۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۴۸۳۳۵

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف زمین زراعی از سوی کشاورز بزنجانی برای مخارج حوزه علمیه بافت، برگزاری طرح ملی «رحله 2» با مشارکت اوقاف در کرمان، اجرای طرح مودت در امامزاده زید(ع) شهداد و برگزاری اردوی تابستانی طرح نشاط معنوی پایگاه امامزاده محمد کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت، اظهار کرد: «محمد رضا ملک لوزاده» کشاورز زحمت کش بزنجانی در اقدامی خدا پسندانه زمین زراعی خود را جهت تامین مخارج حوزه علمیه شهرستان بافت وقف کرد.

وی افزود این ملک در روستای تلخه چار از توابع بخش بزنجان است و زمین مذکور علاوه بر مستعد بودن کشت محصولات زراعی دارای 4 اصله درخت گردوی ثمری می باشد که جهت تامین نیازهای حوزه علمیه نیز وقف شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت با اشاره به روند ثبت موقوفات جدید طی سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون به همت خیرین نیکوکار 7 مورد وقف جدید در شهرستان بافت ثبت شده است.

برگزاری طرح ملی «رحله 2» با مشارکت اوقاف در کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، اظهار کرد: طرح ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم با عنوان "رحله 2"یکی از برنامه های قرآنی در سطح کشور می باشد که با مشارکت سازمان دارالقران کریم ،موسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، اتحادیه تشکلهای قرآنی، معاونت فرهنگ و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان اوقاف در کشور برگزار شد.

وی با اشاره با بیان اینکه این طرح در تابستان 94 همزمان با ایام فراغت دانش‌آموزان و ‌علاقه‌مندان برگزار شد، افزود: اداره کل اوقاف در راستای اجرای برنامه های تابستانی طرح نشاط معنوی ویژه دانش آموزان در بقاع متبرکه، جهت حضور حداکثری جوانان به مشارکت فعال در این طرح پرداخت.

حجت الاسلام فاطمی بیان داشت: پس از ثبت نام متقاضیان این طرح و نحوه پذیرش شرکت کنندگان کلاسهای این طرح در 2 شهرستان بم و راین با حضور 60 متقاضی برگزارشد.

وی تصریح کرد: متقاضیان این طرح در مدت زمان 60 روزه بصورت شبانه روزی نسبت به حفظ حداقل حفظ 4 جزء قرآن کریم و شرکت در کلاسهای این طرح حضوردائم داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان ،ایجاد علاقه و انگیزه و فرهنگ سازی حفظ قرآن کریم رایکی از معیارها و اهداف برگزاری اجرای این طرح ملی در کشور ذکر کرد.

اجرای طرح مودت در امام زاده زید شهداد

وحید دژالون  سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مودت و استقبال خیرین در تکمیل صحن امام زاده زید (ع) هر ستون به نام یک خیر ثبت می شود و اجرای طرح مودت با همکاری خیرین شهدادی در اماکن متبرکه این شهرستان در حال اجراست.

وی افزود : عملیات اجرایی ساخت صحن امامزاده زید (ع) با مساحت 500 متر مربع با کمک خیرین بصورت مشارکتی در دست اقدام می باشد.

دژالون تصریح کرد: در این طرح حجم مساحت اجرایی بصورت ستون بندی مشخص شده است که هزینه تکمیل هر ستون به نام یک خیر انجام و در نهایت با نام وی ثبت خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد ریال کمک اعطایی از سوی خیرین به طرح های اجرایی امام زاده تخصیص داده شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد با توضیح عملکرد اقدامات عمرانی در امام زاده گفت: در طرح جامع امام زاده ساخت 30 چشمه سرویس بهداشتی دیده شده که درصورت تخصیص اعتبارات لازم نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد.

برگزاری اردوی تابستانی طرح نشاط معنوی پایگاه امامزاده محمد کرمان

اردوی یک روزه شرکت کنندگان طرح تابستانی نشاط معنوی پایگاه امامزاده محمد(ع) شهرستان کرمان در آستان حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) شهر جوپار برگزار شد.

گفتنی است، طرح تابستانی نشاط معنوی در راستای اوقات فراغت دانش آموزان تابستان امسال در جوار اماکن متبرکه استان کرمان برگزارشد./303/9709/ب1

ارسال نظرات