۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۸۷۹۴
قشقاوی خبر داد؛

تلاش وزارت امور خارجه برای لغو ویزای عراق

معاون وزیر امور خارجه با اعلام خبر تلاش دستگاه دیپلماسی کشور برای لغو ویزای زائران ایرانی به عراق، گفت: جمهوری اسلامی رسما آمادگی خود را برای برداشتن ویزا به طرف عراقی اعلام نموده است و ما با جدیت پیگیر لغو ویزا به ویژه برای زائران اربعین حسینی هستیم.
قشقاوی معاون وزیر خارجه

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به درخواست مردمی برای لغو ویزای اربعین حسینی، گفت: وزارت امور خارجه تمام تلاش خود را برای برداشتن ویزای عراق برای زائران حسینی انجام می دهد ولی متاسفانه طرف عراقی از برداشتن دو طرفه ویزا استقبال نمی کند.

وی افزود: به دلیل درآمدزا بودن ویزا برای طرف عراقی رایزنی های وزارت خارجه برای برداشتن ویزا موثر واقع نشد زیرا از هر زائر ایرانی چهل دلار دریافت می کند.

معاون وزیر امور خارجه از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای مذاکره با طرف عراقی در جهت تسهیل رفت و آمد زوار عراقی و ایرانی خبر داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی رسما به طرف عراقی آمادگی های لازم را برای لغو ویزای سفر زائران عراقی اعلام کرده است تا شرایطی دو طرفه و برابر برای زائران دو کشور فراهم شود.

وی با اشاره به درخواست های مکرر مردمی برای لغو ویزا در دو ماه محرم و صفر برای سفر به عراق، گفت: تقریبا تعداد زوار ایرانی و عراقی با احتساب سفر زوار ایرانی در مراسم اربعین حسینی، با هم برابر است و پیشنهاد لغو دو ماهه ویزا برای طرف های ایرانی و عراقی به شرط اعلام آمادگی طرف عراقی پیگیری می شود.

قشقاوی با اشاره به سالروز شهادت زائران ایرانی در حادثه تلخ منا، گفت: با توجه به این که امسال عربستان مانع حضور زائران ایرانی در مناسک حج شده است، در صورت ایجاد شرایطی برای حضور ایرانی ها در مراسم حج سال آینده، وزارت امور خارجه تمهیدات و پیگیری لازم را برای تامین سلامت و عزت زائران ایرانی انجام خواهد داد./1313/ت302/ج

ارسال نظرات