۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۴۸۴۱۸

چند خبر کوتاه آذربایجان شرقی

حجت الاسلام صبری نامزد کسب عنوان ستاره جهانی روابط عمومی، برگزاری آزمون طرح قرآنی ۱۴۵۰ در کانون های مساجد آذربایجان شرقی، راه‌اندازی رشته مرثیه و مدیحه ‌سرایی و رونمایی از مستند «میم مثل مدافعان حرم» از مهم‌‎ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، انجمن جهانی روابط عمومی ایپرا نامزد‌های سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد که نام حجت الاسلام حمید صبری، استاد حوزه های علمیه و دانشگاه هی مختلف تبریز از ایران در میان نامزدهای عنوان ستاره جهانی روابط عمومی دیده می‌شود.

بنابر این گزارش، ابتکار جایزه سالانه IPRA Golden World Awards در سال 1990 تأسیس شد و به تعیین برترین‌ها در عملکرد روابط عمومی در سراسر جهان در مقوله های مختلف می‌پردازد و هیأتی متشکل از 70 کارشناس برجسته از 40 کشور جهان فعالیت این شرکت‌ها را داوری می‌کنند.

به دریافت‌کنندگان این جایزه افتخار ویژه‌ای به رسمیت شناخته شدن ثبت‌نامشان در نشست استانداردهای بین‌المللی برترین‌های روابط عمومی، اعطا خواهد شد که در صورت برگزیده شدن حجت الاسلام صبری، این افتخار برای نخستین بار نصیب یک روحانی شیعه از منطقه آذربایجان و تبریز می شود.

در هر سال میلادی در سطح جهان از دانشمندان‌، صاحب‌نظران ونخبگان روابط عمومی کشورها که منشأ خدمات علمی در عرصه روابط عمومی شده‌اند، به عنوان ستاره جهانی روابط عمومی از سوی ایپرا در انگلستان شهر لندن که مرکز جهانی روابط عمومی است، انتخاب و معرفی می‌شود.

امسال نیز نامزدهایی از کشور‌های مختلف‌ چون ایران‌، مالزی‌، ترکیه، هندوستان‌، انگلستان‌، فرانسه‌، اندونزی‌، مصر‌، آلمان‌، روسیه‌، کانادا ‌‌و چندین کشور دیگر برای انتخاب این عنوان انتخاب شدند که از جمهوری اسلامی ایران نیز دکتر حمید صبری مؤلف دایرة‌المعارف روابط عمومی ایران و ستاره علمی روابط عمومی سال 1394 شمسی در سطح ملی را به عنوان یکی از نامزدهای این عنوان جهانی است.

گفتنی است، حجت الاسلام حمید صبری که از سوی اساتید برجسته بین‌المللی حوزه روابط عمومی همواره مورد تمجید قرار گرفته است، صاحب اثر بی‌نظیر و جهانی‌ دایرةالمعارف روابط عمومی ایران در دو زبان فارسی و انگلیسی است که در اردیبهشت سال 95 با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در تهران رونمایی شد.
برگزاری آزمون طرح قرآنی ۱۴۵۰ در کانون های مساجد آذربایجان شرقی
آزمون طرح قرآنی ۱۴۵۰ با محوریت سوره حدید در کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در حال برگزاری است. تعداد ۶۴ کانون فرهنگی هنری، مجری این طرح می باشند که از این تعداد ۳۱ باب کانون روستایی و ۳۳ کانون شهری هستند.

همچنین تعداد هزار و ۵۲۹ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این طرح شرکت کرده اند که در ۱۰۴ کلاس مشارکت دارند. آزمون بخش روخوانی و روانخوانی و بخش حفظ بصورت شفاهی در محل کانون های مجری برگزار خواهد شد و حد نصاب لازم برای شرکت در قرعه کشی مرحله کشوری کسب امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ است.


راه‌اندازی رشته مرثیه و مدیحه ‌سرایی برای اولین بار در آذربایجان ‌شرقی
احد عبادی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی گفت: این رشته تحصیلی در راستای تلاش برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مرثیه و مدیحه سرایی کهن و آسیب شناسی آن راه اندازی شده است و امید می رود گامی در راستای توسعه و تعالی مدیحه سرایی برداشته شود و شاهد روند علمی این رشته باشیم.

عبادی با اشاره به نوپا بودن این رشته تحصیلی از همه صاحب نظران، مداحان و محققان و کارشناسان حوزه ادبیات مرثیه و مدیحه سرایی خواست تا این دانشگاه را برای تحکیم پایه های این رشته تحصیلی همراهی کنند. علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند تا ۱۷شهریور ماه سال جاری نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی به سایت www.Sanjesh.org  مراجعه کنند.

گفتنی است، مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در ۹ رشته هنری مرثیه و مدیحه سرایی، عکاسی، فیلمسازی، نمایش و بازیگری، چاپ، انیمیشن، موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی و گرافیک برای سال تحصیلی ۹۵_۹۶دانشجو می پذیرد.


مستند «میم مثل مدافعان حرم» رونمایی می شود
آیین رونمایی از مستند «میم مثل مدافعان حرم» به همت کانون فرهنگی هنری خاکریز برگزار می‌ شود و سردار عبدالفتاح اهوازیان، در این مراسم سخنرانی می‌ کند. این مستند روایتی از زندگینامه شهید محمدرضا فخیمی بوده و یادبودی از شهدای مدافعان حرم تبریز است.

آیین رونمایی از مستند «میم مثل مدافعان حرم» به همت کانون فرهنگی هنری خاکریز برگزار می ‌شود و سردار عبدالفتاح اهوازیان، در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. همچنین مهدی خادم آذریان و سید سجاد خدامی، مداحان این برنامه هستند و فرشید رئوفی به اجرای قطعه‌ ای در وصف ایثارگری‌ های شهدای مدافع حرم می ‌پردازد./935/203/ب2

ارسال نظرات