۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۸۷۱۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

آل‌سعود ناتوانی خود را در حادثه منا نشان داده است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آل‌سعود ناتوانی خود را در حادثه منا نشان داده است، گفت: آل‌سعود دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی است و امروزه آل‌سعود در ذلت به سر می‌برد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم بیرجند در مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)، اظهار داشت: بیوتی در تاریخ اعلام شده که مورد اذن الهی است و سرافراز و والا و استوار می‌مانند.

وی با بیان اینکه حوادث روزگارو رفتارهای ستم‌گونه ستمگران هرگز نمی‌توانند این بیوت را متزلزل کنند، گفت: این بیوت بناهایی سرافراز هستند که به پناه تاریخ و به درازای زمان همواره درخشنده هستند و این بیوت در دل تاریخ سرافراز، برجسته، درخشنده و تابناک خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر سنگ حوادث به این بیوت اثابت کند هرگز نمی‌تواند این بیوت را در هم شکند، افزود: این بیوت آن‌قدر گران‌قدر و ارزشمند هستند که باید تمام مردم عقربه دل خود را به سمت این بیوت تنظیم کنند، این بیوت برای بشریت راهنما و برای انسانیت هدایت هستند.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: نادانان فکر می‌کنند با درگیر شدن با صاحبان این بیوت وجاهت آن‌ها را مخدوش میِ‌کنند بنابراین ناجوانمردانه با این بیوت درگیر شدند و دولت‌های عباسی به وجود آوردند و سعی کردند با این بیوت پنجه نرم کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ مملو از این نبرد و مقابله‌ها است که یکی از این صحنه‌ها و نبردها  کربلا و عاشورا است و یک دیگر آن نیز ماه محرم است، ادامه داد: رسالت نهاد امامت تعریف شده است و بر درازای زمان نوع موضع گیری امامان ما متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وجه سیاسی امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) در زمان خودشان مقابله با نیروهای مقابل خود بوده است، خاطرنشان کرد: عمر امام علی (ع) در میادین جنگ، آغاز امامت امام حسن (ع) در میدان نبرد سپری شد و همچنین امام حسین (ع) در میدان مقابله با نبرد آمد.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه فضای جبهه در زمان امام سجاد (ع) از زمان نظامی به حالت نیایش و پرورش روح معنویت درآمد، اظهار کرد: شرایط در زمان امام باقر (ع) به گونه‌ای شد که شالوده حکومت بنی امیه تا حدی فرو ریخت و تزلزل بر اندام حکومت علوی وارد شد و طی 19 سال قدرت پنج خلیفه عباسی جابجا شدند که وقوع این پدیده سیاسی نشان از تزلزل، بی ثباتی و آشفتگی در قدرت را نشان می‌داد.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) از جایگاه بالای علمی برخوردار بود که به این دلیل پیامبر اکرم (ص) به ایشان لقب باقر را دادند، گفت: امام باقر (ع) ریشه علم را به خوبی می‌شناخت و علم را توسعه بخشید و سپس پایه‌گذار دانشگاه 4 هزار نفری امام صادق (ع) بودند که در این دانشگاه شاگردان بلندمرتبه‌ای مانند جابربن‌حیان بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام باقر (ع) بزرگان زیادی را پرورش دادند, افزود: امام باقر (ع) دانش را پایه‌گذاری کرد و علم نبوی، دانش علوی و فرهنگ فاطمی برای جامه بشری پایه‌گذاری کرد.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه ما باید در اقتصاد فعال باشیم و نباید چشم طمع به سرمایه‌گذاران بیرونی داشته باشیم، تصریح کرد: امروزه حکومت آل‌سعود در مسیر قرآن قرار ندارد بلکه این ایران و مقام معظم رهبری هستند که در مسیر قرآن حرکت می‌‌کنند و مردم این مرز و بوم مایه عزت هستند.

وی بیان کرد: این مردم امروزه اسلام را سربلند نگه داشته‌اند و دنیا نیز امروزه اسلام را به نام این مردم می‌شناسند نه به نام آل سعودی که دل باخته آمریکا است و از دامن آن‌ها داعش بیرون آمده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آل‌سعود ناتوانی خود را در حادثه منا نشان داده است، افزود: آل‌سعود دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی است و امروزه آل‌سعود در ذلت به سر می‌برد./202/880/ب1

ارسال نظرات