۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۴۸۴۳۷
عصر امروز در قم صورت گرفت؛

دیدار اساتید و نخبگان سرباز دانشگاه‌های کشور با آیت‌الله مصباح یزدی

جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه های کشور که برای گذراندن دوره معرفتی به قم سفر کرده بودند، با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سربازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید، اعضای هیأت علمی و نخبگان دانشگاه های سراسر کشور عصر امروز با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

این جمع سه گروه از سربازانی بودند که دوره های آموزشی خود را در مجموعه های سپاه می گذرانند که از این میان 240 نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور بودند که خود شاگردان و دانشجو های زیادی را پروش می دهند.

گروه دوم بخشی از نخبگان دانشگاهی بودند که همراه این گروه دوره سربازی خود را می گذرانند و همچنین جمع دیگری از سربازان مجموعه های آموزشی نیز حضور داشتند که قرار است به عنوان مربی قرآن در مجموعه های سپاه از آنها استفاده شود.

گفتنی است، این سه گروه از اساتید و نخبگان دانشگاهی که با لباس رزمی سپاه در این دیدار حاضر شده بودند، پس از گذراندن دوره آموزشی سربازی برای آموزش دیدن یک دوره عقیدتی در شهر قم و در مرکز تربیت و آموزش شهرک مهدیه چند روزی حضور دارند که در این دوره مباحثی نظیر معرفت شناسی، نقش دین در زندگی، نظام سیاسی در اسلام و مباحث معرفتی به این افراد آموزش داده می شود.

شایان ذکر است آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در این دیدار به تبیین ابعاد کلمه «لا اله الا الله» پرداخت و اظهار داشت: همه زندگی انسان باید بر محور توحید باشد و اگر انسان باور کند خدایی دارد که برای او شریکی نیست هیچگاه از دشمنان در دل خود ترسی به راه نمی دهند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: نمونه بارز انسان توحیدی امام راحل بود که قسم خورد در زندگی هیچگاه از کسی یا چیزی نترسیده است چرا که تمام اعتماد او به خدا بود و با جرأت علیه یاوه گوهای شرقی و غربی صحبت می‌کرد./1330/پ203/ی

 

ارسال نظرات