۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۸۴۶۰
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد:

خدمتگزاری به مسجد با هدف هدایت الهی، عمل صالح است

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: خدمتگزاری به مسجد و خانه های خدا با هدف رهنمون کردن مردم برای هدایت الهی، همان عمل صالح است و یکی از مراتب شکر بعد از مراحل لسانی و عمل، تداوم خدمتگزاری است.
محمد رضا جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم افتتاحیه چهارمین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی ویژه خواهران عضو کانونهای مساجد سراسر کشور عصر امروز 17 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد با اشاره به آیات قرآنی فعالان کانونهای مساجد را به ایمان و عمل صالح دعوت کرد.

وی با بیان اینکه عمل صالح بدان معنا است که دست ایتام آل محمد(ص) را بگیرید، افزود: در واقع اینها کسانی هستند که از هدایت الهی گمراه شدند و یتیمهای واقعی این افراد هستند و کسانی که بتوانند دست آنان را بگیرند عمل صالح انجام داده اند و این بزرگترین عمل صالح است.

جعفری ادامه داد: خدمتگزاری به مسجد و خانه های خدا با هدف رهنمون کردن مردم برای هدایت الهی، همان عمل صالح است که اگر ایمانمان را تقویت کنیم کارمان عمل صالح است و از طرفی یکی از مراتب شکر بعد از مراحل لسانی و عمل، تداوم خدمتگزاری است.

وی خطاب به خواهران فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در راستای تحقق این امر، بیش از پیش با وظایف خود آشنا شوید و درباره چگونگی عمران معنوی و رساندن آن به مسجد تراز اسلامی تلاش کنید.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نشست با ائمه جماعات، مسجدیها را به صورت ویژه مورد تفقد خودشان قرار دادند، تصریح کرد: در این دوره های آموزشی شما فعالان کانونهای مساجد این فرصت را مغتنم بشمارید و به تبادل تجربیات خود بپردازید.

جعفری در ادامه به تشریح برنامه های این دوره آموزشی ویژه خواهران کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و گفت: از جمله سرفصلهای این دوره آموزشی می توان به توجه به نظام زن و خانواده در بستر مسجد، آشنایی با تشکیلات و چرایی و چیستی این فعالیتها و مسجد تراز اسلامی اشاره کرد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در این دوره آموزشی اساتیدی که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارند در نشست های شما حضور پیدا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیارت ائمه اطهار(ع) بزرگترین کارفرهنگی است، تصریح کرد: چرا که برخی از فعالیتهای فرهنگی نتیجه اش نسبی است اما کار فرهنگی در حوزه زیارت نتیجه اش تضمین شده است./202/934/ب1

ارسال نظرات