۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۴۸۲۴۶
رییس کل دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد؛

آموزش‌ مسائل خانواده بر اساس سیاستهای ابلاغی رهبری پیگیری شود

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه آموزشهای قبل، حین و بعد از ازدواج در کشور جدی گرفته نمی‌شود، گفت: با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی رهبری، مسؤولان باید تلاش کنند بر اساس این سیاستها آموزش مسائل خانواده را جدی بگیرند.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در طرح خانواده سالم، با تأکید بر تقویت ارائه آموزش به خانواده‌ها، اظهار کرد: ارائه آموزشهای باکیفیت به خانواده‌ها سبب تعالی و سعادت جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح خانواده سالم می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد اما باید به کیفیت آموزش در این دوره‌ها افزوده شود، ادامه داد: آموزش در تمامی امور ضروری بوده و هیچ کاری بدون آموزش به‌درستی شکل نمی‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کاری بدون آموزش جلو برود، ابتر و ناقص خواهد ماند.

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی فرد بوده و زیربنای سعادت و یا شقاوت هر فرد و جامعه را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این راستا به‌منظور دست‌یابی به جامعه‌ای سالم می‌بایست نهاد خانواده به‌درستی پایه‌ریزی شود.

به گفته وی پایه‌ریزی درست نهاد خانواده درگرو آموزش درزمینهٔ اصل انتخاب، کیفیت انتخاب، نحوه روابط و تعامل زوجین با یکدیگر و ارتباط آنها با فرزندان است اما متأسفانه در کشور ما آموزشهای قبل، حین و بعد از ازدواج چندان جدی گرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی ادامه داد: با وجود این خوشبختانه سیاستهای کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد و انتظار می‌رود از این پس مسؤولان با توجه به این سیاستها، ارائه آموزشهای خانواده را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه ارائه آموزشهای مفید نقش زیادی در استحکام بنیان خانواده‌ها دارد، اضافه کرد: در این راستا باید سیاستهای کلی ابلاغ شده از سوی رهبری به‌عنوان چراغ راه مسؤولان و متولیان این بخش باشد.

به گفته حجت‌الاسلام قدرتی می‌بایست دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی با در نظر گرفتن سیاستهای کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده، اقدام به طراحی و اجرای آموزشهای مرتبط با ازدواج کنند تا نسل جوان زندگی مناسبی داشته باشد.

قاضی‌القضات استان خراسان شمالی با بیان اینکه اختلافهای خانوادگی و مشکلات موجود در این بخش افزون بر ناراحتی و نگرانی برای اعضای خانواده، هزینه زیادی را بر دوش دستگاه قضایی می‌گذارد، خاطرنشان کرد: با اجرای سیاستهای پیشگیری از جرم و برگزاری دوره‌های آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج می‌توان تا حد زیادی این مشکلات و هزینه‌های ناشی از آن را کم کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه پارسال معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گذراندن دوره‌های آموزشی و مشاوره را برای صدور حکم طلاق ضروری اعلام کرد که در پی اجرای این طرح میزان طلاق در استان پنج درصد و در بجنورد، مرکز استان هم 10 درصد کاهش یافت.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: پارسال خراسان شمالی در زمره 12 استان کشور بود که نرخ طلاق در آنها کاهش پیدا کرد و امید می‌رود امسال هم کاهش این شاخص در استان تداوم داشته باشد.

گفتنی است، همزمان با هفته ازدواج، طرح خانواده سالم در خراسان شمالی با اهداف کاهش آمار طلاق، پیشگیری از آسیبهای مرتبط با ازدواج، تقویت نگرش اجتماعی مثبت به ازدواج و ارتقای احساس رضایت از زندگی خانوادگی با همکاری دادگستری خراسان شمالی، جهاد دانشگاهی استان و استانداری در حال برگزاری است.

لازم به یادآوری است، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیزدهم شهریورماه امسال و همزمان با هفته ازدواج، در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاستهای کلی خانواده که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام در 16 بند تصویب شده را ابلاغ کردند./202/9314/ب1

ارسال نظرات