۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۸۶۶۳
رحمانی فضلی مطرح کرد؛

ولایت فقیه؛ عامل وحدت و انسجام در برابر توطئه های دشمن

وزیر کشور وی با اشاره به اندیشه ولایت مداری گفت:‌ اندیشه ولایت فقیه اندیشه‌ای ناب، هدایتگر، راهبردی و استراتژیک است که نقطه جدایی ما با اغیار و عامل وحدت و انسجام در برابر توطئه‌های دشمن به شمار می رود.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در همایش روحانیان استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به حادثه منا گفت: حادثه منا، سندی بر عدم کفایت آل سعود است، امسال نیز آنان امکان حضور زائران ما را برای شرکت در مراسم حج فراهم نکردند.

وی سپس با بیان جایگاه نظام اسلامی ابراز داشت: نعمت جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است، جامعه مدتها در آرزوی حکومت اسلامی بود، ما برای اقامه حکومت، عدل و ارزشهای دینی با رهبری امام خمینی(ره) انقلابی کردیم که در فضای تاریک آن زمان به انفجار نور منجر شد بنابراین باید قدر آن را  دانست و از سطحی نگری و برخی اقداماتی که در شأن این نعمت نیست دور باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد:‌ لازم است اعتقادات دینی مردم، ارزشها و نگرش توحیدی مورد نظر ما باشد و از آن به عنوان یک میزان بهره ببریم و بدانیم کسانی که بر خلاف مدار توحید حرکت کنند خلاف مسیر امام خمینی(ره) و شرایط رهبری حرکت کرده‌اند و باید به تغییر مسیر دعوت شوند.

وی با اشاره به اندیشه ولایت مداری بیان کرد:‌ اندیشه ولایت فقیه اندیشه‌ای ناب، هدایتگر، راهبردی و استراتژیک است که از دو دیدگاه اعتقادی و تاریخی ـ سیاسی دارای تاثیر و عملکرد موفق است و این ویژگی نیز نقطه جدایی ما با اغیار و عامل وحدت و انسجام در برابر توطئه‌های دشمن است.

وزیر کشور مردم  را نیز عنصر مهمی در جامعه دانست و اظهار داشت:‌ عنصر مردم نیز نکته سوم مورد اهمیت است، ما مردم را در شرایط مختلف به عنوان حامیان خود داشتیم، بنابراین باید به ارتباط با مردم به عنوان مهمترین بعد تشکیل حکومت و عامل موثر در گسترش اسلام و اقامه نماز و حکومت اسلامی اهمیت دهیم و ارتباطی سازنده، هدایتگر و از سر مکارم اخلاق داشته باشیم تا بر قلب و فطرت آنان تاثیر بگذاریم و مانع از تاثیر گذاری بیگانگان باشیم.

وی با اشاره به جایگاه امنیت عنوان کرد:‌ درحال حاضر جامعه ما دارای امنیت بالایی است اما دشمنان با فعالیتها و توطئه‌های گوناگون سعی در ایجاد نا امنی در جامعه دارند اما با توجه به صلابت بالای ایران در زمینه امنیتی نمی‌توانند تاثیر جدی داشته باشند.

رحمانی فضلی ادامه  داد: ‌باید ارزش امنیت را به گونه‌ای بدانیم که خدشه‌ای به آن وارد نشود، چرا که با خدشه دار شدن امنیت سایر حوزه‌ها نیز دارای آسیب خواهند شد،برای تقویت امنیت پایدار باید در کنار تقویت بنیانهای دفاعی و هجومی در جهت افزایش و ایجاد رضایت مندی در مردم  به عنوان پایه‌های امنیت پایدار تلاش شود.

وی اظهار داشت:‌ در زمینه فرهنگی و اجتماعی ما با هدف و میزان مطلوب فاصله داریم،‌ اما انصاف نیست به گونه‌ای صحبت کنیم که گویی فساد کل جوانان را گرفته است.

رحمانی فضلی ادامه داد:‌ مردمی کردن آسیبهای اجتماعی جلوی آنها را گرفت، هر قشر و هر فردی باید محدوده خود را مواظبت کند.

وزیر کشور گفت:‌ اقتصاد دارای اهمیت اصلی در جامعه است زیرا با آسیبهای اقتصادی سایر زمینه‌ها نیز دارای آسیب خواهند شد، در این راستا توجه به اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبر معظم انقلاب راه گشا است./955/پ202/ج1

ارسال نظرات