد.

رضایی پور افزود: در این مراسم معنوی علاوه بر حضور پر شور زائران و مجاوران، اقوام و فامیل زوج جوان، هیات های امنای بقاع متبرکه امامزادگان شهرستان خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد عباس زاده معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان نیز حضور داشته که ایشان در سخنانی به اهمیت ازدواج در اسلام و ساده زیستی و تسهیل در ازدواج جوان ها تاکید  و خواستار ایجاد وقف های مشارکتی با هدف ایجاد وقف های جدید با موضوع ازدواج شد.

مسلم رضایی پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم آباد یادآور شد: همانگونه که قبلا نیز گفته «امامزاده زید بن علی ع در قلب مردم خرم آباد قرار داشته و تمایل زوج های جوان این شهر برای برگزاری مراسم عقد ازدواجشان در ابن مکان مقدس تایید و تاکید مجددی بر این موضوع است».

ازدواج راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی بین جوانان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: ازدواج یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی بین جوانان است که انجام به موقع آن می‌تواند در سلامت جامعه تأثیرگذار باشد.

قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در حاشیه مراسم پیوند آسمانی از کردستان، با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه و حضرت علی(ع) اظهار کرد: امروز در تقویم ما با عنوان روز ازدواج آسان نامگذاری شده است که امیدواریم ما هم بتوانیم با الگوگیری از این بزرگان امر ازدواج را برای جوانان تسهیل کنیم. وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی جوانان در جامعه بحث ازدواج است، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه فعالیت‌های اجتماعی کارهای مستمری انجام داده است، یکی از فعالیت‌های اجتماعی - فرهنگی ما کمک به امر ازدواج جوانان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: سال گذشته جهت کمک به ازدواج فرزندان مددجو تعداد  چهار هزار و یکصد فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج پرداخت شد که تعداد ۳۰۰ مورد آن توسط خیران انجام شد؛ در این مراسم توسط رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان و دفتر نماینده ولی فقیه درکردستان هرکدام پرداخت تعداد ۱۰ هدیه یک میلیون ریالی به مزدوجین را تقبل کرد.

پیوند آسمانی 7 زوج در جوار امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد برگزار شد

همزمان با اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم ‏پیوند آسمانی 7 زوج در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار شد. ‏

حجت الاسلام مجید کرمی گفت: به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ، پیوند آسمانی 7 زوج در جوار مضجع نورانی سلاله حضرت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

کرمی افزود: این برنامه در راستای ترویج مراسم ساده و بدون تشریفات ازدواج برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در پایان گفت:  زوجین در این برنامه، پس از اجرای صیغه عقد وارد ضریح امامزاده سید جعفر محمد (ع) شده و زندگی مشترک خود را در یک فضای معنوی آغاز کردند.

11 زوج جوان بیرجندی در جوار امامزادگان باقریه(ع) زندگی مشترک را آغاز کردند

در سالروز ازدواج مولای متقیان علی(ع) و دخت نبی اکرم فاصمه زهرا(س) و هفته ازدواج 11 زوج جوان بیرجندی در جوار امامزادگان باقریه(ع) زندگی مشترکشان را آغاز کردند.

حسین فرازی مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده خراسان جنوبی در حاشیه مراسم ازدواج 11 زوج بیرجندی در جوار امامزادگان باقریه(ع) درارتباط با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج، اظهار داشت: بی‌شک یکی از مهمترین اتفاقات جهان اسلام و به ویژه شیعه ازدواج حضرت علی(ع) و بانو فاطمه زهرا(س) است که ثمره‌ این ازدواج میمون و مبارک فرزندانی بشهتی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

مراسم سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و فاطمه (س) در جوار آستان مقدس امام زاده عبدالله همدان برگزارشد.

مراسم جشن سالروز پیوند الهی و آسمانی حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) در جوار آستان مقدس امام زاده عبدا... شهر همدان برگزار گردید.

به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) جشنی در جوار آستان مقدس امام زاده عبدا...(ع) شهر همدان برگزار گردید، در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید، سخنرانان به ابعاد مختلف زندگی الهی ائمه معصومین(علیهم السلام) پرداخته و مدیحه ثرایی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، انجام پذیرفت.

در پایان این جشن معنوی، مراسم عقد و ازدواج نمادین یک زوج جوان در جوار این آستان مقدس برگزار گردید./1325/د101/ی

ارسال نظرات