۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۷۱۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

دولتمردان از کنار فاجعه منا به سادگی نگذرند/ حق مدیریت حرمین شرفین برای همه مسلمانان محفوظ است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جنایت منا ناشی از بی کفایتی آل سعود بود که هفت هزار نفر بی گناه در حرم امن الهی به شهادت رسیدند بنابراین وظیفه دولتمردان است که ساده از این ماجرا نگذشته و از طریق مبادی قانونی پیگیری کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب جمعه در یادواره شهدای فصل تابستان شهرستان ارومیه که همزمان با نخستین سالگرد شهدای منا و شب شهادت امام محمدباقر (ع) در مسجد قبا برگزار شد، اظهار داشت: جنایت منا ناشی از بی کفایتی آل سعود بود که هفت هزار نفر بی گناه در حرم امن الهی به شهادت رسیدند بنابراین وظیفه دولتمردان است که ساده از این ماجرا نگذشته و از طریق مبادی قانونی پیگیری کنند.

وی افزود: عدم عذرخواهی آل سعود ناشی از تکبر و غروری است که دلارهای نفتی بادآورده برای آنها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی آل سعود را خائنین حرمین شرفیت خواند و تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند: آل سعود همانند شجره ملعونه هستند که باید خشکانده شوند چراکه برای اسلام ناب محمدی بسیار خطرناک است.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: حرمین شرفین برای همه است و همه مسلمانان باید در مدیریت آن مشارکت کنند، این حق برای همه مسلمانان محفوظ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه مقام شهید در آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ما مدیون شهدا هستین و خداوند به احترام خون شهدا این امنیت برای ما ایجاد شده و هدف شهدا نباید در پیچ و خم مسائل جاری امروزی گم شود.

استاد حوزه و داشنگاه ارومیه تصریح کرد: راه شهدا باید گفته و تکرار شود تا در جامعه ماندگار شود هرچند عده ای از این موضوع خوششان نمی آید ولی باید بدانند که شهادت در دل اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) ابراز کرد: امام باقر (ع) با تربیت نیروهای عالم و استفاده از ظرفیت آنها به اسلام خدمت کرده و شاگردان بزرگی را برای اسلام تربیت کردند.

وی شاه مهره مسلمانی را تقوا خواند و گفت: اگر تقوا پیشه کنید در زندکی موفق خواهید بود وگرنه نباید انتظار اتفاق خاصی را داشته باشیم./202/936/ب1

ارسال نظرات