۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۸۶۹۷
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی:

عزت پایدار در سایه دل کندن از غیرخدا حاصل می شود

حجت الاسلام نظافت با اشاره به تأکید اسلام بر استقلال فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی مسلمانان، گفت: راه تحقق این مهم، دل کندن از غیر خدا است البته عزت، هزینه و رنج دارد اما در عوض سرمان را به خاطر داشتن سرمایه بزرگ و ارزشمند عزت، بالا می گیریم.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) امشب در نشست بررسی معارف نهج البلاغه با عنوان سلوک علوی در مسجد العلی، گفت: از جلوه های تربیت توحیدی اهل بیت(ع) از جمله امام باقر(ع)، تقویت روحیه عزت طلبی است البته عزت پایدار نه عزت پوشالی.

وی با بیان اینکه عزت پایدار چه برای یک فرد، چه یک خانواده یا یک کشور، با دل کندن از خلق خدا و اتصال به خدا حاصل می شود، افزود: در تعالیم اهل بیت(ع)، فراوان بر سعی و تلاش برای عزیز بودن و پرهیز از خواری و ذلت تأکید شده است.

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه، مرز تواضع، ذلت است، ادامه داد: از این رو اهل بیت(ع) بر حفظ عزت با تلاش برای دل کندن از غیرخدا و ناامیدی از غیرخدا تأکید دارند که این مسأله باید در همه رفتارهای انسان حتی سلام کردن متجلی باشد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در مسائل کشور نیز اگر به بیگانه امید داشته باشیم ذلیل می شویم و هر اندازه روی پای خود بایستیم عزیز خواهیم بود.

وی با اشاره به تأکید آموزه های اسلام بر استقلال فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی مسلمانان یادآور شد: راه تحقق این مهم، دل کندن از غیر خدا است البته عزت، هزینه و رنج دارد اما در عوض سرمان را به خاطر داشتن سرمایه بزرگ وارزشمند عزت بالا می گیریم.

حجت الاسلام نظافت در ادامه، احترام به سادات را از نشانه های تواضع و عوامل رشد معنوی انسان برشمرد و گفت: با احترام به سادات، احترام خود به اجداد آن ها را نشان می دهیم و اینکه آنقدر ائمه اطهار(ع) ارزشمند هستند که ما پس از قرن ها برای اولاد آن ها احترام قائل می شویم./202/930/ب1

ارسال نظرات