۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۸۲۷۲
قاضی پور در نشست با خبرنگاران:

از هیچ وزیری کارت نگرفته ام

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از هیچ وزیری کارت نگرفته و کیف آنان را حمل نکرده و در مهمانی هایی که برگزار می کنند شرکت نمی کنم، اما اگر وزرا بودجه استان محروم ما را بپردازند دست آنان راهم می بوسیم.
نادر قاضی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با خبرنگاران با اشاره به دشواری کار نمایندگی مجلس و دفاع از حقوق مردمی که به او رای اعتماد داده اند، اظهار داشت: کشور داری از سخت ترین مشاغل است ولی نمایندگی مجلس و مطالبه خواست و حقوق مردم در چهارچوب قوانین کشور از آن هم سخت تر است.

وی با بیان این که در فراکسیون کارگری مجلس فعالیت می کند، افزود: از هیچ یک از جلسات مجلس حتی به مدت یک دقیقه در طول نمایندگی خود دور نشده و همه هدف و تلاشم پیگیری مطالبه اقشار مختلف مردم است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی وجود اشتباه در کار انجام شده را امری طبیعی خواند و اضافه کرد: کسی که کار خاصی انجام نداده و از نماینده مجلس شدن تنها به دنبال وقت تلف کردن و بار خود را بستن است، به طور طبیعی در کارنامه او خطایی هم ثبت نمی شود.

وی معیار خود را از حضور در مجلس پاکدستی، عدم خوردن و خوراندن بیت المال به دیگران، دفاع از حریم ولایت فقیه و نیروهای انقلابی عنوان و تصریح کرد: برخی در مجلس به دنبال روابط، ضوابط و شاه مهره شدن هستند، اما نمی دانند که شاه مهره همیشه در معرض حمله قرار می گیرد.

قاضی پور با بیان این که وطن پرستی کفر است ولی وطن دوستی صفتی انسانی است، عنوان کرد: من به خاک کشورم، رهبرم و نیروهایی انقلابی و ولایی که از کیان و هستی این نظام دفاع می کنند علاقمندم، ولی با این وجود وارد گود فرهنگ شده و قصد دفاع کردن از فرهنگ غنی زبان و مردمان منطقه خود هستم.

وی به بحث مقابله با رانت خواری و حیف و میل کردن حق و حقوق کارگران و کشاورزان اشاره و اضافه کرد: در مجلس باید مشکلات کل مردم ایران را گفت و دعوای اصلی بر سر قطع منافع  قشری است که از جابجا شدن طرح ها و اعتبارات ناراحتند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات انتخاباتی برخی از افراد در جامعه، گفت: ما از کسی حمایت می کنیم که حق و حقوق ملت ایران را پذیرفته، تابع بی قید ولی فقیه بوده و سرباز بیگانگان نباشد.

وی با اشاره به درگیری خود با خبرنگاری در راهرو مجلس، افزود: از این مسأله عده ای در تلاشند برای فاصله انداختن بین من و جامعه خبرنگاران سوء استفاده کنند در حالی که درگیری من با این فرد بخاطر توهین ها و بی ادبی وی نسبت به جامعه ترک زبانان بود که آنان را اقلیت و جدایی طلب خواند و از ایجاد فراکسیون ترک زبانان انتقاد کرد.

قاضی پور تصریح کرد: فراکسیون های مختلفی در مورد دیگر اقلیت ها و اقشار جامعه مانند فراکسیون کرد زبانان و فراکسیون زاگرس نشینان وجود دارد، چرا وجود این فراکسیون ها مورد انتقاد قرار نگرفته و به عنوان جدایی طلب یا خطر آفرین معرفی نشده است، اما عده ای که با اهداف سیاسی از ایجاد فراکسیون ترک زبانان در مجلس ابراز واهمه و نگرانی می کنند؟

وی به ضرورت حمایت از نیروهای ارزشی و حق طلب در عرصه های مختلف و مقابله با تخریب آنان از سوی نهادها و باندهای مافیای خاصی تاکید و تصریح کرد: ما از دشمنانی که قسم خورده اند واهمه ای نداریم، ولی ضربه خوردن از کسانی که دوست می پنداریم شان سبب دلگیری است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فراکسیون کارگری مجلس در مورد مصالح و منافع مستضعفین جناحی برخورد نمی کند، گفت: در هر طرحی که منافع ملی و قشر ضعیف جامعه در خطر باشد چه از سوی اصولگرا مطرح شود و چه اصلاح طلب با آن مخالفت کرده و به آن رای منفی می دهم.

وی با اشاره به پاکدستی خود و عدم وابستگی مالی به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی، افزود: از هیچ وزیری کارت نگرفته و کیف آنان را حمل نکرده و در مهمانی هایی که برگزار می کنند شرکت نمی کنم، اما اگر وزرا بودجه استان محروم ما را بپردازند ما از دست آنان هم می بوسیم.

قاضی پور با انتقاد از جو منفی حاکم بر مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: در مجلس مسائلی موج می زند که اگر شما هم شاهد آن بودید برخوردها و رفتارهای بدتری از خود در مواجه با مسائل مختلف از خود بروز می دادید.

وی با بیان این که آذربایجان غربی تنها جنگ تحمیلی را تجربه نکرده و 37 سال است که شاهد درگیری های مختلف در گوشه و نقاط خود است، گفت: این استان باید نماینده شجاعی داشته باشد تا از حق و حقوق مردم خود در مجلس دفاع کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به ایجاد کمپین حمایت از دریاچه ارومیه اشاره و عنوان کرد: از این کمپین حمایت کنید تا امضا به یک میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به مشکلات تحصیلی در آذربایجان غربی و افزایش بازماندگان از تحصیل در سالهای اخیر و بیان اینکه 90 درصد معتادین افرادی بی سواد یا کم سواد هستند، گفت: 201 هزار و 165 نفر بین 6 تا 18 سال در ارومیه وجود دارد اما از این تعداد بر حسب آمار تنها 160 هزار نفر برای ورود به مدارس ثبت نام کرده اند.

قاضی پور در پایان به شایعه وقوع تخلف مالی در شهرداری تهران اشاره و اذعان کرد: اگر فردی به مانند قالیباف که فردی ولایی و اصولگرا است دچار تخلف مالی شود باید دو برابر دیگران مجازات شود، اما تا تکمیل تحقیقات قوه قضائیه و صدور حکم در این زمینه هر نوع ابراز نظری اشتباه است./936/پ202/ج

ارسال نظرات