۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۵۱۴
حجت الاسلام سالک:

برخی از دولتمردان نبض شان با قلب آمریکا می زند/ دولت روحانی پای اقتصاد مقاومتی نمی ایستد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از دولتمردان کشور نبض شان با قلب آمریکا می زند، گفت: چرا دولت آقای روحانی پای اقتصاد مقاومتی در کشور نمی ایستد و چگونه باید از این رکورد مدیریت شده نیابتی خارج شد؟ تنها راه آن عمل به بندهایی است که رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده اند.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سالک شب گذشته در گردهمایی نیروهای انقلابی اصفهان که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، مسجد را پایگاه حساس انقلابیون برشمرد و گفت: ارتباط مردمی با هدف مقاوم سازی فرهنگی جامعه است و امام جماعت باید به رجوع مردم پاسخگو باشد.

عملیاتی کردن فرهنگ بسیجی مقدمات یاری امام زمان است

وی با اشاره به آیه والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا افزود: اگر فرهنگ بسیجی به معنای وسیع کلمه در کشور در همه زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی تحقق پیدا کند، ما در جهان از جایگاهی برخوردار می شویم که می توانیم بستر حاکمیت عدل الهی را به سرپرستی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) فراهم کنیم.

حجت الاسلام سالک بسیجی فرهنگی، بسیجی صاحب اصول است، ادامه داد: اصل این فرهنگ التزام عملی به کتاب و سنت است و اگر خطوط اصلی نظام اسلامی را از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) مورد بررسی قرار دهیم، اولین اصل آن التزام به کتاب و سنت است و فرهنگ بسیجی از متن این ارزشها گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتار امیرالمؤمنین(ع) در جریان سقیفه ابراز کرد: در جریان سقیفه وقتی از امیرالمؤمنین(ع) سؤال شد، ایشان فرمودند به کتاب و نظر خودم عمل خواهم کرد، التزام امیرالمؤمنین(ع) به کتاب و سنت در اخلاق، سیاستها و مسائل مربوطه بهترین نتایج را رقم زد.

وی اظهار کرد: اگر امروز بسیج از جاده اصول فرهنگ بسیجی که شناخت عمیق قرآن کریم و سنت نبوی است، خارج شود، جایگاه خودش را از دست می دهد، لذا آحاد مردم بسیجی باید قرآن شناس باشند، سنت پیامبر و اهل بیت را بشناسند.

ارتباط مردمی از خصوصیات تشکیلات بسیج است

وی با بیان این که تقویت پایه های ایمانی و اعتقادی بسیجیان در حلقه های مختلف، معرفتی بود که منجر به پیروزی ایران در جنگ هشت ساله شد، تصریح کرد: اگر بچه ها غیر از این عمل می کردند امکان پیروزی وجود نداشت، در بعضی از عملیاتها مثل محرم فرماندهان ما را غرور گرفت و چون این غرور با فضای عمل به قرآن و عترت فاصله داشت، به شکست منجر شد، اگر به نصّ صریح قرآن عمل بشود پیروزیهای صد در صد در راه است.

حجت الاسلام سالک ارتباط مردمی را بسیار مؤثر دانست و اذعان کرد: نکته دوم در فرهنگ متعالی بسیجی ارتباط مردمی است، بسیج باید با مردم مرتبط باشد و این رسالت بزرگی است لذا یکی از پایگاه های مهم و فعال کشور از انقلاب تاکنون بسیج بوده است، فعال ترین بچه ها از بسیج مساجد به جبهه ها رفته اند، مساجد را نباید از دست داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تعریف منطقی ارتباط مردمی تأکید کرد: ارتباط مردمی یک تعریف منطقی دارد و بچه های بسیجی که بر اساس فرهنگ، عقل و جهاد حضور دارند، به جامعه امید می بخشند، جامعه را متعالی می کنند، جامعه را در اطاعت پذیری تشکیلاتی و اعتقادی از ستون خیمه اسلام و محور حاکمیت دینی تقویت می کنند، نقش اساسی بسیج در حفظ انسجام درون تشکیلاتی بر اساس هدف وحدت و اتحاد حول محور ولایت نقش مهمی است.

