۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۲۷۵

مسؤول جدید بیت امام راحل در خمین معرفی شد

حجت‌الاسلام حسن طاهری به عنوان مسؤول جدید بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام رضوی تقدیر شد.
مسؤول جدید بیت امام(ره) در خمین معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن طاهری به عنوان مسؤول جدید بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام رضوی تقدیر شد.

 در این مراسم که در بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد از حجت‌الاسلام سید جواد رضوی تقدیر و حجت‌الاسلام حسن طاهری به عنوان مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین معرفی شد.

به گزارش رسا، امام خمینی (ره) عالمی سیاستمدار، مردم شناس و آگاه به مسائل روز دنیا بود که از فلسفه، عرفان، اخلاق و علوم تخصصی حوزوی در حد اعلی برخودار بوده و در تمامی تصمیمات، مردم داری و مردم سالاری را مدنظر قرار می داد.

امام خمینی(ره) پس از یادگیری علوم مقدماتی، از جمله ادبیات عرب، منطق، فقه و اصول در سن هفده سالگی عازم حوزه علمیه اراک شد و تا سن نوزده سالگی که به قم مهاجرت کرد، به شهر خمین رفت و آمد داشت.

مسلمانان باید یکرنگ و همدل در کنار یکدیگر باشند 

امام خمینی(ره) همواره به این اعتقاد داشت که مسلمانان باید یکرنگ و همدل در کنار یکدیگر باشند و برایر دفاع از اسلام این وحدت را ضروری می دانستند.

پدر امام خمینی(ره)، آیت الله سید مصطفی موسوی که با آیت الله العظمی میرزای شیرازی نیز هم عصر بود، در نجف به تحصیل در زمینه علوم و معارف اسلامی پرداخت و در منطقه خمین، مردم در زمینه های دینی و علوم دینی به وی مراجعه می کردند.

بیت تاریخی امام خمینی(ره) دارای عمارتی چهار هسته‌ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط‌ها نقش مرکزی ندارد.

بیت تاریخی امام خمینی جاذبه فرهنگی و تاریخی استان مرکزی

بیت تاریخی امام خمینی(ره) یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان مرکزی و  شهرستان خمین است که به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امام خميني(ره) در سال 1299 شمسي براي ادامه تحصيل به اراک عزيمت نموده و در حجره اي واقع در جبهه شرقي ساختمان مدرسه سپهداري اراک که به مدرسه علميه اراک هم شهرت دارد سکونت يافتند.

شایان ذکر است، امام خمینی(ره) در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در بیت تاریخی خود در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کردند./842/303/ب2

ارسال نظرات