۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۸۶۷۸
استاد حوزه علمیه هشدار داد؛

قرارداد FATF فاجعه آمیزتر از کاپیتولاسیون/ این همه هزینه نداده‌ایم که برای امنیتمان سراغ سیاست ژاپن برویم

حجت الاسلام والمسلمین ضیائی، قرارداد FATF را بسیار فاجعه آمیزتر از کاپیتولاسیون دانست و گفت: کاپیتولاسیون، تنها مصونیت برای اتباع آمریکایی در ایران داشت اما FATF، عملا سیستم حکومتی ایران را عامل اجرایی سیاستهای صهیونیستی می کند.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ضیائی، استاد حوزه علمیه خراسان امروز در جلسه  تهذیب نفس و مراقبت بر خویشتن در مدرسه آیت الله خوئی گفت: قرارداد FATF که وزارت خارجه با مستکبران دنیا بسته، بسیار فاجعه آمیزتر از قرارداد کاپیتولاسیون است که امام خمینی(ره) مقابل آن ایستاد زیرا کاپیتولاسیون، تنها مصونیت برای اتباع آمریکایی در ایران داشت اما FATF، عملا سیستم حکومتی ایران را عامل اجرایی سیاست های صهیونیستی می کند.

وی افزود: نتیجه اجرای این سیاست های ظالمانه این می شود که دولت ما به جای اطاعت از ولایت فقیه و اتمام حجت بر دشمن، به حرف دشمن عمل می کنند و پیش از آنکه دشمن نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران و وزارت دفاع را تحریم کند، دولت آن ها را تحریم می کند.

سیاستهای تعامل گرایانه، سازش طلبانه و لیبرالیستی سیاستهای شیطانی هستند

حجت الاسلام والمسلمین ضیائی در ادامه به تبیین سیاست های رحمانی و شیطانی پرداخت و گفت: سیاست شیطانی که شامل سه سیاست تعامل گرایانه (به قول امروزی ها برد برد)، سازش طلبانه و لیبرالیستی می شود، هر زمانی یک مدل است، خود را به شرایط تطبیق می دهد و کاری به خیر خود و مردم ندارد، کارش رواج فساد در زمین است.

وی ادامه داد: گاهی کمی قدرت داریم اما چون سینه سپر می گیریم، دشمن عاجزانه خواهش  می کند با ما سازش کنید و گاهی ما از سرجهالت همه عزت و آبروی خود را زیر پا گذاشته و طلب سازش از دشمن می کنیم که در این سه سال اخیر دچار این بدبختی شده ایم.

این همه هزینه نداده ایم که برای امنیتمان سراغ سیاست ژاپن برویم

استاد حوزه علمیه با اشاره به این سخن آقای هاشمی که برای حفظ امنیت ملی ایران باید سیاست ژاپنی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: سیاست تعامل گرایانه و سیاست سازش طلبانه هر دو پس از جنگ دوم جهانی از سوی ژاپن و آلمان غربی اجرا شده است و متأسفانه در سه سال اخیر این دو سیاست توسط آقای ظریف، رییس جمهور و رفسنجانی اعمال شده است. افرادی که ما را به این سیاست دعوت می کنند، توجه ندارند که ژاپن و آلمان بت پرست و ما مسلمان و شیعه هستیم و این همه شهید و هزینه نداده ایم که برای امنیتمان سراغ سیاست غیرمسلمانان برویم.

الگوی ما سیاست رحمانی است که بر دشمن اتمام حجت می کند نه سازش

 وی با بیان اینکه ما 14 معصوم را سیاستمداران واقعی می دانیم که مبتنی بر سیاست رحمانی و الهی عمل می کنند، افزود: سیاست رحمانی، سیاست مطلوب خدا و سیاست اسلام ولایی و اتمام حجت بر دشمن است که رهبران آن معصوم و ولی فقیه عادل صالح هستند که نمونه این سیاست را در سیره سیاست رسول خدا(ص) وائمه اطهار(ع) شاهد هستیم. حتی امام حسین(ع) در صحنه عاشورا بارها بر دشمن اتمام حجت کرد(نه سازش و بده بستان) و بعد مقابل ظلم ظالمین ایستاد.

