۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۴۸۶۴۲
وزیر دفاع:

سعودی ها بی لیاقتی و بی کفایتی خود را در مدیریت حج ثابت کرده اند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت و سازمان های ذیربط تمام تلاش خود را برای این حج انجام دادند اما عربستان بدون تضمين امنيت براي حجاج از حضور ايرانيان در اين مراسم معنوي جلوگيري كرد.
سردار دهقان وزير دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، حسين دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز پنج شنبه در مراسم دومین سالگرد نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر و دهمین یادواره سرداران و 800 شهید این شهرستان در مصلاي بهشهر از اين شهرستان به عنوان سرزمین بزرگان علم و عمل و مجاهدان سرافراز نام برد و افزود: شهداي گرانقدر با درس آموزي در مكتب اهل بيت(ع) و علماي ديني، جانشان را فدا كردند تا اسلام برقرار بماند و اكنون وظيفه ما پاسداشت نام و يادشان و تلاش براي اقتدار نظام است.

وي با گراميداشت 17شهربور ماه از آن به روزی که به عنوان نقطه آغاز حركت گسترده مردم در مقابل رژیم شاهنشاهي بود نام برد که ماهیت خونخواری رژیم و وابستگی به آمریکا در جریان به خاک و خون کشیدن مردم در اين روز بزرگ در ميدان شهدا نشان داده شد و ابعاد اسلام فراگیر و طوفانی ايجاد شد تا در 22بهمن رژیم فاسد در هم پيچيده شود و از بين برود.

وزير دفاع همچنين با گراميداشت سالروز شهادت شهید مدنی گفت: اين شهيد بزرگوار و ديگر شهدای محراب از همراهان همیشگی حضرت امام در عرصه توسعه اندیشه اسلام ناب و تقوبت حوزه های شیعه و خدمت به انقلاب بوده اند که شهادت آنان ثابت کرد منافقان که داعیه اسلامی بودن داشتند هیچ کارکرد و عملکردی جز منافع صهیونیست ها و آمریکا نداشته و ندارند.

دهقان بيان داشت: در طول اين انقلاب، نظام ما دستخوش توطئه ها و حيله هاي مختلف دشمنان شد و دشمنان هم بعد از لطمه های فراوان به نظام که فکر می کردند می توانند در اين نظام رخنه کرده و غلبه کنند كه اين افكارشان نقش برآب شد و با رهبری امام راحل و بیداری، هوشياری و دشمن شناسی مردم اين انقلاب همچنان در اوج اقتدار و بالندگي در جهان است.

وي با اشاره به اين كه امروز دشمنان اسلام در سوریه، عراق و شامات، نسل کشی را به عنوان یک برنامه در دست داشته و از بین بردن زیر ساخت هاي مختلف در دستور کار آنان است، ادامه داد: همه برنامه ها عليه اسلام به خواسته امریکا و اسراییل است و این که سرمایه مادی و معنوی اسلام را از بين ببرند و اين برنامه ها از توطئه هاي بسیار شومی است که در دنیا شکل گرفته و برخي از كشورهاي اسلامي همچون عربستان از آن حمايت مي كنند.

اين مسؤول با بيان اين كه حکام عربستان بی کفایتی و بی مدیریتی خود را در جريان حج سال گذشته و حادثه منا اثبات کردند، يادآور شد: دولت عربستان و سعودي ها كه اطاعت از آمريكا و ايادي كفر را در دستور كار خود دارند صلاحیت میزبانی مهمانان خدا را ندارند و نشان دادند كه با اين كشتار بي رحمانه در حرم امن الهي هیچ نسبتی با اسلام و معارف اسلامی ندارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام اين كه امسال بدون هیچ دلیلی از سوي عربستان از حضور حجاج و مردم براي انجام فریضه حج در مكه خانه امن الهي ممانعت شد، گفت: دولت و سازمان های ذیربط تمام تلاش خود را برای این حج انجام دادند اما عربستان بدون تضمين امنيت براي حجاج از حضور ايرانيان در اين مراسم معنوي جلوگيري كرد.

