۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۶۷۷
قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیاء:

فضای مجازی برای مقابله با هیأت برنامه‌ریزی شده است

عبودتیان با تأکید بر این که هیأت ها نباید فقط در محرم و صفر جوانان را به دور خود جمع کنند، گفت: محرم و صفر فرصت بسیار خوبی است که این جوانان عاشق اهل بیت(ع) را پرورش داده و تبدیل به نیروهای ارزشی کنید.
سید احمد عبودتیان قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد عبودتیان در ششمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشوری که عصر پنجشنبه در مجتمع یاوران مهدی استان قم برگزار شد، به تبیین موضوع هیأت در دوران تفرد پرداخت و گفت: بی بدیل ترین و بزرگترین جمع رسانه ای جهان را ایران دارد؛ در عصر حاضر رسانه های مختلفی ایجاد شده اما هیچ کدام جایگزین رسانه قبلی نمی شود.

قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیاء اظهار داشت: هیچ رسانه ای جای رسانه چهره به چهره را نمی گیرد و به این اندازه اثر بخشی ندارد؛ رسانه چهره به چهره همان هیأت ها و منابر خطابه است؛ با وجود ظهور رسانه های مختلف در این جامعه به اصطلاح مجازی، اثرگذاری آن ها از هیأت ها کمتر است.

وی با بیان این که فضای مجازی برای مقابله با هیأت برنامه ریزی شده است، بیان کرد: فضای مجازی افراد را منزوی و فردگرا می کند؛ ما قدر هیأت ها را نمی دانیم و شبکه های اجتماعی با هدف ایجاد انگیزه و اندیشه قصد نابودی هیأت را دارد.

عبودتیان افزود: فضای مجازی به دلیل تکثر، امکان ایجاد اندیشه را به خوبی ندارد اما یک هیأت به این دلیل که چهره به چهره و همراه با ایجاد شور فعالیت می کند، به خوبی می تواند در مخاطبان خود ایجاد انگیزه کند.

وی تصریح کرد: آسیب ها و نگرش های خاصی نسبت به هیأت ها در جامعه وجود دارد، چرا که متولیان و اثر گذاران در این عرصه، نتوانسته اند به خوبی روی هیأت ها سرمایه گذاری کنند.

قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیاء خاطرنشان کرد: در این جامعه مجازی اصل را بر اقتصاد قرار داده اند و زمانی که اصل بر اقتصاد باشد، بحث منیت مطرح می شود و هر کس به فکر سود شخصی خود خواهد بود؛ رکن اصلی در وزارت دفاع آمریکا سربازهای سایبری هستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از هیأت ها در دوران محرم و صفر افرادی را دور خود جمع می کنند اما بعد از این ایام، افراد به حال خود رها می شوند؛ تنها محفل عمومی که نظام اقتصادی مستقل دارد، هیأت ها هستند در حالی که ما هیچ سرمایه گذاری برای آن انجام نمی دهیم.

عبودتیان ادامه داد: افراد به صورت داوطلب به هیأت ها می آیند و با شور و عشق به انجام فرایض دینی می پردازند؛ این هنر یک هیأت انقلابی و خوب است که بتواند این افراد را جذب کند و اقدام به پرورش نیروهای ارزشی کند.

قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیاء با اشاره به فاجعه منا، خاطرنشان کرد: بیشتر شهدای منا از تشنگی جان دادند و بدن های آن ها نیز عریان و لگد مال شده بود؛ در این میان دولتمردان هیچ اقدامی انجام ندادند و این رهبر معظم انقلاب بود که با صلابت ایستادند و از حقوق هموطنان ما دفاع کردند./840/پ202/ی

ارسال نظرات