 حجت الاسلام والمسلمین ضیائی، مقاومت(ذاتی)، استقامت(اکتسابی)، دفاع مناسب(جهاد دفاعی) و حمله کارآمد(جهاد تهاجمی) را فواید و ثمرات نشأت گرفته از سیاست رحمانی دانست و گفت: سه سیاست سازش کارانه، تعامل گرایانه و لیبرالیستی مصادیقی از دنیای مذموم است.

نتیجه سیاست شیطانی، افساد امور و وطن فروشی است

وی با بیان اینکه اگر بر سر ظالم و مستکبر نزنیم و مقابل آن ها نایستیم، از آن ها توسری خواهیم خورد، ادامه داد: جهاد مقدس چه در زمینه دفاعی و چه تهاجمی، تلاش پیگیر و مضاعف برای اصلاح امور است در حالی که نتیجه سیاست شیطانی، افساد امور، افزایش فساد در زمین و بقای حکومت ظالمان است که در عمل ضدیت با حکم خدا بوده و به دین فروشی و وطن فروشی به خاطر حرص به دنیا منتهی می شود.

مشغولیت به ذکر خدا و حساب و کتاب قیامت؛ راه های مقابله با حرص

استاد حوزه در ادامه درباره کراهت حرص نسبت به دنیا گفت: امام صادق(ع) می فرمایند مثل فرد حریص و ناشکر که طمع در دنیا دارد، مانند کرم ابریشمی است که تارها را دور خود می بندد و هر چه تارهای بسته شده بیشتر می شود پیچیدگی کار و رهایی از زندان تک سلولی برایش سخت تر می شود.

وی به نقل از معصوم(ع) اضافه کرد: ثروتمندترین ثروتمندان از حیث واقعیت خارجی و ذهنی کسی است که نسبت به دنیا حریص نباشد و شاکر نعمت هایش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ضیائی افزود: در روایت است که برای مقابله با حرص، ذهن خود را همیشه به ذکر خدا و حساب و کتاب قیامت مشغول کنید. این حساب و کتاب سه نوع است؛

حساب مقدماتی که فقط روح انسان در تنعم یا عذاب قرار می گیرد(عالم بزرخ)، حساب قیامت صغری که پس از ظهور امام زمان(عج) است و حساب قیامت کبری که تنعم یا عذاب در آن، هم جسمانی و هم روحانی است.

وی با بیان اینکه هنوز اجل حتمی نرسیده است باید توشه و آمادگی برای این سه داشته باشیم، یادآور شد: روایت است که هر که دلبستگی شدیدش به دنیا زیاد شود، شدیدترین فرد در حسرت خوردن هنگام جدایی از دنیا خواهد بود چراکه هر چه در دنیا هست را مربوط به خود، گروه، حزب و خانواده خود می داند در حالی که ملکیت انسان در دنیا اعتباری است

و تنها ملکیت معصوم که در اثر اذن خداوند است، حقیقی است.

 هرچه معرفت انسان به خدا بیشتر باشد از زندگی رضایت بیشتری خواهد داشت

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر چه ضریب معرفت و یقین انسان به خدا بیشتر شود، علم و یقین اوبه اعتباری بودن ملکیت خود در دنیا بیشتر می شود لذا همیشه خرسند و راضی خواهد بود چه دنیا به او رو بیاورد و چه پشت کند.

وی یادآور شد: مشکل کنونی ما در شبکه جهانی تجارت و داخل و خارج کشور، عدم معرفت به خدا وجهل به قیامت و حساب و کتاب دقیق است که متأسفانه حتی بازار مسلمانان نیز از آن بی نصیب نمانده است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیائی اظهار کرد: این ها به خاطر تسلیم نبودن در برابر حکم خداوند است؛ مؤمنان واقعی که به معرفت و یقین رسیده اند سر تا پا نسبت به اولیای خدا گوش هستند چرا که اصلا برای خود ملکیتی قائل نیستند اما اگر این معرفت نباشد انسان حتی اگر بالاترین مدرک های علمی را هم داشته باشد مقابل خدا و معصومین می ایستد.

فرد حریص، مبتلا به شرک خفی است

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به فرموده معصوم(ع)، حریص از دو خصلت(صفت خوب ماندگار) قناعت و رضا محروم است از این رو مانند شخص وسواسی، هرگز یقین برایش حاصل نمی شود و هرگز راحتی و آسایش ندارد. از سوی دیگر تصور می کند موحد است در حالی که در واقع مشرک به شرک خفی است زیرا خود را دارای ملکیت واقعی می داند./201/930/ب1

ارسال نظرات