۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۶۲۰
مدیر حوزه علمیه سنقر:

اساتید اثرگذارترین قشر در اخلاق، رفتار و عملکرد طلاب هستند

مدیر حوزه علمیه سنقر در جمع اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر گفت: اساتید اثرگذارترین قشر در اخلاق، رفتار و عملکرد طلاب و همچنین ارتقای علمی و اخلاقی آنها هستند.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه سنقر ظهر امروز در جمع اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر با اشاره به ساخت استادسرای حوزه علمیه سنقر، ابراز داشت: باید وسایل رفاه اساتید در کنار حوزه های علمیه ایجاد شود زیرا اساتید رغبت بیشتری برای سکونت در شهرستان پیدا می کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر تصریح کرد: سطح تحصیلی مدارس شهرستانها تحت تأثیر جذب اساتید برجسته و همکاری مطالعاتی و مباحثاتی طلاب و اساتید است، از این رو ساخت استادسرا در حوزه علمیه سنقر یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در جهت کمک به ارتقای فرهنگ شهرستان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش اعظم بودجه ساخت استادسرا از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و اداره اوقاف و امور خیریه تأمین شد.

این مسؤول بیان داشت: اساتید اثرگذارترین قشر در اخلاق، رفتار و عملکرد طلاب هستند به گونه ای که حتی مجموعه کادر حوزه و مدیریت نیز نمی توانند آنگونه که شایسته است بر پیشرفت و ارتقا طلاب اثر گذار باشند.

حجت الاسلام بنی عامریان با اشاره به نقش اساتید حوزه در راستای جذب جوانان و نوجوانان در حوزه های علمیه، مطرح کرد: اساتید با توجه به اینکه به عنوان امام جماعت و مبلغ در مناطق مختلف ایفای نقش می کنند، می توانند جوانان را به سمت حوزه های علمیه متمایل سازند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر یادآور شد: اساتید با اثرگذاری بر طلاب و تربیت صحیح، دانش آموختگان حوزوی را آماده حضور در اجتماع کنند، ارتقا و آمادگی طلاب در جامعه زمینه های نشر معارف دینی و جذب مردم به سمت دین را فراهم می کند.

وی ابراز داشت: اساتید با شکل دهی به رفتار و ایجاد انگیزه در طلاب و همچنین با نظارت نسبت به تحصیل و زندگی آنها سبب کشف استعدادها و ارتقای علمی و اخلاقی طلاب شوند.

حجت الاسلام بنی عامریان در پایان تأکید کرد: هدف دشمن جدایی دین از سیاست و بی تفاوت کردن طلاب نسبت به مسائل روز جامعه است، از این رو اساتید در جهت انقلابی کردن حوزه های علمیه اهتمام ویژه داشته باشند./857/203/ب2

ارسال نظرات