۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۸۶۸۲

انجمن شعر انقلاب در تبریز فعالیت خود را آغاز کرد

انجمن شعر انقلاب به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا و با هدف گردهمایی شعرای انقلابی و دغدغه‌مند نظام ولایی ایران اسلامی در تبریز راه‌اندازی شد.

گفتمان انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هاشمی، مسؤول سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح انجمن شعر انقلاب در تبریز، اظهار داشت: امروز شعرای انقلابی رسالتی حساس و خطیر در مقابله با مظالم و تبیین مظلومان عالم بر عهده دارند.
وی با بیان این‌که زیان شعر و هنر بهترین ابزار برای رسوا کردن مفاسد، مظالم و تباهی‌ها است، خاطرنشان کرد: انجمن شعر بسیج هنرمندان، افزون بر برگزاری کارگاه‌های فصلی، جلسات انجمن شعر انقلاب را به صورت مرتب و منظم برگزار و نسبت به شناسایی استعدادهای شاعران و نویسندگان جوان در حوزه شعر انقلاب اقدام و چاپ آثار آن‌ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
همچنین علی شهودی، مسؤول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان با بیان این‌که برای نخستین بار انجمن شعر انقلاب اسلامی به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا تشکیل می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه مدت زمان کمی از عمر شعر انقلاب در مقایسه با دیگر مکاتب ادبی ادبیات کشورمان می‌گذرد ولی شعر انقلاب حرف‌های زیادی برای گفتن داردو
شهودی با بیان این‌که شعرای انقلابی هیچ‌گاه نسبت به جریان های پیرامون خود بی‌تفاوت نیستند، گفت: شعر انقلاب در همه عرصه‌ها حضوری فعال دارد و شاعر انقلابی شاعری است که با احساس مسؤولیت به وظیفه خود عمل کرده و به نوعی با جهاد قلم، دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ایفا می‌کند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا در مناسک حج سال گذشته افزود: امروز حوادثی در بلاد مسلمانان رخ می‌دهد که با فرهنگ و ادبیات ما ارتباط داشته و شاعر انقلاب باید بیش از گذشته با قلم و بیان و شعر خود پا به پای رزمندگان جبهه مقاومت و دوشادوش آن‌‌ها از مرزهای عقیدتی پاسداری کند.
همچنین جلال محمدی، از شعرای انقلابی و صاحب کتاب «به رسم طایفه عشق» در سخنانی با اشاره به این‌که متولیان فرهنگ زمینه و بستر لازم برای رشد اشعار و افکار انقلابی را فراهم کنند، اظهار داشت: انجمن شعر انقلاب باید نسبت به شناسایی استعدادهای شعری استان اقدام و نسبت به نقد و بررسی آثار وارد شود.
وی نقش شاعرانی همچون استاد شهریار، مهرداد اوستا، نصرالله مردانی، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، حمید سبزواری و احمد عزیزی در شکل‌گیری شعر انقلاب را بسیار مهم و تاریخی عنوان کرد و گفت: شعرا دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و همواره در انتشا افکار انقلابی پیشگام بوده اند./202/935/ب1

ارسال نظرات