۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۵۰۷
امام جمعه بابل:

فرهنگ مقاومت اسلامی در مراسم اربعین حسینی تبیین شود

امام جمعه بابل با تأکید بر ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت اسلامی در مراسم اربعین امسال، گفت: رویکرد اصلی فرهنگی در مراسم اربعین امسال تبیین فرهنگ مقاومت و ایجاد وحدت در میان امت اسلامی با شعار استکبار ستیزی باشد.
امام جمعه بابل در ستاد اربعین امام جمعه بابل در ستاد اربعین امام جمعه بابل در ستاد اربعین امام جمعه بابل در ستاد اربعین امام جمعه بابل در ستاد اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جلسه ستاد پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران که با حضور برخی ازمسؤولان ادارات و نهادهای شهرستان بابل در مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت گردهمایی بزرگ پیاده روی اربعین، گفت: مراسم بزرگ اربعین حسینی با حضور میلیون ها عاشق دلسوخته مکتب حسینی یک رویداد بی نظیر جهانی در راستای دفاع از راه حق و حقیقت است.

وی حضور مردم را در این مراسم معنوی افتخار شیعه دانست و تأکید کرد: پیام روشن و مهم اربعین حسینی استکبارستیزی و اعلام آمادگی برای حضور در جبهه حق در مقابل جریان باطل و شیطانی است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تأکید بر ایجاد بسترهای فرهنگی و آمادگی های لازم قبل از عزیمت زائران، گفت: در کنار کارهای خدماتی و ایجاد تسهیلات برای زائران و برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی به کارهای فرهنگی و زیربنایی از جمله آشناسازی با فرهنگ حسینی و فلسفه پیاده روی توجه ویژه شود.

وی با بیان این مطلب که مردم مازندران همواره در طول تاریخ علاقه وافری به اهل بیت(ع) داشتند، تصریح کرد: مازندران به دیار علویان شهرت یافته و این برخواسته از ظرفیت و قابلیت های بسیار بالای فرهنگی در مسیر دلدادگی به سید الشهدا(ع) است که ریشه در اعتقادات عمیق دینی این مردم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته اعضا و خادمان ستاد مردمی پیاده روی راهیان کربلای مازندران، اظهار داشت: خوشبختانه افراد خوشنام فرهنگی و چهره های شاخص استان مازندران در این ستاد عضویت دارند و لازم است در حوزه رسانه و اطلاع رسانی توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: لازمه ظرفیت سازی در کار فرهنگی اطلاع رسانی دقیق و مناسب در این باره است و برپایی نمایشگاه از فعالیتهای گذشته و آشنایی عموم مردم با خدمات صورت گرفته تأثیر بسزایی در این باره دارد.

امام جمعه بابل با اشاره به پیش بینی افزایش تعداد مشتاقان برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت مردمی، تسهیلات و امکانات مناسبی برای اسکان زائران مازندرانی اربعین در کربلای معلی تدارک دیده شود.

وی ادامه داد: باید ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت و وحدت در امت اسلامی رویکرد اصلی فرهنگی در مراسم اربعین حسینی امسال با شعار استکبارستیزی باشد.

در ادامه نیز محمدحسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته درباره اربعین حسینی، گفت: دو موکب به نامهای فاطمه الزهرا(س) مازندران و شباب علویون مازندران برای خدمات رسانی به زائران حسینی در مراسم اربعین امسال برپا می شود.

وی با اشاره به چارت تشکیلاتی ستاد، افزود: ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران دارای دو معاونت عملیات و فرهنگی و هفت مدیریت مالی، مواکب، نذورات، روابط عمومی، حفاظت و ایمنی، آموزش و پژوهش و راهبردی است.

دبیر ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران از برگزاری 19 جلسه این ستاد خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از مراسم اربعین حسینی سال گذشته، ستاد با سازماندهی مجدد اقدام به برگزاری جلساتی فشرده برای بهتر شدن خدمات رسانی به زائران حسینی در مراسم امسال کرد.

وی تأکید کرد:  امسال برای جمع آوری نذورات مردمی مردم مازندران برای مراسم اربعین و پذیرایی از زائران حسینی در کربلای معلی طرح نذر قدمهای اربعین در سطح استان اجرا می شود.

طبرستانی با اعلام خبر برپایی یک درمانگاه صلواتی از سوی این ستاد در مراسم اربعین، اظهار داشت: با همکاری جامعه بسیج پزشکی و جمعیت هلال احمر، درمانگاه امام سجاد(ع) برای درمان رایگان زائران حسینی در ایام اربعین حسینی برپا می شود.

در ادامه نیز سرهنگ علی اکبر محمدپور، فرمانده سپاه بابل با اعلام آمادگی برای کمک به ستاد اربعین استان، گفت: از ظرفیت مردمی پایگاههای بسیج برای جمع آوری نذورات مردم شهرستان بابل برای مراسم اربعین امسال استفاده می شود که

وی افزود: مراسم بزرگ اربعین حسینی افتخار تشیع و تجدید بیعت با سیدالشهدا(ع) و آمادگی برای قرار گرفتن برای سربازی در رکاب حضرت ولی عصر(عج) است./1313/202/ب2

ارسال نظرات