۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۴۸۲۸۸
حجت الاسلام ماندگاری:

زنگ خطر ترویج سبک زندگی غربی در جامعه به صدا در آمده است

عضو هیأت‌ امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گرایش به سبک زندگی غرب را از مشکلات مهم جامعه برشمرد و گفت: ازدواج، فرزند آوری و سبک مصرف ما در جامعه گرایش غربی پیدا کرده و باید در این زمینه اقدام عاجل صورت گیرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم یادواره پنجمین سالگرد شهید محمد غفاری که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که راهی برای حضور در فضای جبهه و شهادت نیست باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهادت در جامعه، ابراز داشت: شهادت یکی از نعمات های بزرگ و با ارزش خداوند است که به بندگان خاص و خالص اعطا می شود و پاداش زندگی مجاهدانه است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به لایه های جهاد در جامعه، خاطرنشان کرد: لایه نخست در جهاد؛ جهاد اصغر است و ما نمی توانیم از حیث محدودیت نیاز خود را به جهاد و شهادت با آن اقناع کنیم.

وی تصریح کرد: جهاد با نفس اماره در مرحله دوم و جهاد کبیر در مرحله سوم قرار دارد و حضور در این لایه از جهاد ارزشی کمتر از حضور در جبهه حق علیه باطل ندارد.

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: در جهاد اصغر دشمنان اسلام و قرآن با سلاح و جنگ به میدان وارد می شوند ولی در جهاد کبیر با سلاح هوای نفس وارد میدان می شود.

وی جامعه امروز را میدان نبرد با باطل و جهاد کبیر دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز عدم تبعیت از دشمن در اگوهای زندگی را معنای دقیق جهاد کبیر می دانند.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات امروز جامعه عدم توجه به پوشش اسلامی در جامعه است که باید به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد و از دشمن نباید تبعیت صورت گیرد.

عضو هیأت‌ امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گرایش به سبک زندگی غرب را از مشکلات مهم جامعه برشمرد و افزود: ازدواج، فرزندآوری و سبک مصرف ما در جامعه گرایش غربی پیدا کرده و باید در این زمینه اقدام عاجل صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تبعیت از رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: در شرایطی که انتخابات جمهوری اسلامی باید در دنیا به عنوان الگو مطرح باشد ولی با کمال تأسف در انتخابات در حال پیروی از الگوهای غربی هستیم./979/202/ب2

ارسال نظرات