۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۴۸۵۷۱
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

معرفت امامت طریق رسیدن به سعادت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کلید حل بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی، سیاسی واخلاقی تبعیت از اهل بیت(ع) است، گفت: دون ارتباط با امام و معرفت امامت به هیچ وجهی نمی توانیم راه سعادت را پیدا کنیم.
محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان این که امامت بزرگ ترین سرمایه شیعه و دین اسلام است، گفت: امامت و ولایت محوری ترین سرمایه دین و بزرگ ترین سرمایه برای بشریت است.

وی افزود: بر اساس وصیتی که رسول اکرم(ص) فرمودند بدون ارتباط با امام و معرفت امامت به هیچ وجهی نمی توانیم راه سعادت را پیدا کنیم، این مدعای اصلی ما است که برای آن صدها برهان و دلیل وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کلید حل بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی تبعیت از اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: در این کنگره و امثال آن باید روی این محورها کار شود، فضائل و مراتب بسیار عالی که برای ائمه طاهرین(ع) وجود دارد فهم آن برای همه کس میسور نیست.

وی ادامه داد: ممکن است گروهی توانایی درک ولایت تکوینی اهل بیت(ع) که مسأله حق به شمار می رود را نداشته باشند، ائمه طاهرین(ع) تأکید کردند که محاسن کلام ما را برای مردم بگویید؛ شاید منظور از محاسن کلام این است که مسائلی مطرح شود که عامه بتوانند آن را درک کنند و بپذیرند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که باید به دنیا اعلام کنیم که ائمه طاهرین(ع) حتی یک مطلب نفرمودند که خلافش ثابت شده باشد، اظهار داشت: اگر در مشکلات و برای مسائل اخلاقی به کلام اهل بیت(ع) استفاده شود مشکل حل خواهد شد.

وی ادامه داد: محورهایی که بشر امروز به آن نیاز دارد باید در چنین همایش هایی مطرح شود، در کنار قرآن کریم و نهج البلاغه باید به صحیفه سجادیه توجه ویژه داشته باشیم اما ظرفیت کلام امام سجاد(ع) بیش از این است و باید روایات ایشان به دنیای امروز در عرصه های گوناگون ارائه شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که اخیرا رهبر معظم انقلاب سیاست های خانواده را ابلاغ کردند، ابراز داشت: باید ببینیم که به عنوان مثال امام سجاد(ع) در زمینه خانواده چه فرمایشاتی داشتند و ریشه های آن را استخراج کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از برجستگی های امامت این است که آن ها مستقیم قال موسی و قال عیسی فرمودند و جالب این است که با وجود تحریف کتاب های آنان باز هم چنین مواردی که ائمه(ع) اشاره کردند وجود دارد که باید برای مسیحیت و جهانیان اعلام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پایه گذاری امامت برای سعادت بشر بوده و تنها راه اتصال به خداوند همین است، محبت اهل سنت ایران به اهل بیت(ع) ریشه تاریخی دارد؛ بزرگان اهل سنت از صدها کیلومتر دورتر محرم می شدند و با پای پیاده برای زیارت امام رضا(ع) حضور پیدا می کردند.

وی اضافه کرد: باید به همگان گفت که ائمه طاهرین(ع) عالم ترین، کامل ترین و با تقوا ترین انسان ها بودند، انتظار از انقلاب و مردم انقلابی ایران این است که در مسأله امامت بسیار کار شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات