۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۴۸۶۹۶
نماینده مردم تبریز:

رژیم آل سعود بزرگترین خائن نسبت به امت اسلامی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حکام آل سعود بایستی تاوان خیانتهایی که در طول صد سال اخیر نسبت به امت اسلامی داشته اند، پس بدهند.
آل سعود

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حجاج بیت الله الحرام در فاجعه منا اظهار داشت: این حادثه تلخ و فراموش‌نشدنی، اوج خباثت و خوی ضدبشری رژیم آل‌سعود را به جهانیان نشان داد.
وی با تأکید بر این‌که فاجعه منا مهر تأییدی بر بی‌کفایتی رژیم عربستان در مدیریت مناسک حج بود، گفت: عربستان سعودی به قدری در حادثه منا بی‌تدبیر و بی‌کفایت بود که شائبه‌های عمدی بودن این حادثه قوت می گیرد، چطور ممکن است تجمع شدید حجاج را بسمتی هدایت کنند که خروجی مناسبی ندارد؟.
سعیدی با اشاره به این‌که مسوولان بی عرضه آل سعود به جان و مال و ناموس مؤمنان تعرض کرده اند و این مورد کاملا در افکار عمومی دنیا اثبات شده است، تصریح کرد: خیانتی که عربستان در حق مسلمانان منطقه و جهان کرده است، رژیم صهیونیستی هیچگاه مرتکب آن مسائل نشده است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت فرا رسیدن موسم حج، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این پیام به آن اشاره شده است، موضوع بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است، البته سال گذشته نیز در پی وقوع فاجعه منا، خود حکام سعودی به این موضوع مُهر تایید زدند.
وی با تاکید بر این‌که رژیم آل سعود بزرگترین خائن نسبت به امت اسلامی است، تصریح کرد: حکام آل سعود بایستی تاوان خیانت‌هایی که در طول صد سال اخیر نسبت به امت اسلامی داشته اند، پس بدهند، قطعا اگر وحدت و انسجام اسلامی حاصل شود، فرقه ضاله وهابیت و رژیم جعلی سعودی راه به جایی نخواهد برد.
سعیدی با اشاره به این‌که شعارهای ناسیونالیستی و عربی رژیم ال‌سعود تنها در حد شعار است، گفت: امروز شاهد جنایات فجیع عربستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای سعودی در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن هستیم، این در حالیست که حکام مرتجع عربستان هیچ اقدامی برای آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و مسلمانان اهل سنت فلسطین ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل سعودی ها، قوی، فعال، توفنده و محکم باشد، گفت: حکام آل سعود هیچ گاه با زبان خوش راضی به پرداخت حقوق بازماندگان منا نخواهند شد. دستگاه سیاست خارجه کشور نباید گمان کند با زبان لبخند می‌شود در مقابل مواضع خصمانه سعودی ایستاد./302/935/ب1

ارسال نظرات