۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۴۸۷۱۰

ماجرای درخواست امام جمعه ارومیه از رهبری و پاسخ ایشان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وقتی درباره وضعیت مساجد در محضر رهبر انقلاب گزارش ارائه کرده و از ایشان خواستار دعا برای استان شدم، حضرت آقا فرمودند: «استان به دوا نیاز دارد نه دعا.» که می طلبد دستگاه های فرهنگی که درباره مساجد وظیفه دارند وارد عمل شوند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امشب در دیدارصمیمی با جوانان فعال فرهنگی شهر ارومیه، اظهار داشت: زیرساختهای فرهنگی در استان و ارومیه آماده نیست بنابراین انجام کار فرهنگی سخت است.

وی گفت: اگر نهادهای فرهنگی وظایف خود را در حد معمول و متعارف انجام می دادند به طور یقین وضعیت فرهنگی استان اینگونه نبود.

امام جمعه ارومیه از بیان مطالب و دغدغه های جوانان قدردانی کرد و گفت: اگرچه مشغله بسیار زیاد است اما لازم می دانم نظرات شما جوانان را بشنوم و درخواست دارم جلسات ادامه یابد، بنابراین پیگیر باشید و برنامه ریزی کنید حتما شرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پاسخ به دغدغه جوانان درباره احیای کارکردهای مساجد و بازگشت به سالهای اول انقلاب، گفت: درخصوص مساجد، طرح ساماندهی مساجد شروع شده است که با تکیل این طرح تعداد مساجد، مختصات جغرافیایی، قدمت و حتی مشخصات روحانی و هیات امنای مساحد و سابقه فعالیت علمی فرهنگی تبلیغی آنها به صورت کامل مشخص می شود.

وی گفت: وقتی درباره وضعیت مساجد در محضر رهبری گزارش ارائه کرده و از ایشان خواستار دعا برای استان شدم، حضرت آقا فرمودند: «استان به دوا نیاز دارد نه دعا.» که می طلبد دستگاه های فرهنگی که درباره مساجد وظیفه دارند وارد عمل شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بنده هم دغدغه های فرهنگی شما جوانان  را دارم، گفت: درباره حوزه های علمیه کارهای خوبی انجام شده است، شورای روحانیت تشکیل شده است، اینکه روحانیت هویت خود را دانسته و خود را در کارها دخیل بدانند کار اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: جابجایی و جاسازی روحانیت براساس سطح علمی و نوع نگرش آنها مشکلاتی است که با همکاری شورای روحانیت در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به جوانان فعال فرهنگی ارومیه، تأکید کرد: نباید بنشینیم تا دیگران بیایند برنامه ریزی کنند، نمایندگانی را انتخاب و طرح ها را آماده کنید؛ مسؤولان باید منت کشیده وبرای کار فرهنگی پول هزینه کنند.

وی درباره جشنواره انگور که مورد انتقاد جوانان فعال فرهنگی شهر ارومیه بود، گفت: چند روز پیش جلسه ای دو ساعته با آقای شهردار داشتم، دغدغه ها و معیارهای انجام کار را مطرح کردم؛ با کسی تعارف نداریم هرکسی که از خطوط سیاسی و فرهنگی عبور کند موارد را متذکر می شوم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه خواستار نقد منصفانه شد و گفت: باید در نقد ها خدا، فرمایشات رهبری و معیارهای نظام را در نظر بگیریم؛ در روزهای اول انتصابم در دیدار هایی که داشتم بسیاری از آقایان شروع کردند به تخریب دولت قبل، که بنده متذکر شدم که دولتهای بعدی نیز شما را اینگونه نقد خواهند کرد؛ نقد صفر یا صد نباشد باید عادلانه و منصفانه باشد.

وی خطاب به جوانان گفت: من هم از قشر شما هستم، شبهایی بوده که به خاطر فشار کاری و دغدغه های فرهنگی تا صبح نشسته و یک دقیقه هم استراحت نداشتم.

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به لزوم توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی قشر محروم جامعه گفت: مقایسه وضعیت زندگی قشر ضعف جامعه با حقوق های نجومی 200 -300 میلیون تومانی که از بیت المال برداشت شده است، قلب هر انسان منصفی را به درد می آورد و متأثر می کند.

گفتنی است، دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با جوانان فعال فرهنگی شهر ارومیه به مدت سه ساعت در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.

عدم وحدت رویه در اجرای برنامه های فرهنگی، بی توجهی مسؤولان به دغدغه های رهبری در حوزه سبک زندگی اسلامی- اقتصاد مقاومتی، محکومیت فاجعه منا و درخواست از دستگاه دیپلماسی برای موضع گیری قاطعانه در برابر سیاستهای خصمانه عربستان سعودی، ایجاد تشکل فرهنگی زیر نظر دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، نظارت بیشتر بر عملکرد دستگاههای فرهنگی به ویژه در حوزه مساجد، بهره گیری از ظرفیت جوانان در مدیریت مساجد، حمایت از تشکل ها و جوانان انلقلابی و توجه به معیارهای انقلابی بودن در انتخاب مدیران و مسؤولان از جمله مهمترین دغدغه های جوانان فعال فرهنگی ارومیه بود که در نشست صمیمی با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد./202/936/ب1

ارسال نظرات