جذب جوانان به پایگاه مسجد مبارزه ای سخت با استکبار است

نماینده اصفهان در مجلس خطاب به بسیجیان حاضر در جلسه تصریح کرد: هر کجا که بسیج حضور پیدا می کند، مردم بر اساس اعتمادی که دارند حرکت می کنند، این رابطه متقابل باید تقویت شود، بسیجیان عزیز، در جنگ نرم همه تلاش این است که جوانان ما را از روحانی مسجد، از مسجدیها و مسجد و از پایگاه غنی فرهنگ اسلام دور شوند، در جذب جوانان به پایگاه مسجد یک مبارزه سخت با استکبار وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان چند هفته قبل رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: شما دیدید رهبر انقلاب چند هفته قبل این بحث مهم را مطرح کردند و فرمودند برخی از آقایان می گویند که در مساجد نباید مسائل سیاسی مطرح بشود و فقط باید نماز خوانده شود، ایشان فرمودند این افراد سکولار هستند و در حال پیاده کردن نقشه های شوم دشمن در کشور هستند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که مسجد پایگاه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و پایگاه فعالیتهای فرهنگی و قرآنی است و نمی تواند خالی از این مسائل باشد، تصریح کرد: در این جا یک نیاز قوی به شناخت شیوه ها و نقشه های دشمنان وجود دارد چرا که شناخت دشمن از رسالتهای اصلی بسیج است، شناسایی جناحات سیاسی در راستای اهداف شیطان بزرگ مسؤولیت بزرگی است و باید به جامعه مسجدی اطلاع رسانی کرد، این اطلاع رسانی در راستای بصیرت افزایی مردم است و این رسالت بزرگی است و ما نباید از آن غافل باشیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به تعداد شبکه های ماهواره ای که بر علیه اسلام شبانه روز فعالیت می کنند اشاره کرد و گفت: فروپاشی خانواده ها هدف اصلی این شبکه ها است، حتی آل سعود با چهار شبکه فارسی زبان در حال فعالیت بر علیه جمهوری اسلامی است.

وی به وضع نابسمانی که در فضای مجازی جوانان را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: در این شبکه های تلگرام هفت هزار شبهه در مغز جوانان در حال شبهه افکنی است،  مساجد باید در فضای مجازی با قدرت وارد شود و پاسخگوی شبهات وارد شده باشد، ما باید فرهنگ غنی اسلام را وارد به خانه های مردم ببریم و این جز با ورود به فضای مجازی امکان پذیر نیست.

خیانت های منتظری برای نسل جوان ناشناخته است

حجت الاسلام سالک در ادامه تبیین کرد: در هشتم شهریور منافقین کوردل عزیزان ما مثل رجائی و باهنر را به شهادت رساندند، بنده از طرف هیأتی که به سرپرستی شهید محلاتی از طرف امام خمینی(ره) مأمور بازدید از دست اندرکاران جنایت هشتم شهریور بودند بازدید کردم، افرادی که در آن قضیه دخیل بودند الآن خیلی راحت گذاشته شده اند، نمی دانم چرا برخی افراد جامعه گاهی برخی از ولایت ولایی تر می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: 17 شهریور میدان لاله تهران مملو از خون شد، اگر چه افتخاری برای ملت ما است ولی باید این موضوعها گفته شود، برای شهدای منا باید یادواره گرفته شود، نسل سوم و چهارم امام، شهدا و جنگ را ندیده اند، با پخش شدن یک صوت از آیت الله منتظری هزاران شبهه در ذهن جوان ایجاد می شود، نسل جوان نمی داند منتظری چه خیانت بزرگی کرده است.

نماینده مجلس با اشاره به اقدامات منافقان در این چند سال ابراز داشت: دفاع و تطهیر منافقین در این کشور بعد از 38 سال عجیب است، مگر می توانیم از خیانتهای منافقین چشم پوشی کنیم؟ جنایاتی که منافقین در کشور کردند بسیار بزرگ است، چه کسی باید در این زمینه آگاهی سازی کند؟ امروز هم منافقینی در چهره های متفاوت در ارگانهای مختلف در حال تلاش برای نا امید کردن مردم جامعه از نظام جمهوری اسلامی هستند.

بسیاری از دولتمردان کشور ما نبضشان با قلب آمریکا می زند

وی با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور فعلی تأکید کرد: با مردمی که ولی نعمت جامعه اسلامی هستند برخی بد برخورد می کنند، فسادهایی که گاهاً دل مؤمنان و جونان را خون می کند مثل همین حقوقهای نجومی، ساده نمی شود از اینها گذشت، چرا دولت آقای روحانی پای اقتصاد مقاومتی در کشور نمی ایستد، چگونه باید از این رکورد مدیریت شده نیابتی خارج شد؟ تنها راه آن عمل به بندهایی است که رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده اند ولی چه کنیم که بسیاری از دولتمردان کشور ما نبضشان با قلب آمریکا می زند چشم شان به بیگانه است.

حجت الاسلام سالک افزود: برخی دولتمردان  فکر می کنند در برجامی که حق ندارند غیر از مسأله هسته ای در آن صحبت دیگری شود التماس می کنند به رهبر انقلاب که بگذارید راجع به مسائل موشکی و حقوق بشر مذاکره کنیم، هر چه رهبر می گویند بنده مخالف مذاکره با آمریکا هستم باز هم کار خودشان را می کنند، اگر صحبتهای رهبر انقلاب در قضیه منا نبود، آقایان در وزارت خارجه مقدمات مذاکرات با عربستان سعودی را رقم می زدند، بعد از صحبتهای اخیر رهبر انقلاب موضع وزارت خارجه عوض شد.

وی در پایان اظهار از وضعیت برخی دولتمردان نگرانی کرد و گفت: ما یک احساسی در این قضیه داریم و آن این است که منافقان بدون نشانه در مسیر حرکت انقلاب سنگ می اندازند و می خواهند یأس و نا امیدی را در جامعه بگسترانند./867/پ201/ج  

ارسال نظرات