۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۴۸۷۰۶
آیت الله مجتهد شبستری:

قرآن کتاب سعادت بخش جامعه بشری است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بشریت باید در مسیر تعالی زندگی خود به قرآن تمسک کند، گفت: بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه آسمانی قرآن مجید است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه و اعضای شوراهای حل اختلاف و خانواده آنها در سالن اجتماعات شهید قدوسی (ره) دادگستری تبریز بر تحقق جامعه قرآنی و الهی تأکید کرد.

وی بیان کرد:‌ قرآن مجید با سایر کتب آسمانی قابل مقایسه نیست چه از نظر فصاحت و بلاغت و چه از نظر محتوا و متضمّن بودن بر مباحث فقهی و اخلاقی، یکی از وجوه اعجاز قرآن جامعیّت و دیگری عدم تحریف در قرآن است که ادله نقلی و عقلی بر آن دلالت دارد و مشرکان در تحدّی با قرآن نتوانستند سوره ای مثل سوره های قرآن بیاورند.

امام جمعه تبریز افزود: دلیل عقلی بر عدم تحریف قرآن اینست که اسلام دین جاودانه است و دین جاودانه نیاز به برنامه جاودانه دارد، برنامه ای که تغییر و تبدیل در آن ممکن نباشد لذا به چنین برنامه ای بایستی عمل نمود و به فرموده امیرالمؤمنین علی (ع) مبادا دیگران در عمل به قرآن از ما پیشی بگیرند.

وی با بیان اینکه بشریت باید در مسیر تعالی زندگی خود به این کتاب شریف تمسک کند، خاطرنشان کرد: بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه آسمانی قرآن مجید است که هم معجزه جاودانه رسول اکرم(ص) و هم مایه سعادت دنیا و آخرت است که ما را هم ازنظر اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی به  بهترین راه هدایت می‌کند.

نماینده خبرگان رهبری قرآن را بهترین وسیله تقرب به خداوند متعال و رسیدن به سعادت در حیات اخروی و دنیوی دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم در تمام شئون زندگی موفق باشیم باید قرآن را سرمشق خود قرار دهیم که خداوند متعال بالاترین عدالت و قانون را در این کتاب آسمانی بیان می‌فرماید که نیاز حیات بشری را تأمین می‌کند.

وی  قرآن را کتاب آسمانی برای تمام دوران بیان کرد و گفت: قرآن کریم برای ظواهر و تشریفات نیست و برنامه عملی زندگی برای فضیلت و قرب انسان به خداوند متعال است، این کتاب متعلق به تمام اعصار بشری بعد از نبی مکرم اسلام است و برنامه زندگی بشر را تمام زمانها برای سعادت جامعه انسانی بیان کرده است.

آیت الله شبستری تلاوت، حفظ و درک مفاهیم قرآن را مقدمه ای برای عمل دانست و ابراز داشت: با عمل به قرآن است که احسان، نیکی و صله رحم رواج یافته و ظلم، فحشا و منکر در جامعه از بین می رود، از این رو برای تحقق یک جامعه قرآنی و الهی که در آن ارزشهای الهی معنا و محقق باشد باید آشنا به قرآن و عامل به آن باشیم.

وی با بیان اینکه مؤمنان از این کتاب شریف بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: تنزل قرآن برای تمام بشریت است، اما این کتاب برای کسانی قابل‌ استفاده است که مؤمن و اهل تقوا باشند، از این‌ رو قرآن را با وصف پند و اندرز معرفی می‌کند، پند و اندرز در جایی استعمال می‌شود که مؤثر باشد./202/854/ب1

ارسال نظرات