۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۸۳۲۸
مدیر کل بنیاد شهید خوزستان خبر داد؛

اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه استان به شهدای فاجعه منا

مدیر کل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به اعزام خانواده های شهدای منا برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: در نماز جمعه این هفته بخشی از خطبه ها به شهدای منا اختصاص خواهد یافت.
عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان

عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نخستین سالگرد شهدای منا ابراز داشت: ستاد برگزاری شهدای فاجعه منا استان دو جلسه را با حضور 17 دستگاه مرتبط در بنیاد شهید برگزار و در خلال آن برنامه هایی تصویب که از پنج شنبه هفته گذشته اجرا شدند.

مدیر کل بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدای فاجعه منا نخستین برنامه های تصویبی نشست بود، اظهار داشت: در ۱۱ و ۱۲ شهريورماه با حضور استاندار، مدیرکل حج و زیارت استان و فرمانداران اهواز و آبادان با خانواده‌ های ۷ شهید منا دیداری صورت گرفت که در آن از آنها تجلیل و یاد شهیدان از دست رفته گرامی داشته شد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته هایی در راستای بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای منا خاطرنشان کرد: در نشست اخیر کمیته برگزاری مراسم به بنیاد شهید استان، کمیته اطلاع رسانی به خبرگزاری ایرنا و کمیته تبلیغات به صدا و سیمای استان محول شد.

فرجیان در ادامه گفت: در پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه مراسم گلباران مزار شهدای منا در اهواز و آبادان انجام می شود و دعای کمیل و ندبه هفته جاری با محویت این شهدا در مصلاهای استان برگزار خواهد شد و همچنین در آبادان با همکاری سپاه پاسداران هر شب مراسمی به یاد شهدای منا در منزل آنها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در خطبه های نماز جمعه این هفته استان به تبیین و تحلیل فاجعه منا پرداخته خواهد شد، افزود: پیش از خطبه‌های نماز جمعه در اهواز و آبادان دو تن از شاهدان مناسک حج سال گذشته به تبیین و تحلیل فاجعه منا و جنایات آل سعود خواهند پرداخت.

مدیر کل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه یکشنبه هفته آینده در مصلاهای نماز استان و بقعه علی بن مهزیار اهواز به یاد شهدای منا عنوان کرد: در این باره لوگوی کشوری با تصویر ۷ شهید منای خوزستان طراحی و در همه مراسمات دعای عرفه استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مقام مسؤول در پایان به اعزام اعضای خانواده شهدا منا «پدر، مادر، همسر و فرزندان» از شب گذشته به تهران برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد./303/9456/ب1

ارسال نظرات