دهقان اضافه كرد: این مجموعه نشان دادند كه در اداره حج، بی کفایت هستند و هيچ نوع تضمین امنيتي از سوي آنان براي حجاج وجود ندارد و از به خاک و خون کشیده شدن حجاج در خانه امن الهي ابايي ندارند و شرمگين نيستند.

وي از حج به عنوان نماد وحدت و عزت اسلام و مسلمين نام برد و گفت: این که حج با همه ابعادي که براي ما شناخته شده است و انجام حج ابراهیمی از جمله مسائلي بود كه توسط مسؤولان در عربستان برای تضمين امنيت حجاج ما رايزني شد تا در حج به وحدت اسلامی و بحث در مورد مسایل مختلف پرداخته شود و عزت اسلامي به جهانيان نشان داده شود كه عربستان با جلوگيري از ورود حجاج ايراني نشان داد كه خواهان چنين حجي نيست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در حج سال 66 هم حجاج ما را با اسلحه و سلاح سرد به شهادت رساندند و ددمنشی در چهره افراد سعودی نمایان بود و این که در حج سال گذشته هم حتی از اب دادن به حجاج جلوگیری شد اين عملكردها بيانگر دور شدن انان از صفات انساني است كه از كمك به هم نوع هم دريغ دارند.

دهقان گفت: در برابر همه توطئه ها و برنامه هاي دشمن عليه ايران اسلامي رسالت و وظيفه بزرگي بر عهده ما است و برگزاري يادواره شهدا و علما يكي از راههاي مهم برای مقابله با توطئه هاي دشمنان، دفاع از آرمان هاي اين انقلاب و آشنا كردن نسل جوان با ارزش هاي اسلام و انقلاب است.

وي با اشاره به خصوصيات و ويژگي هاي جامعه سالم يادآور شد: جامعه و کشور امن و رو به پیش، براي حفظ موجوديت و استحکام خود و اين كه خود را بعنوان اسوه و الگو به دیگران معرفی کند نيازمند مولفه هايي است كه سلامت، امنيت، پاكدستي، تعاون، همدلي، انسجام و يکپارچگی، حفظ حريم افراد، فداكاري و توجه به روحيه خدمتگزاري و روحيه جهادي بايد در دستور كار باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بيان اين كه پاکدستی براي جامعه اسلامي يكي از مولفه هاي مهم است، خاطرنشان كرد: فساد در جامعه اسلامي نباید محترم شمرده شود بلكه بايد با هر نوع فساد توسط هر شخص، گروه و مجموعه اي در هر لباس و مقامي مقابله شود و بدانيم فساد از هر نوعي مذموم و ناپسند و رسوخ آن در جامعه موجب تزلزل در پايه هاي جامعه است.

دهقان افزود: امروز هم جنگ دشمن با ما تمام نشده و دشمن از ابتدای انقلاب تاكنون در حال نبرد با ما است كه بايد مراقب برنامه ريزي هاي مختلف دشمنان بوده و بدانيم اين دشمن هيچ گاه از دشمني با ما خسته نخواهد شد و برنامه هاي مختلف آنان در صحنه هاي مختلف انتخابات، انرژي هسته اي، اختلاف قوميت ها، حقوق بشر و دیگر عرصه ها براي ضربه زدن به نظام و از بين بردن اعتقادات و ارزش ها در نظام است.

وي با تاكيد بر ولايتمداري و پاسداشت ارزش ها و آرمان هاي نظام گفت: آنچه تاكنون موجب نجات ما از گردنه هاي سخت شده توجه به ارزش ها و آرمان هاي نظام، بصيرت و دشمن شناسي مردم و حركت در مسير و راه شهدا، امام، رهبری و مکتب اسلام است كه بايد استمرار یابد.

گفتنی است در این مراسم از جلد دوم کتاب "پدران آسمانی"زندگینامه، شخصیت و فعالیتهای سیاسی آیت الله جباری رونمایی شد./1317/پ201/ج

ارسال نظرات