۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۴۸۵۶۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

تحصیل ۳۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای 23 مدرسه علمیه با بیش از 3500 طلبه است، گفت: این آمار تنها تعداد طلاب برادر است که در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای 23 مدرسه علمیه با بیش از 3500 طلبه است، اظهار داشت: این آمار تنها تعداد طلاب برادر است که در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اشتیاق جوانان برای تحصیل علوم دینی، ابراز داشت: خوشبختانه استقبال جوانان بسیار زیاد است، اما ظرفیت پذیرش همه این متقاضیان را نداریم، اما در تلاشیم تا با توسعه و افزایش مدارس علمیه استان، نسبت به پذیرش متقاضیان تحصیل در علوم دینی اقدام کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر متقاضیان ایرانی، جوانان غیرایرانی هم علاقه مند به تحصیل علوم دینی هستند و امروز در جامعة المصطفی واحد تبریز بیش از 200 طلبه در حال تحصیل هستند، البته تعداد متقاضیان غیر ایرانی بسیار زیاد است و در تلاشیم که مراکزی را جهت تحصیل آنان تأسیس کنیم.

وی به برنامه های مدیریت حوزه استان در راستای افزایش مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) یکی از مدارسی است که سال گذشته برنامه توسعه آن کلید خورد و میزان پذیرش طلاب در این مدرسه علمیه افزایش پیدا کرد و سال به سال بر تعداد پایه های تحصیلی آن افزوده می شود.

حجت الإسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر ورود خیران درباره ساخت حوزه های علمیه در استان، تصریح کرد: خیرین استان درباره مدرسه سازی مربوط به آموزش و پرورش بسیار فعال هستند و اگر به ساخت حوزه علمیه روی آورند شاهد افزایش مدارس علمیه استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تأسیس حوزه علمیه بزرگ ثامن الحجج(ع) تبریز، بیان داشت: با تأسیس این مدرسه علمیه، تبریز در رتبه اول حوزه های علمیه قرار خواهد گرفت که تأثیر بسیار مهمی در وضعیت فرهنگی شهر خواهد گذاشت و بسیاری از مشکلات فرهنگی را از میان خواهد برداشت و توسعه فرهنگی شهر را ترقی خواهد داد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه روزافزون حوزه علمیه استان، افزود: براساس سند چشم انداز حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، تا سال 1404 تعداد طلاب را از 3500 نفر به بیش از 10 هزار طلبه خواهیم رساند، امیدواریم خیرین ما را در تأمین بودجه حوزه علمیه یاری کنند تا شاهد تربیت طلابی مستعد و فعال باشیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات حوزه های علمیه استان کمبود مکان برای تحصیل طلاب علوم دینی است، ابراز داشت: به جهت استقبال پرشور جوانان برای حضور در حوزه های علمیه توانایی پذیرش این میزان تقاضا را نداریم و امید است با همکاری مجموعه های حوزوی، مسؤولان و خیران شاهد توسعه حوزه علمیه استان باشیم./۸۵۴/302/ب2

 

ارسال نظرات