۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۶۰۵
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

زن تراز اسلامی با حضرت فاطمه شناخته می شود

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: زن تراز اسلام با فاطمه(س) شناخته می شود و در زمانه ای که برخی ها می خواهند اسلام را نابود کنند، با زینب(س) اسلام جاودانه می شود.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، ظهر امروز 18 شهریور در چهارمین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی ویژه خواهران عضو کانونهای مساجد سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد، گفت: نقش دخترانه، همسرانه و مادرانه بانوان دارای اهمیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه بانوان شش سال زودتر از مردان بالغ می شوند این موضوع به هوش معنوی دختران و بانوان بر می گردد و اسراری دارد که به ساختار آمادگی زودتر وجودی زن برای ارتباط با حضرت حق مربوط می شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: با توجه به مأموریتهایی که برای دختران در سالهای آینده زندگی تعریف می شود به همین دلیل آنها باید از صندوق ذخیره معنوی قویتری نسبت به مردان برخوردار باشند و به همین دلیل زودتر مکلف می شوند.

امروز جاهلیت جدید دختران را دفن می کند

وی با اشاره به آیات قرآنی و موضوع تولد حضرت مریم و نذر مادرش برای خادم مسجد شدن او گفت: ما باید راجع به دختران و جامعه بانوان ذهنیت خودمان را اصلاح کنیم چرا که امروز جاهلیت جدید دختران را دفن می کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: در هر دو جاهلیت، مظلوم اول دختر است و امروز هم جریان تفکر مادی حاکم بر زمانه ما دختر کشی می کند و این گروه را به عرصه شهوت، دنیاپرستی و مسابقات وحشتناک دنیایی کشانده است.

وی ادامه داد: جریان فمنیسم که دامنه اش به جوامع دیگر هم رسیده است، انتهایش چیزی جز دفن کردن بانوان به اسم احیای حق از دست رفته آنان نیست و این درحالی است که یکی از مهمترین مسائل اسلام، احیای بانوان و جلوگیری از تضییع حقوق است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشوربا اشاره به برخی تفکرات که می گویند زن ربطی به مسجد ندارد و مسجد خانمها، خانه است، تصریح کرد: در جریان آل سعود زنان، طعمه مردان هستند و در عربستان مساجد بخش بانوان ندارد و متأسفانه این تفکر به کشورهایی مثل عراق هم کشیده شده است.

زن تراز اسلام با فاطمه(س) شناخته می شود

وی ادامه داد: این تفکر ربطی به اسلام ناب ندارد چرا که اسلام ناب با فاطمه، خدیجه و زینب کبری(س) شناخته می شود و زن تراز اسلام با فاطمه (س) شناخته می شود و در زمانه ای که برخی ها می خواهند اسلام را نابود کنند، با زینب(س) اسلام جاودانه می شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: اینها ویژگی فکری دستگاه اهل بیت(ع) بوده است و امروز رسوبات تفکر جاهلی در حوزه مومنانه به جامعه اهل بیتی ما هم سرایت کرده است و نتیجه این می شود زن در مسجد درجه دوم است و یک مهمان درجه یک برای صاحبخانه نیست.

وی ادامه داد: براساس همین تفکر جاهلی همه امکانات و اسباب و وسایل مساجد از ظاهرش گرفته تا فرشهای آن در اختیار مردان در مساجد است ودلیل این امر به خاطر اینست که ما بانوان را به رسمیت نشناخته ایم و برای راحتی آنان در مسجد هیچ پیش بینی نکرده ایم.

بانوان در مسجد مهمان ناخوانده و درجه دوم نیستند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه بانوان در مسجد مهمان ناخوانده و درجه دوم نیستند، اظهار کرد: در واقع آنان مهمانان درجه یک هستند و با مردان فرقی ندارند چرا که در آیات حیات طیبه خداوند متعال اصرار می کند چه مرد و چه زن.

وی درادامه با تأکید بر رفع موانعی که حضور بانوان را در مسجد بامشکلات مواجه کرده است، گفت: در بخش نرم افزاری هم نتوانسته ایم تا به امروز برای مدیریت بانوان در اداره مسجد کاری انجام دهیم و مدیریت مساج ددر حال حاضر مردانه است.

تشکیل شورای امنایی بانوان در مسجد

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور ادامه داد: برای حضور بانوان و مداخله آنان در مدیریت مساجد بهتر است شورای امنایی بانوان در مسجد تشکیل شود تا بانوان هم بتوانند برای مدیریت مساجد نظرات خودشان را بیان کنند و صاحبنظر بشوند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: این شورا در ذیل هیأت امنای مسجد نیست و ساز و کار و فعالیتهایش جداگانه است تا بدین بوسیله آنان بتوانند در طراحی برنامه های مسجد نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با مسجد تراز اسلامی، زنده، فعال و مسجدی که در آن آموزش، قرآن، حدیث، احکام، تربیت، سیاست، بصیرت، فعالیتهای اجتماعی و منطقه ای صورت بگیرد، فاصله داریم و مساجد باید احیا شوند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه ما هیچ راهی برای حیات طیبه جز مسجد نداریم، افزود: جامعه بی مسجد اسلامی نیست.

با مسجد منفعل، ضعیف، حاشیه نشین و سکولار نمی توان به تمدن اسلامی رسید

وی ادامه داد: مگر می شود به تمدن اسلامی بدون مسجد یا با مسجد منفعل و ضعیف و حاشیه نشین و سکولار رسید و امروز نگاه غربی به زن به سرعت در جامعه در حرکت صعودی قرار گرفته است و فقط مساجد حصار و خاکریز فرهنگی هستند تا جلوی این حرکتها را بگیرند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین دعواهای ما با غرب موضوع زنان است که اگر آنان نتوانند زنان ما را تحت تأثیر فرهنگ خودشان قرار بدهند جامعه ما از دست نخواهد رفت در غیر اینصورت اگر غرب به لحاظ فکری و سیاسی بر بانوان مسلط شد جامعه نابود خواهد شد و جلوی این تهاجمها را مسجد می تواند بگیرد./201/934/ب1

ارسال نظرات