۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۳۲۶
آیت الله حسینی بوشهری:

صحیفه سجادیه در جامعه مهجور واقع شده است

امام جمعه قم با بیان این که صحیفه سجادیه در جامعه مهجور واقع شده است، خواستار اهتمام و توجه بیشتر نخبگان و آحاد جامعه به این کتاب گرانسنگ شد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با اعضای کنگره ملی امام سجاد(ع) استان خوزستان با بیان این که در شرایط امروزی که دشمنان با تمام وجود برای اسلام هراسی و ایجاد بغض نسبت به اهل بیت(ع) تلاش می کنند استانی که به ظاهر محروم است اما با مردمی استوار، کار بزرگی را در چند سال اخیر تحقق بیخشیده است، گفت: چنین کاری برای حوزه علمیه و مراکزفرهنگی باعث افتخار است.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بیان داشت: امام رضا(ع) می فرماید خداوند شخصی که احیاگر مکتب ما اهل بیت باشد را رحمت کند؛ یاران امام رضا از شاخصه های احیاگر مکتب اهل بیت(ع) سؤال کردند و ایشان جواب دادند اشخاصی که با علوم ما اهل بیت(ع) آشنایی پیدا می کنند و آن را به مردم نیز می آموزند.

 

وی ادامه داد: می توان گفت امام رضا(ع) در این روایت حوزویان و اشخاصی که با آنها ارتباط دارند را معرفی می  کنند؛ این قدم شما نسبت به ترویج مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه بسیار ارزشمند است؛ قبل از ترویج مکتب اهل بیت در خارج از ایران نیاز است جامعه خود را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا سازیم زیرا جامعه ما به صورت کامل با مکتب اهل بیت(ع) آشنایی ندارند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت زندگی امام سجاد(ع) بیان داشت: زندگی امام سجاد(ع) پس از حادثه کربلا دارای شرایط ویژه ای است و نوع گفتار، ادبیات و پیام رسانی وی نیز با دیگران متفاوت است؛ در شرایطی که نمی توان نام اهل بیت(ع) را بیان کرد همین صلوات های امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق موجب شد افراد جامعه نسبت به شناخت ائمه معصوم کنجکاو شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایام حج افراد فراوانی در بعثه مقام معظم رهبری به ما مراجعه می کردند که در پایان ملاقات به مراجعه کنندگان یک قرآن کریم، صحفه سجادیه و نهج البلاغه هدیه می کردیم که بسیاری از علمای اهل سنت از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شگفت زده می شدند و بیان می کردند این کتاب ها سخنان یک انسان معمولی نیست.

 

امام جمعه قم اضافه کرد: متأسفانه در زمینه حفظ صحیفه سجادیه کم کار شده است؛ بنابر این با مرکز حوزه علمیه تفاهمی در زمینه حفظ صحیفه سجادیه انجام دهید؛ تأثیر طلاب حافظ صحیفه سجادیه نیز از سایر طلاب بیشتر است؛ ازاین که در روایات گفته شده قم مرکز علوم اهل بیت است ضرورتی ندارد قم مستیقما چنین کاری را انجام دهد بلکه سایر استان ها نیز باید با محوریت قم در ترویج فرهنگ اهل بیت تلاش کنند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات