۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۴۸۲۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ترویج و تبیین فرهنگ غدیر سبب انتقال روحیه ولایتمداری به نسل جوان می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ترویج و تبیین فرهنگ غدیر در دهه امامت و ولایت باعث انتقال روحیه ولایتمداری به اقشار مختلف مردم به‌ویژه به نسل جوان می‌شود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در دیدار با روحانیان طرح هجرت و مستقر، با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: حادثه غدیر یکی از حوادث بسیار مهم و تأثیرگذار در تاریخ اسلام است به‌گونه‌ای که نمی‌توان عید غدیر را تنها یک روز و واقعه آن را تنها یک اتفاق و واقعه تاریخی دانست.

وی با بیان اینکه غدیر یک جریان و روند است، افزود: مسأله ولایت فقیه که نظام جمهورى اسلامى ایران بر محور آن شکل گرفت درواقع برگرفته از فرهنگ غدیر و موضوع امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ولایت فقیه از مسائل بسیار مهم و از ارکان اصلى نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: امامت در امتداد رسالت و ولایت فقیه ادامه امامت ائمه اطهار (ع) است.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ولایتمداری و اهمیت تبیین این موضوع برای نسل جوان کشور، گفت: فرهنگ اسلام جوان را در جایگاهی ارزشمند و بلند قرار داده و به او در اداره جامعه و حکومت‌داری اعتماد کرده است.

وی ادامه داد: سیره نبوی و علوی نمونه‌های زیادی از این باور را در تاریخ ثبت کرده که با عنایت به آن سیره، نظام جمهوری اسلامی به جوانان توجه ویژه‌ای داشته و ثمره آن را هم دریافت کرده است.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی در هشت سال دفاع مقدس، جوانان جنگ را اداره کرده و پیروز و سربلند شدند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب هر جا به جوان اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم به‌گونه‌ای که در مسأله هسته‌ای، پیشرفتهای علمی و نانوتکنولوژی و بسیاری از موفقیت‌ها جوانان ما نشان دادند که می‌توانند.

وی ترویج فرهنگ غدیر را باعث انتقال روحیه ولایت مداری به نسل جوان دانست و افزود: بصیرت و ولایتمداری دو شاخصه مهم شهدای نظام اسلامی است؛ چراکه آنها با بصیرت تمام از امام و مولای خویش تبعیت کرده و با درک صحیح اوضاع زمانی و شناخت دقیق دشمن وارد میدان نبرد با دشمنان اسلام و قرآن شدند و با شهامت، شجاعت، رشادت و شهادت آنها را مغلوب کردند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه امروز هم جوانان ما به روحیه ولایتمداری و فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارند، خاطرنشان کرد: دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین این مهم در جامعه به‌ویژه در بین جوانان است.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت و بالاترین عید شیعیان است؛ ازاین‌رو همه ما وظیفه داریم در راستای گرامیداشت این عید بزرگ تلاش بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: باید روحانیان برای برگزاری مراسم این ایام با هیأت امنای مساجد همکاری داشته باشند تا برنامه‌های دهه امامت و ولایت درخور شأن این ایام برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک بودن ماه محرم اشاره کرد و از روحانیان خواست تا در این ایام برنامه‌های عزاداری را با قرائت قرآن و برگزاری جلسات قرآن شروع کنند تا فرهنگ قرآنی در بین عزاداران حسینی (ع) توسعه و ترویج یابد.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات