۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۸۵۸۷
حجت الاسلام طیبی فر:

فلسفه راهیان نور جهت دهی معرفتی به نسل جوان است

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) گفت: برخی از مبلغان فقط به دنبال نقل کردن حادثه هستند و این نقل باید جهت دهی شود و اهداف آن بیان شود تا اثربخش باشد.
حجت الاسلام طیبی فر، فرمانده تیپ رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی راهیان نور که در تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)، با بیان اینکه در طول تاریخ صدها میلیون آدم کشته شدند حتی نام و نشانی از آنها نیست، گفت: شهدای بزرگ حادثه کربلا و در ادامه شهدای احیای فرهنگ عاشورا در تاریخ جاودان شده است.

وی با بیان این که ترسیم هدف ایثار و شهادت از رکن رکین راهیان نور است، خاطرنشان کرد: یکی از اخبار بزرگ، ماجرای کربلا است، قصه کربلا تا مدتی در طول تاریخ فقط نقل قصه بود به عنوان مثال عده ای کشته و سر بریده شدند و فقط نقل بود و کسی توجه به قصه اصلی کربلا نداشت؛ ولی وقتی قصه های کربلا جهت دار شد و فلسفه قیام ابی عبدالله(ع) مطرح شد قصه کربلا در زندگی مردم تأثیر گذاشت و این فلسفه شهادت و ترسیم هدف رکن اصلی است.

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) گفت: نامهربانی های امروز با دیروز انطباق داده شد و برخی صدایشان بلند شد که قیام ابی عبدالله(ع) را سیاسی نکنید و این هدف دشمن است که باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام طیبی فر در ادامه افزود: کسانی که امروز به فلسفه عاشورا پرداختند دشمن به آنها هجمه برده است.

وی به  اهداف شیخ زکزاکی اشاره کرد و گفت: وقتی شیخ زکزاکی نماز و روزه را مطرح می کرد و مردم را به واجبات امر می‌کرد دشمن به او آسیبی وارد نمی کرد؛ اما وقتی فلسفه و قیام ابی عبدالله(ع) را مطرح کرد باعث شد دشمنان احساس خطر کرده و او را به زندان انداختند.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه امروز باید فلسفه شهادت را بیان کرد، گفت: از شهید و شهادت سخن گفتن باید به گونه ای باشد که فلسفه شهادت به مردم در راهیان نور بیان کنید و نباید ظلم به شهدا کرد و وظیفه خود را انجام بدهیم.

فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) گفت: عزاداری ابی عبدالله(ع) از سوی معصومین(ع) تاکید شده است و علت آن نقل جنگ برای کسانی که دیروز فقط زندگی می کردند نیست بلکه باید برای نسل امروز بیان کرد و این هدف جنایت کاران دیروز انجام می دادند تا قیام ابی عبدالله(ع) را تحت الشعاع قرار دهند؛ بنابر این راهیان نور هم باید برای نسل امروز و فردا بیان شود تا از خاصیت خودش نیفتد و همیشه تازگی داشته باشد.

وی به وظیفه مبلغان درخصوص راهیان نور اشاره کرد و گفت: مبلغان راهیان نور در این سفرها مبلغ و راوی هستند و در قصه راهیان نور باید فلش اصلی کشیده شود به جامعه امروز تا مثل جدایی دین از سیاست نشود و خون شهدا از بین نرود.

حجت الاسلام طیبی فر در پایان افزود: برخی از مبلغان فقط به دنبال نقل‌کردن حادثه هستند و این  نقل  باید جهت دهی معرفتی  شود و اهداف آن بیان شود تا اثربخش باشد./978/پ202/س

ارسال نظرات