۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۵۰۴
حجت الاسلام ارزانی:

تئاتر باید به دغدغه‌های مردم بپردازد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه وجود هنرمندان در اصفهان موجب شده است اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر شناخته شود، گفت: اگر دغدغه‌ها و مشکلات مردم و معضلات اجتماعی بیشتر به تئاتر وارد شود قطعا استقبال مردم از این هنر بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه بیست و هشتیمن جشنواره تئاتر استان اصفهان، با اشاره به نقش هنرمندان و اهالی هنر در رشد و تعالی فرهنگ و هنر در اصفهان، گفت: اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر شناخته می‌شود به خاطر وجود هنرمندان است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای حمایت بیشتر از هنرمندان و برطرف کردن مشکلات آنها، اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای مهم در عرصه هنر است و باید ببینیم که آیا این شهر که نقش مهمی در هنر ایرانی و اسلامی داشته است در زمینه هنر به ویژه در تئاتر جایگاه واقعی خود را به دست آورده است یا خیر؟ که البته باید بگوییم متأسفانه با جایگاه ایده‌آل اصفهان در این زمینه فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به رشد دو برابری نمایش تئاتر در اصفهان، خاطرنشان کرد: در ایران هنر تئاتر با کشورهای پیشرفته فاصله بسیار زیادی دارد و لازم است که اقداماتی جدی برای رشد این هنر مهم و اثرگذار برداریم، افزایش دوبرابری تئاتر در اصفهان نشان می‌دهد ظرفیتهای بسیاری در اصفهان در زمینه تئاتر وجود دارد و ما نیز توانسته‌ایم در این مسأله گامهای روبه جلویی برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نبود فضای مناسب برای هنرمندان تئاتر از دغدغه‌های مهم آنان است، تصریح کرد: 25 هزار متر زمین برای ساختمان مجموعه تئاتر شهر اصفهان در نظر گرفته شده و چندین بار هم مراسم کلنگ زنی آن برگزار گردیده است اما اقدام علمی صورت نگرفته است و هنوز هم این مجموعه منتظر ساخته شدن است، در همین راستا به منظور خدمت به هنر تئاتر برای همکاری با اشخاص و سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای ساخت این مجموعه اعلام آمادگی می‌کنیم و قول همکاری و پشتیبانی برای اجرایی شدن این پروژه اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به نقش هنر در اعتلای جامعه، گفت: مردم علاقه مند به هنر هستند اگرچه هنوز از نظر فرهنگی برای گرایش مردم به تئاتر مشکل وجود دارد اما اگر دغدغه‌های و مشکلات مردم و معضلات اجتماعی بیشتر به تئاتر وارد شود قطعا استقبال مردم از این هنر بیشتر خواهد شد و شاهد حضور بیشتر مردم در سالنهای نمایش خواهیم بود./202/1304/ب1

ارسال نظرات