۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۴۸۳۳۴

واکنش پزشکیان به حاشیه‌های اظهاراتش در رسانه‌ها

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید یاد بگیریم جایی که نمی‌دانیم با جسارت بگوییم "نمی‌دانیم".
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تبریز همراه بود، اظهار داشت: ضروری است جایی که اطلاعات کافی نداریم؛ با جسارت بگوییم نمی دانیم و از کسانی که می دانند بخواهیم راه درست را به ما نشان دهند.
پزشکیان با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده به اظهارات اخیرش در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها مبنی بر این‌که تنها جمله «نمی دانم» وی منعکس شده است، گفت: متاسفانه در گذشته افراد ناآگاه در هر موضوعی که از آن ها سؤال شده نظرات غیر کارشناسی داده اند و این موضوع که باید به همه مطالب پاسخی داشت به یک فرهنگ تبدیل شده است.
وی افزود: همیشه رفته‌اند دنبال یک عده افرادی که با تمام ناآگاهی و جهل ادعا کرده‌اند که می‌دانیم و برای جامعه نسخه پیچیده‌اند و این بلا را بر سر ما آورده‌اند؛ متأسفم بر این‌که برخی ندانسته از موضوعات ابراز عقیده می کنند و وقتی با جسارت ابراز می کنیم نمی دانیم زیر سوال می رویم که باید این فرهنگ تغییر کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یافتن راه‌های علمی لازمه حرکت صحیح در جامعه است، قادریم مشکلات مان را با قدرت و تجربیاتی که وجود دارد حل کنیم، بر همین اساس باید یاد بگیریم از تجربه و آگاهی و دانایی استفاده کنیم و یاد بگیریم جایی که نمی‌دانیم با جسارت بگوییم "نمی‌دانیم".
پزشکیان با تأکید بر این‌که باید از راه حل های علمی برای حل مشکلات کشور استفاده شود، گفت: مسؤولان باید درد مردم را با تمام وجود احساس و برای رفع آن تلاش کنند؛ به یقین منشاء مشکلات کشور در استفاده از روش های غیرعلمی و غیر کارشناسی است و رفع آن نیازمند تغییر نگرش ها و دیدگاه‌ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اعتیاد به عنوان یکی از مسایل و معضلات کشور اظهار کرد: اعتیاد بازار عرضه و تقاضاست و کشورهایی که عرضه کننده مواد مخدرند در واقع بر امور خود کنترل، مدیریت و نظارت دارند و در آن کشورها ضمن اینکه برای معتاد متجاهر و خرده فروشی مکان های مخصوص وجود دارد با عرضه کننده قاچاق هم به شدت برخورد می شود.
بنابر این گزارش، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سفر سه روزه در استان آذربایجان‌شرقی در جلسات و بازدیدهای مختلف مسائل مختلف در استان را مورد بررسی قرار دادند./935/پ202/ج

ارسال نظرات