۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۸۷۲۵
امام جمعه کوهبنان مطرح کرد؛

تعلیم علم و فضیلت به مردم در مکتب تربیتی امام محمد باقر

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه در مکتب تربیتی امام باقر(ع) علم و فضیلت به مردم آموخته می شد، گفت: امام محمد باقر(ع) در گسترش معارف و دانش در عصر خود شخصیت منحصر به ‌فردی بود.
شهادت امام محمدباقر

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: روز هفتم ذی الحجه مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) است و ایشان شکافنده معظلات فکری و حل کننده مسائل و پیچیدگی های علوم زمان خود بودند.

وی بیان کرد: زندگی فردی امام باقر(ع) به ‌دور از زیور و زینت دنیایی بود و زندگی ایشان بسیار ساده و کوچک بود و بدین جهت امام محمد باقر(ع) و پس از وی امام جعفر صادق (ع) از موقعیت مساعد روزگار سیاسی، برای نشر تعلیمات اصیل اسلامی و معارف حقه بهره جستند و دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را پایه ریزی کردند.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و شاگردانشان وارثان و نگهبانان حقیقی تعلیمات پیامبر(ص) و ناموس و قانون عدالت بودند و در مکتب تربیتی امام باقر(ع) علم و فضیلت به مردم آموخته می شد.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) دارای خصال ستوده و مؤدب به آداب اسلامی بود، سیرت و صورتش ستوده بود و پیوسته لباس تمیز و نو می پوشید و در کمال وقار و شکوه حرکت می کرد.

وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) در گسترش معارف و دانش در عصر خود شخصیتی منحصر به‌ فرد بود و علم و معارف این امام همام مانند دیگر ائمه اطهار(ع) از آستان الهی نشأت می‌گرفت.

امام جمعه کوهبنان ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) شرط رستگاری در این دنیا و آخرت را حرکت در مسیر انبیاء و اولیای الهی می دانست  و ایشان در عبادت الگوی راستین عابدان زمان خود محسوب می‌شد.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: امام باقر(ع) 19 سال امامت شیعیان را به‌ عهده داشت و در هفتم ذی‌الحجه سال 114 هجری قمری به شهادت رسید./9709/303/ب2

 

ارسال نظرات